خانم ها بخوانند؛ درمان خانگی قاعدگی نامنظم با چند ترفند خانگی، هورمون های زنانه را این گونه تنظیم کنید

به گزارش ایستگاه بازی، قاعدگی نامنظم نوعی اختلال است که بسیاری خانم ها از آن رنج می برند، اما با چند ترفند خانگی می توان این اختلال را رفع کرد.

خانم ها بخوانند؛ درمان خانگی قاعدگی نامنظم با چند ترفند خانگی، هورمون های زنانه را این گونه تنظیم کنید
به گزارش خبرنگار ؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.بسیاری از خانم ها از اختلال قاعدگی رنج می برند و به طور متوسط چرخه قاعدگی 28 روز است، اما این چرخه در زنان متفاوت است و به همین دلیل چرخه قاعدگی را بین 24 تا 38 روز عنوان می نمایند.

تاخیر افتادن در قاعدگی یا عادت ماهیانه زودتر از موعد عوارض بسیاری به دنبال دارد، ما به شما چند روش خانگی برای تنظیم هورمون های زنانه و پیشگیری از بروز اختلال قاعدگی معرفی می کنیم.

ریزش مو را با چند نسخه ارزان خانگی درمان کنید+ فرمول زیبایی و درخشش مو

یوگا، ورزشی برای منظم شدن عادت ماهیانه خانم ها

یوگا درمانی مؤثر برای مسائل مختلف قاعدگی است و دانشمندان در سال 2013 بر روی 126 زن مطالعه ای انجام دادند و دریافتند که 35 تا 40 دقیقه یوگا در 5 روز هفته برای 6 ماه، هورمون مربوط به قاعدگی را به میزان زیادی تنظیم می نماید و باعث کاهش درد قاعدگی و علائم عاطفی مرتبط با آن مانند افسردگی و اضطراب و بهبود کیفیت زندگی در زنان مبتلا به دیسمنوره یا اختلال قاعدگی می گردد.

وزنتان را به حد تعادل برسانید

تغییرات وزن شما می تواند بردوره قاعدگی تأثیر بگذارد و اگر چاق هستید باید وزنتان را پایین بیاورید تا قاعدگی شما منظم گردد، زیرا اضافه وزن احتمال بروز دوره های قاعدگی نامنظم را افزایش دهد و خونریزی و درد آن ها در دوران قاعدگی در زنانی که اضافه وزن دارند، بیشتر است، زیرا چاقی بر میزان هورمون ها و انسولین تاثیر می گذارد.

درمان عفونت های رحمی در خانه/ استفاده از کرم ضد قارچ را از قلم نیاندازید

با ورزش هورمون های بدنتان را تنظیم کنید

ورزش دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن است و می تواند به تنظیم هورمون های زنانه و قاعدگی در خانم ها یاری کند، از طرفی راهکاری برای کاهش یا حفظ وزن محسوب می گردد و معمولا به عنوان بخشی از برنامه درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) توصیه می گردد چرا که PCOS می تواند باعث بی نظمی قاعدگی گردد.

در مطالعه ای بر روی زنان دانشمندان دریافتند که 30 دقیقه ورزش هوازی و 3 بار در هفته، به مدت 8 هفته در تنظیم قاعدگی در زنان موثر است و درد و خونریزی را کاهش می دهد.

منبع:healthline

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 151

به "خانم ها بخوانند؛ درمان خانگی قاعدگی نامنظم با چند ترفند خانگی، هورمون های زنانه را این گونه تنظیم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانم ها بخوانند؛ درمان خانگی قاعدگی نامنظم با چند ترفند خانگی، هورمون های زنانه را این گونه تنظیم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید