بهترین ورزش برای چشم ها

چشم ها همچون دوربین بدن عمل کرده و به فرد اجازه می دهند که تماشا کند و به حافظه بسپارد.

بهترین ورزش برای چشم ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اندام های بدن نیز همچون تجهیزاتی که به کار گرفته می شوند درصورتی که استفاده افراطی از آن ها شود به استراحت نیاز دارند تا عملکرد صحیح خود را داشته باشند.

نتایج یک بررسی نشان داد کارمندان به طور میانگین سالانه 1700 ساعت را به کار با رایانه اختصاص می دهند که در این بین کار با گوشی های هوشمند و تبلت در مواقع استراحت نیز به آن اضافه می شود.

استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند و رایانه با بروز عارضه های چشمی از قبیل فشار چشم، خشکی، سردرد و بی خوابی مرتبط است. با این وجود، افراد همچنان مدت زمان زیادی را به کار با این تجهیزات اختصاص می دهند. برای بسکمک از افراد خودداری از کار با این تجهیزات و استراحت دادن به چشم ها سخت است. با این حال تمریناتی وجود دارد که با انجام آن ها می توان به چشم ها استراحت داد.

یوگای چشم از جمله این تمرینات است. یوگای چشم همچون یوگای مرسوم به دنبال بهبود انعطاف پذیری در چشم هاست. یوگای چشم شامل مجموعه ای از حرکات آرام کننده است که در هر زمان از روز قابل انجام است.

سایت تخصصی مدیکال دیلی در این مقاله به برخی از این تمرینات اشاره کرده است:

  • تمرین 20 ثانیه ای: شیئی را که در فاصله دور از شما قرار گرفته است انتخاب کرده و برای مدت 20 ثانیه بدون پلک زدن به آن خیره شوید. سپس انگشت شست خود را از همین فاصله دور زیر شیء مزبور نگه دارید و سپس تمرکز نگاه خود را بین شیء و نوک انگشت تان تغییر دهید.

گفتگوی ویژه خبرنگاران | شما و لیزر چشم

  • مرطوب کردن چشم ها: در این روش کافیست فرد برای مدت چند ثانیه به جهت های مختلف نگاه کند یا با چشم ها حرکت زیگزاگی داشته باشد. این روش به افزایش رطوبت کره چشم کمک می کند.
  • پلک زدن سریع: چند بار پلک بزنید و سپس چشم ها را برای مدت 20 ثانیه بسته نگه دارید. با چشم های بسته سعی کنید به جهات پایین، بالا، چپ و راست نگاه کنید، در همین حالت و روی هر جهت، پنج ثانیه مکث کرده و سپس جهت نگاه را در حالی که هنوز چشم هایتان بسته است تغییر دهید.
  • قرار دادن کف دست ها روی چشم: دست ها را به یکدیگر ساییده تا گرم شوند. چشم ها را بسته و کف دست ها را روی آن قرار دهید تا زمانی که احساس کنید چشم ها گرمای دست ها را جذب کرده اند.

یوگای چشم برای کاهش فشار چشم نیز مفید است. هرچند، ممکن است در برخی شرایط و بیماری ها از قبیل آب مروارید و آب سیاه بی اثر باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 بهمن 1398 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 647

به "بهترین ورزش برای چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ورزش برای چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید