جهانگیری: ادعای آمریکایی ها درباره عدم تحریم غذا و دارو دروغ است

به گزارش ایستگاه بازی، معاون اول رئیس جمهور گفت: آمریکایی ها ادعا می کنند که برای دارو و مواد غذایی ایران محدودیتی ایجاد نکرده اند در حالی که دروغ می گویند.

جهانگیری: ادعای آمریکایی ها درباره عدم تحریم غذا و دارو دروغ است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در که امروز 15 بهمن ماه سال 98 در دانشگاه فنی و حرفه ای دکتر شریعتی تهران برگزار شد گفت: بعد از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما همچنان به دنبال آرمان های انقلاب همچون استقلال، آزادی و توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی هستیم.

وی اضافه نمود: استقلال در واقع نشان دهنده آن است که مداخلات خارجی نباید در کشور رخ دهد هم چنین اقتصاد کشور باید بر پایه های خود بایستد به طوری که ایران در مجامع مختلف حرف خود را بتواند ارایه کند.

جهانگیری با بیان اینکه دانشگاه به عنوان مهمترین مکانی که می تواند آسیب شناسی مسائل جامعه را انجام دهد باید به فعالیت بپردازد اظهار کرد: دانشگاه در این شرایط می تواند نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند و به بررسی مسائل و مسائل کشور در طول چهل سال گذشته بپردازد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروزه گرفتار سخت ترین تحریم ها هستیم اظهار کرد: تحریم هایی که شورای امنیت پشت آن باشد مسلما تحریمی بسیار سخت است، زیرا هیچ کشوری نمی تواند از آن تخطی کند بنابراین ارتباط بین کشور ها محدود می شود؛ ما با تحریم هایی روبه رو هستیم که به ظاهر از سوی آمریکا اعمال می شوند تحریم ها موجود یکی از بزرگترین اتفاقات نامطلوب کشور است. آمریکایی ها ادعا می کنند که برای دارو و مواد غذایی ایران محدودیتی ایجاد نکرده اند در حالی که دروغ می گویند ما اکنون میلیارد ها تومان پول در کشور های مختلف داریم، اما اگر بخواهیم از آن پول برای خرید مواد غذایی یا دارو استفاده کنیم مانع آن می شوند.

وی اضافه نمود: با وجود تحریم ها دو و نیم الی سه میلیارد دلار دارو وارد کرده ایم.

جهانگیری گفت: یکی از مسائل مهم در جامعه این است که دانشجویان بتوانند مسائل کشور را در طول 40 سال گذشته مورد بررسی قرار دهند به طوری که در زمینه استقلال اقتصادی مطالعات دقیقی انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی از بحث های اساسی در دولت این است که اقتصاد کشور بتواند بدون نفت اداره شود ما امروزه عملا به این نتیجه رسیده ایم که وابستگی خود را به نفت به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه کشور ایران برای تامین نیاز های اولیه خود نیازمندحضور کشور های خارجی نیست، اظهار کرد: نیروی انسانی و توانمندی آن در این دوران بسیار افزایش یافته است به طوری که ایران جایگاه خوبی دارد ما از دهه 40 تصمیم به صنعتی شدن گرفته ایم اگر این تحریم ها وجود نداشت حتما شرایط و جایگاه بهتری داشتیم.

جهانگیری ادامه داد: تعداد دانشجویان کشور در سال 57، 170 هزار نفر بوده است، اما اکنون این میزان به 4 و نیم میلیون نفر رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور اضافه نمود: درست است که بسکمک از فارغ التحصیلان بدون شغل هستند، اما بهتر است به بخش های دیگر هم، چون هسته ای، موشک، ارتباطات و ... توجه کنیم که پیشرفت های خوبی داشته ایم در حقیقت این پیشرفت ها حاصل تلاش همین فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه ها رسالت خود را به خوبی انجام داده اند، تاکید کرد: در این حوزه توسعه نیروی انسانی داشته ایم که بسیار حائز اهمیت است، اما اکنون به نقطه ای رسیده ایم که باید این توسعه را آسیب شناسی کنیم.

جهانگیری درباره دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه در یک مقطعی که وابسته به وزارت علوم شد بسیار شکوفا عمل کرد اکنون مهمترین سیاست دولت مبتنی بر این است که محصولات و دستاورد ها بتوانند در بازار های بین المللی به رقابت بپردازند این سیاست باید در نظام آموزشی تعبیر شود به طوری که آشکار شود چه نیروی انسانی و چه تجهیزاتی برای این امر لازم است قطعا دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند این کار را انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از مهمترین مسائل در جامعه است، شرح داد: باید به سمت استفاده از ظرفیت طبیعی و تاریخی به نام گردشگری حرکت کنیم اگر در جهت دانش بنیان و استارت آپ حرکت می کنیم لازم است تربیت نیروی تکنسین مربوط به آن حوزه را نیز داشته باشیم و با توجه به بروز رسانی های اجرا شده نیروی انسانی تربیت کنیم.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد: در گذشته دولت قصد داشت تا به مبلغ یک میلیارد تومان به دانشگاه ها کمک کند، اما با توجه به تحریم ها این امر محقق نشد اکنون تجهیز کارگاه های دانشگاهی بسیار مهم است و باید به آن پرداخته شود به همین منظور دولت حتما به آن کمک خواهد کرد باید به گونه ای عمل کنیم که نیروی انسانی پس از فارغ التحصیلی توسط بخش خصوصی جذب شود امیدواریم با امکانات خود مسائل دانشگاه فنی و حرفه ای را به حداقل برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 765

به "جهانگیری: ادعای آمریکایی ها درباره عدم تحریم غذا و دارو دروغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: ادعای آمریکایی ها درباره عدم تحریم غذا و دارو دروغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید