تکیه بر توان داخلی برای تولید دام سنگین ممتاز در گلستان

به گزارش ایستگاه بازی، مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان گفت: با استفاده از تکنیک تولید جنین خارج از رحم می توان بهترین نژادها را به صورت ممتاز در دامداری های استان گسترش داد و علاوه بر تامین نیازهای لبنی و گوشتی داخل، جهت صادرات را نیز در پیش گرفت.

تکیه بر توان داخلی برای تولید دام سنگین ممتاز در گلستان

مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان گفت: با استفاده از تکنیک تولید جنین خارج از رحم می توان بهترین نژادها را به صورت ممتاز در دامداری های استان گسترش داد و علاوه بر تامین نیازهای لبنی و گوشتی داخل، راستا صادرات را نیز در پیش گرفت.

سیدعزیز موسوی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جهاددانشگاهی واحد گلستان به دنبال آن است که ظرفیت های پژوهشی پژوهشگاه های جهاددانشگاهی را به منظور بر طرف کردن نیازهای داخلی وارد استان کند.

وی اضافه نمود: در این راستا به منظور کمک در جهت رفع مشکل شیر و صنایع لبنی در استان، طی یک تفاهم نامه ظرفیت خدمات تخصصی پژوهشگاه ابن سینا را به منظور تولید جنین خارج از رحم از گاوهای ممتاز به کار خواهیم گرفت تا از این طریق با تولید و تکثیر گاوهای شیری، گوشتی و دو منظوره از نژادهای برتر دنیا، هم از خروج ارز جلوگیری و هم بستری برای صادرات فراهم شود.

موسوی هدف از این اقدام را اتکا به دانش فنی متخصصان داخلی در حل گره های ظریف مربوط به اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد.

مدیر پژوهشی جهاددانشگاهی گلستان تاکید کرد: به عقیده ما بسکمک از مسائل حوزه گوسفندداری، با آموزش، مشاوره و بازدیدهای میدانی مستمر و ارائه راهکارهای تغذیه صحیح از طریق تغییر در نحوه مدیریت گله قابل حل است. دامداران استان باید به این ضرورت پی ببرند که روشهای سنتی در پرورش دام، دیگر جوابگوی دنیای امروز نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 358

به "تکیه بر توان داخلی برای تولید دام سنگین ممتاز در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکیه بر توان داخلی برای تولید دام سنگین ممتاز در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید