کوشش قاهره و آنکارا برای بهبود روابط؛ معاون وزیر خارجه مصر به ترکیه می رود

به گزارش ایستگاه بازی، وزارت خارجه مصر در بیانیه ای از سفر قریب الوقوع معاون وزیر خارجه این کشور به آنکارا به منظور آنالیز پاره ای از پرونده های منطقه ای اطلاع داد.

کوشش قاهره و آنکارا برای بهبود روابط؛ معاون وزیر خارجه مصر به ترکیه می رود

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه از مشهد در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه مصر امروز سه شنبه در بیانیه ای بیان کرد که حمدی لوزا معاون وزیر خارجه این کشور طی روزهای 7 و 8 سپتامبر (16 و 17 شهریور) به آنکارا سفر می نماید.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، هدف از این سفر برگزاری دومین دور گفت وگوهای بین مصر و ترکیه اسم شده است. انتظار می رود دو طرف به آنالیز روابط دوجانبه و پاره ای از پرونده های منطقه ای بپردازند.

پیشتر بعضی منابع دیپلماتیک مصری از توقف تاکتیکی در مذاکرات قاهره و آنکارا خبر داده و مهم ترین دلایل آن را ابراز نارضایتی امارات و فرانسه از فضاهای مثبت به وجود آمده در مذاکرات قاهره-آنکارا و حضور نظامی ترکیه در لیبی برشمرده و گفتند که مصر به خوبی می داند پیشرفت حاصله در پرونده تعامل با رسانه های معارض مصری در خاک ترکیه هم، یک پیشرفت شکننده است و هر لحظه محتمل است اوضاع به قبل بازگردد چرا که خبرنگاران و رهبران اخوانی از خاک ترکیه خارج نشده اند.

پس از حوادث سال 2013 و برکناری محمد مرسی رئیس جمهور منتخب مصر و وابسته به گروه اخوان المسلمین به وسیله عبدالفتاح السیسی فرمانده وقت ارتش این کشور، به علت آنکه ترکیه این حوادث را کودتای ارتش علیه مرسی خوانده بود، روابط آن با قاهره قطع شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1725

به "کوشش قاهره و آنکارا برای بهبود روابط؛ معاون وزیر خارجه مصر به ترکیه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش قاهره و آنکارا برای بهبود روابط؛ معاون وزیر خارجه مصر به ترکیه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید