تسهیلات مالی، شامل اشخاص حقوقی هم بشود

به گزارش ایستگاه بازی، رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای جدید به رییس جمهوری ضمن قدردانی از بعضی سیاست های حمایتی دولت برای اقتصاد، از او خواست معافیت های در نظر گرفته شده برای اشخاص حقیقی به اشخاص حقوقی نیز عرضه گردد.

تسهیلات مالی، شامل اشخاص حقوقی هم بشود

به گزارش خبرنگاران، پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، دولت خاطرنشان کرد به منظور حمایت از فعالان مالی و با هدف کاهش اثرات منفی شیوع این ویروس، تسهیلاتی را برای فعالان مالی در نظر خواهد گرفت.

تسهیلات در حوزه پرداخت های مالیاتی، تامین اجتماعی یا تعویق در پرداخت اقساط بانکی، بخشی از برنامه هایی بود که از سوی دولت در دستور کار نهاده شد.

چند هفته پس از نهایی شدن این سیاست ها، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در نامه ای به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، ضمن تقدیر از سیاست های حمایتی دولت، از او خواسته به شخصیت های حقوقی نیز توجه گردد.

در این نامه که پایگاه اتاق بازرگانی ایران منتشر نموده آمده است: احتراماً ضمن تشکر و قدردانی از حضرتعالی و همچنین شورای عالی هماهنگی مالی و ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد اتخاذ تصمیمات موثر جهت حمایت از فراوری و اشتغال کشور و از جمله معافیت صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم از اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب بدهی مالیاتی تا انتها خردادماه سال1399، خواهشمند است با عنایت به اینکه عمده فعالیت های فراوریی، صادراتی و اشتغال کشور توسط اشخاص حقوقی انجام می گردد و در راستای حمایت از فراوری، صادرات و اشتغال کشور، جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و صیانت از بهداشت و سلامت مردم شریف و از جمله مدیران و کارمندان خدوم بخش های دولتی و خصوصی، مقرر و دستور فرمایند جزء (3) بند (4) مصوبه مورخ 13/12/1398 شورای عالی هماهنگی مالی (معافیت از اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب بدهی مالیاتی تا انتها خرداد ماه سال 1399) به اشخاص حقوقی نیز تعمیم داده گردد.

همچنین عباس آرگون - عضو اتاق بازرگانی تهران - در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به لزوم توجه دقیق به شرایط شرکت ها و واحدهای فراوریی، اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا، قطعا باید حمایت های دولت در چند سطح عمده اجرایی گردد. یکی از آنها، یاری به اقشار کم درآمد جامعه است که بدون حمایت امکان گذران امور را نخواهند داشت و دیگر کسب و کارهای کوچکی که تحت تاثیر کرونا، یا بسته شدند یا بسیار زیان دادند.

او ادامه داد: در کنار این دو گروه، بخشی که احتیاج به حمایت جدی دارند واحدهای فراوریی عظیم هستند. واحدهایی که تعداد زیادی کارمند و نیرو دارند و بخشی از بار مالی کشور را به دوش می کشند. این واحدها نیز باید در فهرست حمایت ها باشند زیرا در صورت فراموش شدن، نه تنها خود آسیب می بینند که در نگاه کلان، تامین احتیاجهای داخلی مردم و صادرات کالا نیز با مشکل روبرو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 906

به "تسهیلات مالی، شامل اشخاص حقوقی هم بشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات مالی، شامل اشخاص حقوقی هم بشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید