تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین

به گزارش ایستگاه بازی، تخم مرغ رنگی یکی از اجزای سفره هفت سین است. برای تزیین تخم مرغ هفت سین سال جاری از مداد شمعی،دانه های خوراکی و یا پارچه های رنگی بهره ببرید.

تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

تزئین تخم مرغ برای سفره هفت سین یکی از تفریحات لذت بخش ایرانیان در روزهای پیش از سال نو است. برای این کار راه های مختلفی وجود دارد و البته بهتر است که تخم مرغ ها را قبل از تزیین بجوشانید. بعد از اینکه تخم مرغ ها خنک شدند، آغاز به تزیین کنید.

1. استفاده از مداد شمعی

یکی از ساده ترین راه های تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین استفاده از مداد شمعی است. خنک شدن تخم مرغ های جوشانده شده در این مورد بسیار لازم است زیرا گرما باعث آب شدن مداد شمعی و خراب شدن طرح روی آن ها می گردد.

2. تزیین تخم مرغ با پاستا یا برنج

باز هم مثل مورد قبلی، تخم مرغ ها را برای راحتی کار بجوشانید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا خنک شوند. در صورتی که تخم مرغ ها گرم باشند، چسبی که برای تزیین آن ها استفاده می گردد دیرتر خشک می گردد و ممکن است کار نهایی تمیز از آب در نیاید.

برنج ها را با رنگ خوراکی رنگ کنید. این کار یکی، دو دقیقه بیشتر زمان نمی برد. برای رنگ کردن دانه های برنج، به یک کیسه پلاستیکی، رنگ خوراکی و کاغذ پوستی و کمی برنج احتیاج دارید. 30 دقیقه قبل از آغاز تزئین تخم مرغ ها، برنج ها را رنگ نموده کنار بگذارید تا خشک شوند.

حالا قسمت هایی که می خواهید تزیین کنید را با چسب بپوشانید و تخم مرغ را در ظرف برنج یا پاستاهای رنگی بغلطانید. برای چسب زدن به تخم مرغ ها می توانید مستقیم تیوپ چسب را روی تخم مرغ بمالید و یا با استفاده از یک قلمو سطح تخم مرغ را به چسب آغشته نمایید.

3. تخم مرغ را به شیوه ای جدید رنگ آمیزی کنید.

اول از همه تخم مرغ هایی که برای تزیین سفره هفت سین انتخاب نموده اید را بجوشانید و اجازه دهید خنک شوند. برای رنگ کردن تخم مرغ ها از رنگ آکریلیک و یک قلموی باریک بهره ببرید. نیمی از تخم مرغ را با رنگ مورد نظر خود رنگ آمیزی کنید و آن را کنار بگذارید تا رنگ خشک گردد. سپس قسمت بعدی را رنگ کنید.

راه دیگر استفاده از یک تکه اسفنج کوچک به جای قلمو است. با این کار تخم مرغ حالتی زیبا و بافتی شبیه به اسفنج خواهد گرفت.

4. از یک کروات یا روسری ابریشمی قدیمی بهره ببرید.

اگر یک روسری یا کروات 100% ابریشمی قدیمی و بی استفاده داشته و قصد دور انداختن آن را دارید، بهتر است برای آخرین بار به شیوه ای متفاوت از آن بهره ببرید.

هرچه قدر این کروات یا روسری ابریشمی رنگارنگ تر و طرح روی آن بیشتر باشد بهتر است. ابتدا درز کروات را بشکافید تا سطح بیشتری برای استفاده در اختیارتان قرار گیرد. حالا قسمتی که می خواهید طرح آن روی تخم مرغ بیفتد را با قیچی بچینید. این قسمت باید به اندازه ای باشد که کاملا تخم مرغ را بپوشاند.

در این مرحله تخم مرغ را به دقت داخل قسمت رویی پارچه روسری یا کروات قرار دهید به طوری که پارچه با تمام قسمت های سطح تخم مرغ در تماس باشد و بعد پایین آن را بپیچانید تا در حین کار باز نشده یا تکان نخورد.

حالا تخم مرغ ها را بجوشانید.

تخم مرغ های پیچیده درون پارچه را داخل یک ظرف آب قرار دهید به طوری که آب روی آن ها را بگیرد. سپس 1/4 پیمانه سرکه به آب اضافه کنید و شعله را روشن کنید تا آب به جوش بیاید. بعد از چند دقیقه تخم مرغ ها را از آب بیرون آورده رو روی یک حوله خشک قرار دهید و صبر کنید تا کاملا خنک شوند.

حالا پارچه دور تخم مرغ ها را باز کنید و ببینید که چه شاهکاری خلق نموده اید.

تخم مرغ های زیبا و رنگارنگ شما برای تزئین سفره هفت سین آماده هستند. شاد باشید.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1236

به "تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین تخم مرغ برای سفره هفت سین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید