بیمه 90 درصدی برای 2 داروی بستری کرونا ، قیمت تست PCR معقولانه می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه از پوشش بیمه ای 90 درصدی دو داروی کرونا در حوزه بستری اطلاع داد و در عین حال گفت: هزینه تست PCR در مراکز خصوصی معقولانه می گردد.

بیمه 90 درصدی برای 2 داروی بستری کرونا ، قیمت تست PCR معقولانه می گردد

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

دکتر سید سجاد رضوی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره پوشش بیمه ای فاویپیراویر و رمدسیویر، گفت: اگر دارویی در پروتکل های درمانی کرونا باشد، می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد. فعلا فاویپیراویر و رمدسیویر فقط در حوزه بستری استفاده می شوند و هر دو تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

پوشش بیمه ای فاویپیراویر و رمدسیویر در حوزه بستری

وی با بیان اینکه ابلاغیه پوشش بیمه ای این دو دارو در حوزه بستری چند روز قبل از سوی وزیر بهداشت، اجرا شده است، اضافه کرد: در حوزه بستری 90 درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و اگر فردی توانایی پرداخت همان 10 درصد را هم نداشته باشد، به وسیله مددکاری بیمارستان پیگیری و پرداخت می گردد. بر این اساس در حال حاضر 90 درصد هزینه فاویپیراویر و رمدسیویر در بخش بستری از سوی بیمه پرداخت می گردد. برای حوزه سرپایی فعلا تصمیم گیری نشده است و هنوز این داروها وارد پروتکل درمانی سرپایی نشده اند.

250 خدمت دندان پزشکی تعرفه دار می شوند

رضوی در ادامه از تصویت تعرفه های حدود 250 خدمت دندان پزشکی در دولت اطلاع داد و گفت: بنابراین مردم از این به بعد می دانند که برای خدمات دندان پزشکی طبق تعرفه مصوب چقدر باید بپردازند. تعرفه حدود 250 خدمت دندان پزشکی در دولت مصوب شده و فکر می کنم در هفته آینده ابلاغ می گردد.

هزینه تست PCR معقولانه می گردد

وی همچنین گفت: تعرفه تست تشخیصی PCR نیز مصوب شده و در این هفته عدد و رقم آن ابلاغ می گردد که قیمت آن از قیمت های موجود کمتر خواهد شد. تست PCR در بیماران بستری و در مراکز 16 ساعته وزارت بهداشت به صورت رایگان انجام می گردد، اما مردم برای انجام تست به صورت سرپایی از بخش خصوصی باید هزینه بپردازند که تعرفه آن مقداری متغیر است، حال ما تعرفه ای را ابلاغ می کنیم که از هزینه فعلی کمتر است. بر این اساس هزینه تست PCR در مراکز خصوصی معقولانه می گردد.

خاتمه پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1276

به "بیمه 90 درصدی برای 2 داروی بستری کرونا ، قیمت تست PCR معقولانه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه 90 درصدی برای 2 داروی بستری کرونا ، قیمت تست PCR معقولانه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید