انتقاد شدید عبدالمهدی از تحرکات خودسرانه آمریکایی ها در عراق

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از النهرین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق خطاب به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که نظامیان آمریکایی در عراق دخالت می نمایند و پهپادهای این کشور بدون اجازه دولت عراق در آسمان عراق به پرواز در می آیند.

انتقاد شدید عبدالمهدی از تحرکات خودسرانه آمریکایی ها در عراق

دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق بیان کرد: عادل عبدالمهدی در تماس تلفنی شب گذشته با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تحولات جاری و تمایل همه طرف ها برای ممانعت از تشدید تنش و جلوگیری از رفتن به سوی جنگ را مورد رایزنی قرار داد.

عبدالمهدی تاکید نمود که عراق با همه اقدامات ناقض حاکمیت عراق مخالف است و با همه طرف ها برای ممانعت از کشیده شدن به عرصه جنگ رایزنی می نماید.

وی از وزیر خارجه آمریکا خواست که نمایندگانی به عراق بفرستد تا درباره اجرای مصوبه مجلس عراق درباره عقب نشینی امن نیروهای آمریکایی از عراق سازوکاری تدوین گردد.

عبدالمهدی بر تمایل عراق برای داشتن روابط حسنه با همه همسایگان و دوستان خود در جامعه بین المللی و حمایت از مراکز دیپلماتیک در عراق تاکید نمود.

وی بیان کرد: اولویت های عراق مبارزه با تروریسم و داعش و خشونت از یکطرف و بازسازی و تحقق رشد مالی و حمایت از حاکمیت و استقلال و وحدت ملی و تحقق امنیت و ثبات عراق و منطقه از سوی دیگر است.

نخست وزیر پیشبرد امور عراق گفت: نیروهای آمریکایی در عراق دخالت می نمایند و پهپادهای آمریکایی در آسمان عراق بدون اجازه دولت عراق حرکت می نمایند و این با توافقات موجود مغایرت دارد.

وزیر خارجه آمریکا وعده پیگیری امور را داد و از احترام کشورش به حاکمیت عراق سخن گفت!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 709

به "انتقاد شدید عبدالمهدی از تحرکات خودسرانه آمریکایی ها در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید عبدالمهدی از تحرکات خودسرانه آمریکایی ها در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید