استخدام گسترده در دولت

به گزارش ایستگاه بازی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه های اجرایی 45 هزار نفر به استخدام دولت در می آیند که از آن 32 هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند.

استخدام گسترده در دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: جمشید انصاری پنجشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی اظهارداشت: از این تعداد 7 هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی نیز در سایر دستگاههای اجرایی جذب دولت می شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارکنان دولت به 2 میلیون و 214 هزار نفر رسیده است، گفت: پیشتر تعداد کارکنان دولت 2 میلیون و 400 هزار نفر بود اما با 7 درصد کاهش هم اکنون تعداد کرکنان دولت به 2 میلیون و 214 هزار نفر رسیده است.

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات کادر درمانی با جذب 7 هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوزهای قبلی در مجموع سال جاری 12 هزار و 280 نفر در این وزارتخانه استخدام می شوند.

انصاری با اشاره به اهمیت کوچک و چابک سازی نظام اداری کشور یادآورشد: هرچه نظام اداری کشور کوچک گردد عملکر دولت چابک می گردد اما 4 عامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهارداشت: بعضی از مقررات اجازه معین و تکلیف کارکنان دولت را نمی دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاههای اجرایی تا 35 سال و یا اشتیاق ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه های اجرایی افزایش می دهد.

معاون رئیس جمهوری تاکید نمود: افزایش جمعیت نیز باعث به کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم است و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1127

به "استخدام گسترده در دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام گسترده در دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید