افزایش مسافران مترو و اتوبوس بعد از تعطیلات نوروزی

به گزارش ایستگاه بازی، شهردار تهران گفت: بعد از تعطیلات نوروز 40 درصد افزایش مسافر نسبت به هفته اول فروردین داشتیم.

افزایش مسافران مترو و اتوبوس بعد از تعطیلات نوروزی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، پیروز حناچی، با حضور در برنامه تهران بیست در پاسخ به این سوال که درباره حمل و نقل عمومی در ایام شیوع کرونا حرف و حدیث هایی است و با اجرای مجدد طرح ترافیک نگرانی هایی به وجود می آید، گفت: قبل از شرایط کرونا روزانه بیش از 2 میلیون سفر داشتیم که طبیعتاً در شرایط کرونا به روزانه 80 هزار سفر کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تقریباً مترو تعطیل به حساب می آمد، زیرا وقتی این جمعیت را به تعداد ایستگاه ها و قطار ها تقسیم کنیم، می بینیم عملاً تعطیل بوده است.

شهردار تهران اضافه نمود: بعد از تعطیلات یعنی در روز 16 فروردین 40 درصد نسبت به هفته اول فروردین افزایش بار داشتیم، اما همان روز نسبت به روز مشابه سال قبل 15 درصد فقط سفر داشتیم.

حناچی گفت: ما سرویس ها و تقاضای سفر را جواب می دهیم، اما اقداماتی هم نموده ایم تا با آموزش و علامت گذاری مردم را راهنمایی کنیم به اینکه باید برای پیشگیری یک سری موضوعات را رعایت کرد.

وی اعلام کرد: ما کسی را اجبار نمی کنیم که سوار قطار بگردد، اما این دست مردم است که سوار قطار یا اتوبوس بشوند یا خیر. این در حالی است که بعضی از مسئولان می گویند ما باید جلوی مردم را هم بگیریم که سوار قطار و اتوبوس نشوند.

شهردار تهران ادامه داد: ما امروز در تاکسیرانی تصمیم گرفتیم در ردیف عقب به جای سه نفر تنها دو نفر بنشینند تا بتوانیم یک فاصله ای میان مسافران ایجاد کنیم.

حناچی اضافه نمود: اگر قرار باشد فاصله اجتماعی آنگونه که مد نظر است درست اجرا گردد باید حداقل 3 برابر فضای فعلی در حمل و نقل فضا در اختیار داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه پسماند تلفات نداشتیم و در بچه های اداری سازمانشان مبتلا داشته ایم، اما آن هایی که در جمع آوری پسماند فعالیت می نمایند هیچ ابتلاء و تلفاتی نداشته ایم.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه پزشکی حتی ما یک مورد شهید داشتیم، اما جالب است حتی در گرمخانه های ما هم که پر ازدحام هستند و مسائل اجتماعی هم آنجا داریم حتی یک مورد ابتلاء مشاهده نکردیم.

حناچی گفت: با شیوع کرونا اقدامات فرهنگی بسیار زیادی را شروع کردیم و کوشش کردیم با همه امکانات مان در حوزه افزایش آگاهی مردم قدم برداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 897

به "افزایش مسافران مترو و اتوبوس بعد از تعطیلات نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مسافران مترو و اتوبوس بعد از تعطیلات نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید