اشتباهات رایج هنگام ماسک زدن

به گزارش ایستگاه بازی، اگر ماسک به درستی روی صورت قرار نگیرد، هیچ اثر محافظتی نداشته و ریسک ابتلای فرد به ویروس کرونا را افزایش می دهد.

اشتباهات رایج هنگام ماسک زدن

به گزارش خبرنگار ماسک یک وسیله محافظت فردی جهت پیشگیری از ورود ویروس به داخل دهان و بینی فرد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های مسری و ویروسی است. ماسک باید به گونه ایی روی صورت تنظیم گردد که ویروس هیچ راه نفوذی به داخل آن نداشته باشد؛ بنابراین اشتباه زدن ماسک به روی صورت، نه تنها ریسک ابتلا به ویروس را کاهش نمی دهد بلکه با اطمینان کاذبی که فرد از داشتن محافظ پیدا نموده است، امکان داشتن رفتار پر خطر و ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

نیویورک تایمز با توجه به این مسئله، به تشریح اشتباهات رایج در هنگام ماسک زدن پرداخته است تا به مردم نحوه استفاده درست از ماسک برای در امان ماندن از ویروس را آموزش دهد.

ویروس کرونا؛ هر آنچه باید درباره ماسک ها بدانید

1) ماسک نباید زیر بینی قرار بگیرد. راه اصلی ورود ویروس به داخل بدن به وسیله تنفس هوای آلوده و عبور آن از بینی و دهان است؛ بنابراین اگر ماسک روی بینی قرار نگرفته و جلوی ورود هوا را نگیرد، هیچ تاثیری در محافظت فرد ندارد.

2) چانه خود را خارج از ماسک قرار ندهید. اگر ماسک به درستی روی صورت قرار نگرفته و محکم نگردد، هوای آلوده به ویروس به داخل آن نفوذ نموده و فرد را آلوده می نماید.

3) از ماسک های گشادی که لبه های آن با صورت فاصله دارد استفاده نکنید. هوا از اطراف ماسک به داخل آن نفوذ نموده و به این ترتیب وارد بینی و دهان شما می گردد.

4) ماسک را روی نوک بینی خود قرار ندهید. باید تا بالای بینی شما با ماسک پوشش داده گردد تا در امان بمانید.

5) ماسک را زیر چانه یا روی گردن خود قرار ندهید. در این صورت ماسک تاثیری در حفاظت شما از آلودگی های ویروسی محیط ندارد.

6) ماسک را به گونه ایی روی صورت خود قرار دهید که از زیر چانه تا بالای بینی و زیر چشم های شما را بپوشاند. لبه های کناری ماسک نیز باید روی صورت قرار بگیرند. در این صورت ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته و می تواند به عنوان یک محافظ عمل کند.

با این حال این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند شما را در مقابل ابتلا به ویروس کرونا حفظ کند. حفظ نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی از جمله نکاتی است که باید به دقت انجام شوند وگرنه استفاده از ماسک هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نخواهد داشت.

روش های پیشگیری از بیماری کویید 19 چیست؟

مسافرت نروید/خطر در کمین خانواده هاست

ویروس کرونا؛ آیا سرما می تواند آلودگی را از بین ببرد؟

تفاوت فاصله اجتماعی با خودقرنطینگی چیست؟

همه مردم ماسک بزنند

آیا ماسک پارچه ای در کاهش انتشار کووید 19 موثر است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 913

به "اشتباهات رایج هنگام ماسک زدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج هنگام ماسک زدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید