تور هند ارزان: 6 منطقه سردسیر و برفی در هندوستان!

به گزارش ایستگاه بازی، سردسیرترین منطقه ها هند

وقتی به هند فکر می کنید چه چیزی به ذهنتان می آید؟ سرزمینی گرم با گیاهان گرمسیری و غذاهایی تند و تیز؟! هندوستان به طور کلی کشوری گرمسیری است و بیشتر مسافرانی که تا به حال به هند و مثلث طلایی هند (دهلی، آگرا، جیپور) سفر نموده باشند این موضوع را خوب می دانند. اما باید بدانیم که هند کشوری بسیار پهناور و وسیع است و مسلما تمام منطقه ها آن به یک شکل نیست. آیا تابه حال به ذهنتان هم خطور نموده بود که در همین هندوستان خودمان منطقه های وجود داشته باشد که سردسیر و برفی باشد؟ در کمال تعجب باید بگوییم که بله، در هند منطقه های وجود دارد که آب و هوایی بسیار سرد و برفی دارند، به طوری که در زمستان غیرقابل سکونت می شوند! در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با سردسیرترین منطقه ها هند آشنا شویم.

تور هند ارزان: 6 منطقه سردسیر و برفی در هندوستان!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

1- سیاچین گلاسیر | Soachen Glacier

سیاچین گلاسیر در شمالی ترین بخش کاراکورام واقع شده است و یکی از سردسیرترین منطقه ها هند و همینطور جهان به شمار می رود. این منطقه در ارتفاع 5753 متری از سطح دریا قرار گرفته و شاهد سنگین ترین بارش های برف در جهانست که گاهی به بیش از 1000 سانتیمتر هم می رسد. دمای هوا در این منطقه از هند بسیار سرد است و ممکن است به 50 درجه زیر صفر نیز برسد. حتی در تابستان که فصل گرم سال محسوب می گردد دمای هوا حدود 10 درجه زیر صفر است. سیاچین گلاسیر به علت آب و هوای سرد و کوهستانی که دارد تقریبا خالی از سکنه است، با این حال دو کشور هند و پاکستان دهه هاست که بر سر مالکیت این منطقه با یکدیگر مناقشه دارند. به همین علت منطقه سیاچین گلاسیر منطقه ای نظامی محسوب می گردد و هزاران سرباز هندی و پاکستانی تا به امروز جان خود را در این منطقه از دست داده اند. در سال 2008 بخشی از این منطقه به روی عموم باز شد، با این حال، هوای برفی و سردسیر منطقه همچنان آن را صعب العبور نموده اند و حتی هندی ها نیز برای بازدید از این منطقه احتیاج به مجوزهای لازم و راهنما دارند.

2- سونامارگ | Sonamarg

آخرین مورد از سردسیرترین منطقه ها هند سونامارگ است که یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری کشمیر نیز محسوب می گردد. این منطقه در ارتفاع بیش از 2800 متری قرار گرفته و به همین علت زمستان هایی سخت و سرد دارد. به همین علت بخش عمده گردشگران در فصل تابستان به سونامارگ سفر می نمایند. اطراف منطقه را کوهستان های سربه فلک کشیده و بعضی از قلل مشهور مرتفع هیمالیایی دربرگرفته اند و چشم اندازی کوهستانی و زیبا به وجود آورده اند. بیشترین اندازه بارش برف و کاهش دما در ماه های دسامبر و ژانویه اتفاق می افتد و در این دو ماه دمای هوا تا منفی 6 درجه نیز کاهش پیدا می نماید.

3- لاداخ | Ladakh

به سومین مورد از سردسیرترین منطقه ها هند یعنی منطقه لاداخ می رسیم. لاداخ در واقع یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در هیمالیای هند است و در استان جامو و کشمیر قرار گرفته است. لاداخ یکی از مراکز مهم فرهنگ تبتی به شمار می رود و مقصد کوهنوردان بسیاری است. در سال های اخیر به علت علاقه گردشگران به سفرهای جاده ای تبلیغات زیادی در خصوص این منطقه صورت گرفته است. به ویژه کسانی که عاشق سفر جاده ای با موتورسیکلت هستند علاقه خاصی به این منطقه کوهستانی و باشکوه دارند زیرا در لاداخ یکی از منحصربفردترین و مرتفع ترین جاده ها برای موتورسواری وجود دارد. در طول زمستان بارش های سنگین برف این منطقه را سپیدپوش می نماید و دمای هوا به منفی 35 درجه هم می رسد. منطقه لاداخ به جرات یکی از سردسیرترین منطقه ها هند است و با قرارگیری در ارتفاع 6000 متری از سطح دریا زندگی و حیات را در آن بسیار سخت نموده است.

4- گانگتوک | Gangtok

یکی دیگر از سردسیرترین منطقه ها هند گانگتوک نام دارد که این منطقه نیز در هیمالیا و شهر گانگتوک در سیکیم قرار گرفته است. یکی از نکات جالب در خصوص این منطقه این است که در همسایگی با سه کشور نپال، چین و بوتان قرار گرفته است. بعضی از منحصربفردترین کوه های هیمالیا در این منطقه قرار گرفته اند و به علت نزدیکی به قلل مرتفع یکی از محبوب ترین مقاصد برای کوهنوردان است. منطقه گانگتوک در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قرار گرفته است و دمای هوا در طول زمستان به حدود 4 درجه می رسد. به همین علت زمستان هایی بسیار مطبوع و خنک دارد و بسیاری از گردشگران در این زمان برای لذت بردن از هوای مطبوع و پاک کوهستان به گانکتوک سفر می نمایند.

5- تاوانگ | Tawang

شهر آرام و ساکت تاوانگ در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری مهم و محبوب تبدیل شده است. این شهر به علت بادهای شدید، طبیعت زیبا و مسحور نماینده و فرهنگ غنی تبتی اش معروفیت پیدا نموده است و یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای ماجراجویانه در هند است. برخلاف بیشتر نقاط هند که تابستان هایی داغ و سوزان دارند در منطقه تاوانگ آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع وجود دارد و دمای هوا در تابستان حدود 10 درجه است. اما در زمستان هوای منطقه بسیار سرد می گردد و به منفی 15 درجه نیز می رسد. هندی ها و کسانی که دوست دارند در زمستان شاهد بارش برف باشند در طول زمستان به این منطقه گردشگری سفر می نمایند، چرا که در طول زمستان بارش برف در این منطقه زیاد اتفاق می افتد.

6- دراس | Dras

شهرستان دراس در ناحیه کارگیل هند دومین مورد از سردسیرترین منطقه ها هند است و دمای هوای منطقه در فصل زمستان به منفی 23 درجه نیز می رسد. این منطقه سردسیر دقیقا در کنار بزرگراه Srinagar-Leh قرار گرفته و در نزدیکی مرز هند و پاکستان واقع شده است. دراس در ارتفاع 3350 متری از سطح دریا قرار گرفته است و به همین علت آب و هوایی بسیار سردسیر و برفی دارد. دره دراس در ابتدای جهت بزرگراه Leh-Ladakh قرار گرفته و اغلب آن را دروازه ای به لاداخ می نامند. حالا لاداخ کجاست؟ در خصوص بعدی به این موضوع می پردازیم.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1905

به "تور هند ارزان: 6 منطقه سردسیر و برفی در هندوستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: 6 منطقه سردسیر و برفی در هندوستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید