مثلث طلایی هند ، دهلی، آگرا، جیپور (تور بمبئی)

به گزارش ایستگاه بازی، مثلث طلایی هند به شهرهای دهلی، آگرا و جیپور گفته می گردد. دهلی مرکز هند، جیپور آینه تمام نمای تمدن رنگارنگ این کشور و آگرا با تاج محل باشکوهش، قطب گردشگری هندوستان به شمار می روند.

مثلث طلایی هند ، دهلی، آگرا، جیپور (تور بمبئی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

این سه شهر، مثلث تقریبا متساوی الاضلاعی را روی نقشه ترسیم می نمایند و به همین علت به مثلث طلایی مشهور شده اند. پرطرفدارترین مسیر گردشگری هند همین سه شهر هستند. میراث فرهنگی و تاریخی مهاراجه ها، مسلمانان، انگلیسی ها و مغول ها در کوچه پس کوچه های مثلث طلایی هندوستان به جای مانده است.

برای شرکت در تور هند با آژانس خبرنگاران تماس بگیرید.

دهلی ضلع نخست مثلث طلایی هند

برای دیدن زیبایی های مثلث طلایی هند، اغلب گردشگران گام نخست را از دهلی برمی دارند. در خیابان های دهلی قدیم قدم بزنید تا وارد یک ماشین زمان مجازی شوید و به چند قرن قبل بروید. هالی های قدیمی، بازارها و خیابان های سنگ فرش شده واژه قدمت را با خود تکرار می نمایند. زمانی که در دهلی هستید، از قلعه قرمز، معبد آکشاردهام، دروازه هند و دیگر سازه های به یادماندنی آن بازدید کنید.

بنای قطب منار نماد دهلی به شمار می رود. بدون ملاقات با آن، این شهر را ترک نکنید. این بنای تاریخی 72 متر ارتفاع دارد و در سال 1193 میلادی ساخته شده است. به محله قدیمی دهلی هم سری بزنید و بازار چاندی چوک را ببینید. این بازار در سال 1650میلادی و به وسیله شاه دنیا ساخته شده و جزء نمادهای این منطقه به شمار می رود.

بازدید از برج قرمز را هم در برنامه هایتان بگذارید. این بنا یادگاری از عصر مغول است و معماری مغولی را نمایندگی می نماید. مقبره همایون، دروازه هند و باغ های لودهی از دیگر مکان های تاریخی دهلی هستند. مسجد جما هم از دیگر دیدنی های مرکز هند است و تا 25هزار نفر ظرفیت دارد.

اما هیچ چیزی به میزان خیابان ها، نمی تواند شما را با دهلی و فرهنگ هندی آشنا کند. در خیابان های پویا و سرشار از زندگی دهلی قدم بزنید. در دهلی، زندگی در کف خیابان نفس می کشد.

26 ژانویه | روز مستقل شدن هند از بریتانیا

آگرا ضلع دوم مثلث طلایی هند

برای دیدنی بخش دیگری از زیبایی های بی نظیر مثلث طلایی هند، باید به آگرا بروید. در آنجا از بنای باشکوه تاج محل که یکی از هفت شگفتی دنیای تازه است، بازدید خواهید کرد. تاج محل به خاطر کنده کاری، زیبایی ساختاری و استفاده از سنگ های نیمه قیمتی در ساخت وساز معروف است. در موزه این بنای تاریخی می توانید سکه ها، سایل باستانی، نقاشی ها و… را ببینید و در باغ هندسی معروف آن قدم بزنید.

حتما زمان بازدیدتان از تاج محل را به هنگام طلوع یا غروب خورشید موکول کنید. چون در این اوقات، این بنای منحصربه فرد در زیباترین و باشکوه ترین حالت ممکن قرار گرفته است. بعلاوه قلعه آگرا با جذابیت های خاص خود همان حوالی است. از فراز دیوارهای آن، تاج محل را دیدن کنید و لذت ببرید.

شهری از دوران مغول نیز در نزدیک آگرا قرار گرفته که به فاتح پور سیکری معروف بوده و یک ساعت تا آگرا فاصله دارد. این شهر باستانی مرکز مغول ها بوده است. امروزه در فاتح پور سیکری با صف هایی از کاخ ها، حیاط ها، مساجد، برج های پیروزی و خیلی چیزهای دیگر روبرو می شوید. شاه دنیا -پنجمین پادشاه گورکانی- برای یادبود همسر ایرانی اش یعنی ارجمندبانو دستور ساخت تاج محل را در این مکان صادر کرد.

برترین جاذبه های گردشگری ژاپن | 5 جاذبه دیدنی ژاپن

جیپور ضلع سوم مثلث طلایی هند

جیپور به شهر صورتی معروف است چون ساختمان های صورتی رنگی در آن به چشم می خورد. برای دیدن جیپور به عنوان یکی از اضلاع مثلث طلایی هند، بهتر است که از قسمت قدیمی شهر مثل هوا محل، گشت وگذارتان را آغاز کنید.

از بنای قصر شهر بازدید کنید. در این مکان، بخشی را می ببینید که جانتار مانتار نام دارد و مجموعه ای از ابزارهای قدیمی را در خود جای داده است. مثلا ساعتی در آن قرار گرفته که عقربه های چندین متری دارد. صنایع دستی و پارچه هایی با رنگ ها و طراحی های سنتی هند را می توانید از محله های جیپور بخرید.

خارج از جیپور، قلعه ناهارگر برترین منظره را از خیابان های پراکنده شهر ارائه می دهد. بازدید از گالتاجی فرصتی سرگرم نماینده برای تحسین صدها میمون ماکاک رزوس است که مجموعه معبد باستانی موجود در این شهر را تسخیر نموده اند.

جیپور شهر قلعه هاست. با آغاز از بنای تاریخی قصر شهر، می توانید یک تور پیاده روی تاریخی را از کاخ ها و قلعه ها داشته باشید. منظره ناهموار تپه های آراوالی با منظرهی جزئی از کویر، جلوه ای باشکوه به این مقصد می دهد. اما منحصر به فردترین عنصر جیپور، داستان ها هستند. هر سازه و حتی هر اتاق از هر قلعه ، حکایت جالبی برای بازگویی دارند.

رفت و آمد به مثلث طلایی هند

بین این سه شهر در مجموع تنها 200 کیلومتر فاصله وجود دارد. قطارهای سریع السیر، اتوبان های دارای شش باند، خطوط هوایی پیشرفته و مسیرهای جاده ای به راحتی گردشگران را در میان مثلث طلایی هندوستان جابه جا می نمایند. گشت وگذار در مثلث طلایی هند با اتوبوس ها و قطارهای متعدد امکان پذیر شده است.

برترین راه برای سفر به این سه شهر، قطار است. شما این فرصت را خواهید داشت که در حومه شهر، نگاهی اجمالی به منطقه ها روستایی هند بیاندازید. اگر فرصت اندکی دارید، از تاکسی برای رفت وآمد بهره ببرید.

یکی از جاذبه های این شهرها مثلا در دهلی، وجود اتوریکشا (یا توک توک) بین مقاصد است. ترافیک باعث می گردد که این وسایل نقلیه کوچک موثرترین راه برای سفر باشند، زیرا آنها بین تاکسی ها و کامیون ها به خوبی عبور می نمایند.

جمع بندی

مثلث طلایی هند یعنی شهرهای دهلی، آگرا و جیپور به مقاصد مشهوری برای گردشگری در این کشور تبدیل شده اند. در این سه شهر، تجربه فرهنگی عمیقی از کلیت فرهنگی و تاریخی هندوستان کسب خواهید کرد. انگار که همه این کشور پرجمعیت در این سه شهر خلاصه شده باشد. درواقع، ماکتی از همه جشنواره ها، سنت ها، بناهای تاریخی و سازه های مذهبی و سبک زندگی مردم هندوستان را در این سه مقصد گردشگری خواهید دید.

منبع: ژیوار
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2150

به "مثلث طلایی هند ، دهلی، آگرا، جیپور (تور بمبئی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثلث طلایی هند ، دهلی، آگرا، جیپور (تور بمبئی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید