یک چهارم جوانان انگلیس، نشانه های اعتیاد به گوشی موبایل را دارند

به گزارش ایستگاه بازی، تحقیقات روان پزشکان نشان می دهد تقریبا یک چهارم جوانان آنقدر به تلفن همراه خود وابسته هستند که می گردد اعتیاد تلقی کرد.

یک چهارم جوانان انگلیس، نشانه های اعتیاد به گوشی موبایل را دارند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

این تحقیقات در کالج کینگ لندن اجرا شده و می گوید جوانانی که به طرز اعتیادآوری به گوشی های خود وابسته هستند؛ در صورت عدم دسترسی به آن دچار هراس و آشفتگی می شوند.

همچنین، این افراد نمی توانند مدت زمان استفاده از گوشی یا حضور آنلاین خود را کنترل نمایند. مطالعه اجرا شده می گوید چنین اعتیادی به گوشی می تواند عواقب جدی برای سلامت روانی جوانان داشته باشد.

نتایج این تحقیق در نشریه BMC Psychiatry منتشر شده است و مبتنی بر تحلیل 41 مطالعه روی 42 هزار جوانی است که به طرز مشکل زایی از اسمارت فون خود استفاده می نمایند.

در این مطالعه، 23 درصد افراد رفتارهایی همانند معتادان دارند؛ مانند استرس و اضطراب، عدم توانایی در استفاده معتدل از گوشی تلفن همراه، عدم کاهش مدت زمان استفاده از گوشی تلفن همراه یا مصرف گوشی به حدی که سایر فعالیت ها مختل شده و ضربه ببینند.

این رفتار اعتیادآور نسبت به گوشی می تواند منشا سایر مسائل روحی و روانی هم باشد. مسائلی مانند استرس دایمی، روحیه افسرده، کمبود خواب، کاهش پیشرفت در مدرسه یا عدم تمرکز و هوشیاری حین انجام کارها.

افسردگی بارزترین نشانه اعتیاد به گوشی

نیکولا کالک، یکی از نویسندگان تحقیق فوق از موسسه روان پزشکی، روان شناسی و علوم اعصاب در کالج کینگ لندن می گوید: اسمارت فون ها جایی هستند که باید متوقف شویم و بیشتر درباره شیوه های مشکل ساز استفاده و درجه اعتیاد به آن ها را تحقیق کنیم.

دکتر کالک می گوید: هنوز ما دقیقا نمی دانیم جوانان به خود گوشی اعتیاد پیدا می نمایند یا به اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی.

این روان شناس می گوید احتیاج به اطلاع رسانی و آگاهی عمومی درباره خطرات استفاده زیادی از اسمارت فون ها داریم. والدین باید بدانند فرزندشان چقدر از تلفن ها استفاده نموده و هر روز چقدر وقت صرف کار با نرم افزارها می نمایند.

سامانتا سون، دیگر نویسنده مقاله فوق، ضمن تاکید بر این موضوع که اعتیاد به گوشی ها می تواند عواقب جدی برای جوانان داشته و سلامت روانی و کارایی روزانه آن ها را تحت تاثیر قرار دهد؛ اعتراف می نماید احتیاج به مطالعه و تحقیقات بیشتر برای تعیین شدن ابعاد استفاده مشکل دار از اسمارت فون ها است.

امی اوربن، محقق بخش شناختی و علوم معز دانشگاه کمبریج نیز هشدار داده ارتباطی علت و معلولی میان استفاده از اسمارت فون ها با بروز مسائل روحی از جمله افسردگی وجود دارد.

دکتر اوربن در تحقیقات خود ثابت نموده است استفاده از گوشی تلفن همراه خیابانی یک طرفه نیست و وجود مسائل روانی در افراد می تواند روی میزان استفاده از تلفن های هوشمند نیز تاثیرگذار باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 560

به "یک چهارم جوانان انگلیس، نشانه های اعتیاد به گوشی موبایل را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک چهارم جوانان انگلیس، نشانه های اعتیاد به گوشی موبایل را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید