کاهش عوارض پروازهای طولانی با منوی نو هواپیمایی کانتاس!

به گزارش ایستگاه بازی، منوی نو هواپیمایی کانتاس

اهمیت غذای هواپیما و کیفیت آن یکی از دغدغه های همیشگی ایرلاین ها بوده است. وقتی به لیست برترین ایرلاین های دنیا نگاه می کنیم می بینیم که یکی از دلایل مهم برتری آن ها کیفیت غذای هواپیماست. هواپیمایی کانتاس (Qantas) یکی از قدیمی ترین و برترین ایرلاین های دنیاست و در واقع، به عنوان دومین ایرلاین برتر دنیا نیز انتخاب شده است. این ایرلاین استرالیایی با همکاری دانشمندان منوی غذایی ویژه ای را تدارک دیده است که عوارض ناشی از پروازهای طولانی مدت را کاهش می دهد. مسافرانی که بلیط هواپیمای لندن به شهر پرت استرالیا را خریداری کنند از 24 مارچ سال جاری می توانند از منوی نو هواپیمایی کانتاس که مطابق با نوترین یافته علمی است استفاده کنند. دانشمندان معتقدند این غذاها عوارض پروازهای طولانی مثل بیخوابی و جت لگ را تا حد زیادی کاهش می دهد. این غذاها علاوه بر اینکه خوشمزه و خوش طعم هستند قرار است به بهبود سفر و پرواز نیز کمک می کنند. با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد منوی نو هواپیمایی کانتاس بیشتر بدانیم.

کاهش عوارض پروازهای طولانی با منوی نو هواپیمایی کانتاس!

کاهش عوارض پرواز با منوی نو هواپیمایی کانتاس

هواپیمایی کانتاس از تیمی از محققین و دانشمندان کمک می گیرد تا منوی نو غذایش را تهیه کند. این منوی ویژه و علمی! قرار است در پروازهای بین لندن و شهر پرت استرالیا به مسافران ارائه شود. شرکت هواپیمایی مشهور و معتبر کانتاس از منوی نوش در پرواز بدون توقف بوئینگ 787 دریم لاینر رونمایی کرده است. در این منو از نوترین یافته های علمی و تحقیقات غذایی دانشمندان استفاده شده تا مناسب ترین غذا برای پرواز و ارتفاع بالا تهیه شود. به گفته دانشمندان با استفاده از این غذاها عوارض جانبی پرواز مثل کم آبی و جت لگ (jet lag) کاهش پیدا می کند.

از این پس مسافران این پرواز کانتاس می توانند از منویی استفاده کنند که علاوه بر طعم و ظاهر فوق العاده و اشتها برانگیزش باعث کاهش عوارض پرواز طولانی مدت می شود. این غذاها بر اساس یافته های دانشمندان در مرکز پژوهش های چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی و همینطور سال ها تجربه تیم سرآشپزان کانتاس تهیه می شود. در تصویر زیر می توانید یکی از این غذاها را ببینید که از تخم مرغ آبپز با کلم کِیل، دانه های خوراکی کینوآ (quinoa)، پنیر حلومی کباب شده (grilled haloumi)، پسته، مغزیجات و ارده تشکیل شده است.

پرواز لندن به پرت یکی از طولانی ترین پروازهای بدون توقف است و حدود 17 ساعت طول می کشد. هواپیمایی کانتاس برای این پرواز از هواپیمای بوئینگ 787 سری دریم لاینر استفاده می کند. پروازهای طولانی مدت همیشه عوارض و مشکلاتی را برای مسافران ایجاد می کند. ساعات طولانی پرواز و قرارگیری طولانی مدت در ارتفاع بالا مشکلاتی مثل بی خوابی، دهیدراته شدن بدن و جت لگ را ایجاد می کند. هرچند راهکارهای مفیدی برای سرگرم شدن در پرواز طولانی و کنار آمدن با پرواز طولانی وجود دارد اما با این حال باز هم 17 ساعت پرواز می تواند برای بسکمک از مسافران اذیت کننده باشد.

همکاری دانشمندان در تهیه منوی نو هواپیمایی کانتاس

نیل پری، مدیر نوآوری غذا، نوشیدنی و سرویس های کانتاس در رابطه با منوی نو می گوید: ما با همکاری با متخصصین بالینی خواب، کارشناسان تغذیه و متخصصین متابولیک توانسته ایم منوی غذایی را تهیه کنیم که علاوه بر طعم بی نظیری که دارند برای رفع کم آبی، کم خوابی و کاهش جت لگ نیز مفید هستند.

این منوی ویژه از 24 مارچ 2018 رسما در پروازهای لندن-پرت به مسافران ارائه می شود. برخی غذاها محتوی موادی هستند که باعث افزایش آبرسانی به بدن می شوند؛ موادی مثل سبزیجات برگ سبز، خیار، توت فرنگی و کرفس. همچنین بنا به زمان پرواز در برخی غذاها نیز از موادی مثل فلفل استفاده می شود. در پروازهایی که در طول شب انجام می شود قبل از خواب نوشیدنی های گرم مثل هات چاکلت داغ به مسافران ارائه می شود. این نوشیدنی که از ترکیب شیر گرم و شکلات تهیه می شود حاوی آمینواسید تریپتوفتان (amino acid Tryptophan) است که اثر خواب آوری دارد و به تنظیم چرخه خواب بدن کمک می کند.

تنوع بالای منوی نو کانتاس

البته تمام غذاهای منوی نو کانتاس محدود به غذاهای گیاهی و سبزیجات نمی شود. انواع غذاهای گوشتی و کبابی نیز در کنار سبزیجات به مسافران ارائه می شود. این منوی غذایی آنقدر متنوع است که تمام سلیقه ها را راضی می کند.

از جمله این منوهایی غذایی عبارتند از: سالاد گوشت گاو طعم دار شده با زیره به همراه کدو سبز، ذرت و آب لیموی تازه؛ سالاد ماهی سالمون با سیب زمینی طعم دار شده با سیر و سبزیجات، بروکلی، لیمو، زیتون و بادام؛ تارت قارچ و گوجه با سالسای ذرت؛ گوشت کباب شده انگلیسی با پودینگ یورکشایر، نخودفرنگی و سس گریوی.

غذای هواپیما به کمک مسافران می آید!

پرفسور استفان سیمپسون (Stephen Simpson) یکی از دانشمندانی است که با تیم آشپزی کانتاس همکاری می کند. این پرفسور و محقق علمی در مورد غذای هواپیما می گوید: تحقیقات ما در مورد غذای هواپیما به همین جا محدود نمی شود و برنامه های بیشتری در آینده انجام خواهیم داد. مسافران کثیرالسفر که به دلیل شرایط زندگی یا کاریشان دائما در سفر هستند نیز نیازمند منوی غذایی خاصی هستند. تیم تحقیقاتی ما در نظر دارد آزمایش هایی با حضور شماری از این مسافران انجام دهد و با استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی و اپلیکیشن های ویژه بتوانیم اطلاعات و داده هایی در مورد الگوی خواب، فعالیت، شرایط ذهنی، الگوی خورد و خوراک و شرایط آبرسانی بدن قبل، در حین و بعد از پروازهای طولانی مدت به دست بیاوریم.

منبع: businessclass.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1930

به "کاهش عوارض پروازهای طولانی با منوی نو هواپیمایی کانتاس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش عوارض پروازهای طولانی با منوی نو هواپیمایی کانتاس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید