تور مکزیک: برترین صبحانه های خیابانی در مکزیک

به گزارش ایستگاه بازی، مکزیک جز جاذبه های شگفت انگیز گردشگری ، به غذاهای خیابانی هم مشهور است. برای آشنایی با مشهورترین صبحانه های عرضه شده به وسیله فروشندگان خیابانی همراه خبرنگاران باشید.

تور مکزیک: برترین صبحانه های خیابانی در مکزیک

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

رژیم غذایی مردم مکزیک، با ترکیب و پیوستگی مواد بومی و طبیعی منطقه ای در نوع خود فوق العاده و بی نظیر است. آن ها با به کار بردن دستورالعمل های اروپایی، مخصوصا کشور اسپانیا، معرفی تعداد بیشماری از غذاهایی که اساس و مبنای آن ها ترکیباتی همچون ذرت، لوبیا و فلفل چیلی است، تنوع قابل توجهی از خوراکی های بومی و خارجی را در وعده های غذایی خود، گنجانده اند.

یکی از دستاوردهای مهم و اصلی که فرهنگ غذایی کشورهای اروپایی برای رژیم غذایی مردم کشور مکزیک به ارمغان آورده است، استفاده از گوشت حیوانات اهلی و خانگی (گاو، مرغ، گوسفند و گاو ماده)، محصولات خشک شده مخصوصا انواع پنیر، گونه های مختلفی از ادویه ها و حبوبات متنوع و از همه مهم تر ذرت است.

بعلاوه مکزیک، به واسطه غذاهای خیابانی که در صبح زود به مردم عرضه می نماید در سراسر دنیا و در بین گردشگر ها و مسافران معروفیت بسیاری یافته است. در ساعت هفت صبح بسیاری از فروشندگان دیگچه های فروش غذا و قهوه سازهای خود را آماده می نمایند تا صبحانه ای لذیذ و دلچسب برای مشتریان خود سرو نمایند. در هر صبح بیش از 20 میلیون از جمعیت مکزیک برای کار و امرار معاش از خانه های خود خارج می شوند و وجود همین غذاهای خیابانی باعث می گردد تا بیشتر آن ها برای خرید صبحانه، قهوه و خوراکی مورد علاقه خود در مقابل دکه های فروش غذا توقف نمایند.

اما آنچه که بیش از هر چیزی توجه هر گردشگر و مسافری را در مکزیک به خود جلب می سازد، گاری های فلزی فروش غذا است که ورودی مترو را احاطه نموده است و جمعیت زیادی از مردم صبحانه نخورده، برای خرید خوراکی دورتادور آن ها جمع شده اند. زنان مسن هم روی چارپایه ها با متانت و در سکوت در گوشه ای نشته اند و در حالی که مشغول آماده کردن ذرت های خوشمزه به سر می برند با مهربانی و خوشرویی مردم را به خرید خوراکی که تدارک دیده اند دعوت می نمایند. مردان جوان تر هم درب ظرف های مخصوص پخت کلوچه و ماهی تابه هایی را که مملو از خوراکی های محبوب و اشتهاآور مکزیکی است باز می نمایند تا سفارش مشتریان خود را زودتر تحویل دهند.

البته در این دکه ها و گاری های فروش غذاهای خیابانی، هیچ فهرست صورت غذایی برای مشتریان وجود ندارد و مشتریان طبق یک قانون نانوشته و البته بسیار پرکاربرد با استفاده از زبان اشاره که در بین مردم مکزیک آشنا و پرهوادار است، صبحانه انتخابی خود را سفارش می دهند. بسیاری از گردشگران ممکن است در بدو ورود با این مسئله چالش برانگیز روبه رو شوند، اما قطعا در مدت زمان کوتاهی می توانند برترین روش ممکن برای آغاز یک روز خوب و تهیه غذاهای خوشمزه خیابانی را بیابند.

تامالز (Tamales)

دیگ های براق و عظیم فلزی معمولا برای طبخ و آماده سازی تامالز یا تامال های خوشمزه و پرهوادار مکزیکی به کار می رود و فروشندگان اغلب آن ها را در کنار کوزه های نقره ای که حاوی شامپرادو (champurrado)، نوعی نوشیدنی معروف و محبوب مکزیکی است، قرار داده و برای مشتریان خود، سرو می نمایند. این نوشیدنی محبوب و پرهوادار، یک نوشیدنی داغ شکلات و ذرت است که تامال فروش های خیابانی آن را در کنار تامال های خوشمزه، به فروش می رسانند. طرز طبخ این تامال های لذیذ به این صورت است که ابتدا موادی همچون گوشت مرغ، گوسفند و فلفل را با یکدیگر ترکیب نموده و سپس آن ها را داخل پوست ذرت قرار داده و بخارپز می نمایند. در مکزیک، نوعی دیگر از تامال های مشهور و خوشمزه تهیه می گردد که به گوجالاتا (Guajolota)، معروفیت دارد. این غذا، نوعی ساندویچ عظیم است که در فضای بین نان های آن، تامال را قرار می دهند و به اسم یک غذای خیابانی شناخته می گردد.

چیلاکیله (Chilaquiles)

خمره های عظیم پلاستیکی مملو از سس های سبز و قرمز سالسا، اجاق کوچک و یک دستفروش که چیپس های تورتیلا را داخل ماهیتابه قرار می دهد و مشتریان گرسنه و مشتاق و منتظر آماده شدن چیلاکیله، یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی مکزیک، صحنه ای است که گردشگران در ابتدای هر روزی که در مکزیک به سر می برند، شاهد آن خواهند بود. چیپس های آغشته شده به سس سالسا و پر کردن آن ها با خوراکی هایی نظیر گوشت، تخم مرغ و انواع پنیر، می تواند یک آغاز خوشمزه و اشتهاآور در یک روز کاری باشد. اگر مسافران و گردشگران هم علاقه مند یا مشتاق امتحان کردن این احساس شیرین و دلچسب آن هم در ابتدای روز باشند، بهتر است که یک چیلاکیه خوشمزه، همان چیزی که دستفروشان داخل نان ها قرار می دهند، سفارش دهند. قطعا طعم و مزه ای فراموش نشدنی را زیر دندان های خود، تجربه خواهند کرد.

بیریا (Birria)

گوشت تکه شده بز آن هم از نوع طعم دار و مزه دار شده با ادویه های بومی مکزیکی، یکی از برترین خوراکی هایی است که می تواند همچون یک داروی خوشمزه اثرات گیجی و منگی را هنگامی که گردشگران در مکزیک، صبح زود از خواب بیدار می شوند، رفع کند. دیگ ها و قابلمه هایی حاوی مایع قرمزرنگ که در حال جوشیدن است، و در کنار آن ها، ماهی تابه و کلوچه پز هایی که در حال طبخ حجم زیادی از گوشت ادویه دار شده است، نوید تهیه غذایی خوشمزه و پرهوادار و البته سرشار از انرژی را می دهد. بیریا، یکی از خوشمزه ترین سوپ ها و خوراک های مکزیکی است که با استفاده از گوشت بز یا گوشت گاو، بعضی از سبزیجات مانند گشهم و نان محلی مکزیکی تهیه و سرو می گردد. مشتریان می توانند یک کاسه جادویی از آب گوشت یا کاسه ای از گوشت و آب آن را با هم سفارش دهند. غذایی فوق العاده لذیذ که یکی از محبوب ترین خوراکی های عرضه شده به وسیله فروشندگان خیابانی در صبح های مکزیک است.

تاکو کاناستا (Tacos de Canasta)

کاناستا، دقیقا به معنای سبد است و عینا همان چیزی است که هنگام خرید یک نوع غذای محلی و خیابانی در مکزیک با آن روبرو خواهید شد. یک سبد با یک کیسه پلاستیکی در داخل و یک پارچه رنگی که روی آن را پوشانده است؛ یا شاید این سبد خوراکی روی یک دوچرخه نصب شده باشد.

تاکوهای نرم و نازک با مواد غذایی مخصوص پر شده و داخل سبد، با نظم چیده شده است. مادامیکه آن ها داخل سبد و در پلاستیک قرار دارند، داغ داغ خواهد ماند و تا زمانیکه فروخته گردد، بخار از آن ها بلند خواهد شد. طعم ناب و خوشمزه نان های تورتیلا که با ذرت تازه تهیه می گردد و اغلب در لابه لای آن با سیب زمینی پر شده است، تا مدت ها در زیر زبان مشتریان ماندگار است.

تلاکویا (Blue Corn Tlacoyos)

ماسا (Masa)، یکی از خمیرهای پرهوادار در مکزیک است که معمولا برای پخت تورتیلاهای خوشمزه مکزیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این کاملا بدیهی است که هرجا نامی یا ردی از ماسا باشد، قطعا خوراکی ها و شیرینی های لذیذ و اشتهاآور هم حضور دارد. دست فروشان ماهیتابه ها و دیگ های طبخ خوراکی های خود را روی یک وسیله ثابت و بلند و البته در بسیاری مواقع در عقب گاری فروش غذا قرار می دهند و داخل آن ها را از این خمیرهای همه کاره و جادویی، پر می نمایند. خمیری که از نوعی ذرت آبی تهیه می گردد و غذاهای مختلفی در فرهنگ غذایی مردم مکزیک به یاری آن، طبخ می گردد. در بیشتر غرفه ها یا ایستگاه های فروش غذاهای خیابانی، خوراکی هایی همچون گوسادیلا، سوپز، گوردیتا و حتی گوراچه (هوراچه)، از غذاهایی است که فروشندگان و مردم بیشتر از هر خوراکی دیگری هوادار آن خواهند بود. اما برترین گزینه، تلاکویا (Tlacoyo)، است. یک توپ غذای چاق و چله و پر از گوشت که فروشنده ها، داخل آن را با هر چاشنی که مشتریان بخواهند، پر می نمایند. البته در این میان همواره چیچارن (غذایی تهیه شده از برش های گوشت گوسفند، گاو یا بره) و پنیر، بیش از هر چاشنی و خوراکی دیگری انتخاب می گردد.

منبع: کجارو / fodors.com
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1660

به "تور مکزیک: برترین صبحانه های خیابانی در مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: برترین صبحانه های خیابانی در مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید