یک اکتشاف فلسفی درباره دوستی، دشمنی و دوشمنی ، رفاقت در رسانه های اجتماعی به بازار کتاب آمد

به گزارش ایستگاه بازی، کتاب رفاقت در رسانه های اجتماعی؛ یک اکتشاف فلسفی نوشته دکتر دایان جسک، استاد فلسفه دانشگاه آیووا - آمریکا با ترجمه مهدی فروتن در نشر خزه منتشر شد و به بازار آمد.

یک اکتشاف فلسفی درباره دوستی، دشمنی و دوشمنی ، رفاقت در رسانه های اجتماعی به بازار کتاب آمد

به گزارش خبرنگاران، دکتر جسک که کتاب های عقل مندی و نظریه اخلاقی: صمیمی بودن چگونه برهان می آفریند (راتلج 2008) و هیولای درون: چرا ما به فلسفه اخلاقی احتیاج داریم؟ (آکسفورد 2018) را در کارنامه دارد، در رفاقت در رسانه های اجتماعی (راتلج 2019) سراغ یکی از مهم ترین مفاهیم امروز رفته و ریشه های فلسفی رفاقت را در دو دنیای واقعی و مجازی به بوته مطالعه و آزمون و اکتشاف نهاده است.

در بخشی از رفاقت در رسانه های اجتماعی؛ یک اکتشاف فلسفی می خوانیم: رفاقت برای داشتن یک زندگی خوب بسیار مهم است اما دوستی چگونه زندگی ما را بهتر می نماید و آیا همه دوستی ها در بهتر کردن زندگی ما نقش دارند؟ کدام تعامل ها برای حفظ دوستی های ارزشمند ضروری است؟ کتاب با مکاشفه فلسفی دوستی و راه هایی که به ارزشمند شدن زندگی ما یاری می نماید به این پرسش ها پاسخ می دهد. در پرداختن به این موضوع ها، نویسنده مفهوم امروزین دوشمن Frenemy (ترکیب دو واژه دوست Friend و دشمن Enemy)، روش هایی که ما شخصیت های رسانه های اجتماعی خود را می سازیم، نقش بدن در دوستی و راه هایی که در آن رسانه های اجتماعی ترس ما از کنار گذاشته شدن را تشدید می نماید و تاثیر حسادت مقایسه محور بر روابط ما را آنالیز نموده است.

دکتر جسک عضو انجمن فلسفی آمریکاست و در آثار خود به موضوع ها و مفاهیمی چون دلایل داشتن تعهد خاص نسبت به نزدیکان، جوهره دوستی، فایده گرایی در برابر علم اخلاق، تعهد سیاسی و... می پردازد. از زمینه های تخصصی مطالعه و تدریس این دانش آموخته دوره دکترای فلسفه دانشگاه MIT (موسسه فناوری ماساچوست) می توان به نظریه اخلاق، تاریخ اخلاق، روانشناسی اخلاق، معرفت شناسی، فلسفه سیاسی، فلسفه حقوق، استدلال انتقادی و اخلاق کاربردی اشاره نمود. از او سال جاری دستنامه فلسفه دوستی از انتشارات راتلج به بازار آمد.

چاپ اول کتاب 144 صفحه ای رفاقت در رسانه های اجتماعی؛ یک اکتشاف فلسفی در شمارگان 300 نسخه به بهای 100 هزار تومان در نشر خزه منتشر و روانه کتابفروشی ها شده است. این نخستین کتاب فروتن پس از بیش از دو دهه فعالیت رسانه ای است و کتاب دوم او اشتباه پراکنی؛ نویافته هایی درباره محیط اطلاعاتی: نااطلاعات، محواطلاعات، کژاطلاعات به زودی در نشر خبرنگاران منتشر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2227

به "یک اکتشاف فلسفی درباره دوستی، دشمنی و دوشمنی ، رفاقت در رسانه های اجتماعی به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

1 کاربر به "یک اکتشاف فلسفی درباره دوستی، دشمنی و دوشمنی ، رفاقت در رسانه های اجتماعی به بازار کتاب آمد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اکتشاف فلسفی درباره دوستی، دشمنی و دوشمنی ، رفاقت در رسانه های اجتماعی به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید