کره ماه به اینترنت 4G LTE مجهز می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، چهار سال پیش، یک شرکت استارتاپی به نام PTScientists قرار بود با همکاری نوکیا و خودروسازی آئودی، آنتن های LTE بر سطح کره ماه نصب کند. این پروژه هرگز عملی نشد و پای اینترنت 4G به کره ماه باز نشد.

کره ماه به اینترنت 4G LTE مجهز می گردد

حالا ناسا و نوکیا می خواهند این رویا را محقق نمایند. ناسا دوباره می خواهد سال 2024 پا به کره ماه بگذارد و یکی از برنامه های اساسی او، راه اندازی زیرساخت ارتباطی سریع و قابل اعتماد است.

ناسا از میان چندین شرکت داوطلب، نوکیا را برای پیاده سازی ارتباطات 4G LTE روی سطح کره ماه انتخاب نموده است و در گام نخست بودجه ای 14.1 میلیون دلاری در اختیار این شرکت قرار داده تا مقدمات کار را فراهم کند.

این یاری اقتصادی، بخشی از بودجه 370 میلیون دلاری است که صندوق آرتمیس ناسا برای توسعه فناوری های مختلف در سفر به کره ماه تصویب نموده است. شرکت های دیگری مانند اسپیس ایکس و ULA نیز بخش هایی از این یاری اقتصادی را برای توسعه فناوری های دیگر دریافت کردند.

مزایای 4G در کره ماه

اما سوال اساسی اینجا است که ارتباطات و اینترنت 4G LTE در کره ماه به چه دردی می خورد؟

ناسا می خواهد بین فضانوردان، ماه پیماها، فضاپیماها و تجهیزاتی که روی سطح کره ماه پیاده می شوند؛ یک ارتباط مطمئن و شبکه تبادل داده شکل بگیرد.

ضمناً، شبکه 4G کره ماه می تواند به یاری فضاپیماهای عبوری از کنار کره ماه بیاید تا آن ها با زمین ارتباط برقرار نمایند و جدیدترین تصاویر، فیلم ها، اخبار و داده های اکتشافی را مخابره نمایند.

ارتباط کره ماه با ایستگاه های فضایی و همین طور ارتباط با زمین از دیگر اهداف شبکه 4G در کره ماه است.

یکی از مدیران ناسا در این ارتباط می گوید: نوکیا با دریافت بودجه از ناسا روش های استفاده از فناوری های زمینی برای ایجاد ارتباط قابل اتکا و پر سرعت در ماه را آنالیز خواهد نمود.

تا کنون، در بسیاری از ارتباطات فضایی از شبکه های آنالوگ استفاده شده است ولی شبکه 4G مزیت های بیشتری دارد. سرعت این شبکه بسیار بیشتر است ولی مصرف انرژی پایین تری دارد. به علاوه، می تواند بین کاوشگرها و ایستگاه ها یک ارتباط اتوماتیک و پایدار برقرار کند.

هنوز معین نیست دقیقا شبکه 4G LTE چه زمانی روی کره ماه راه اندازی می گردد. همکاری ناسا و نوکیا، کوشش چندباره ای برای کشیدن اینترنت به کره ماه است که باید دید این بار به نتیجه می رسد یا نیمه کاره رها می گردد و هنوز برای این آرزوها در سفر به ماه زود است!

وقتی قرار است کره ماه به یک ایستگاه سرراهی برای اعزام فضانوردان به کره مریخ تبدیل گردد یا سفرهای اکتشافی و تفریجی گردشگری به کره…

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1223

به "کره ماه به اینترنت 4G LTE مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره ماه به اینترنت 4G LTE مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید