کرملین هویت نفوذی سیا در روسیه را فاش کرد

به گزارش ایستگاه بازی، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه در واکنش به خبر سی ان ان مبنی بر خروج نفوذی عالی رتبه سیا از روسیه، نام و هویت این فرد را افشا نموده است.

کرملین هویت نفوذی سیا در روسیه را فاش کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه، به دنبال جنجال های رسانه ای درباره خروج یک نفوذی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت که این فرد دیمیتری اسمولنکوف بوده و چندین سال قبل از کار در دولت اخراج شده بود.

شبکه سی ان ان روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که سیا یکی از عوامل خود را که ادعا شده تا رده های بالای حکومت روسیه نفوذ نموده بوده، از بیم لو رفتن، از روسیه خارج نموده است.طبق این گزارش، فرد مذکور، یکی از بلندپایه ترین منابع مخفی داخل دولت روسیه بود و سیا در سال 2017 در عملیاتی سری او را از روسیه خارج نموده است.

بنا بر روایت سی ان ان، سیا پس از آن تصمیم به خروج این فرد گرفته که دریافته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با وزیر خارجه و سفیر روسیه، اطلاعاتی طبقه بندی شده در خصوص سوریه را افشا نموده است. همین مسئله این آژانس اطلاعاتی آمریکا را نگران نموده که مبادا ترامپ ناخواسته اطلاعات نفوذی آمریکا را لو داده و جان او را به خطر بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف امروز در مسکو ضمن تایید بعضی گزارش ها درباره هویت این نفوذی سیا، ارتبااطات او با مقام های ارشد دولت روسیه را تکذیب نموده است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: (اسمولنکوف) چندین سال قبل طبق فرمانی داخلی از کار اخراج شده بود. او هیچ سِمت عالی رتبه و یا مناصب منتسب به رئیس جمهوری نداشت. همه این حدس ها در رسانه های آمریکایی چیزی بیش از داستان های عامه پسند نیستند.

اظهارات سخنگوی کرملین درباره این موضوع در حالی مطرح شده که در سال 2017 برای اولین بار بعضی رسانه های روس از ناپدید شدن اسمولنکوف خبر داده بودند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 347

به "کرملین هویت نفوذی سیا در روسیه را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین هویت نفوذی سیا در روسیه را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید