زیباترین کاخ های ریاست جمهوری جهان

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس جمهور یک کشور، هم مسئولیت های فوق العاده ای مهمی بر عهده دارد و هم از مزایای این مقام برخوردار می گردد. یکی این مزیت ها، اقامت در کاخ های باشکوه ریاست جمهوری است.

زیباترین کاخ های ریاست جمهوری جهان

در این گزارش به مرور باشکوهترین کاخ های ریاست جمهوری در کشور های مختلف با تمرکز ویژه بر طراحی داخلی خواهیم پرداخت.

کاخ ریاست جمهوری آک اردا، نورالسلطان، قزاقستان

این قصر در شهر نور سلطان، مرکز تازه قزاقستان واقع شده است و بیش از 35000 متر مربع زیربنا دارد. این کاخ در چهار طبقه بنا شده که طبقه اول شامل سالن های کنفرانس است. طبقه دوم دفاتر کارمندان ریاست جمهوری را در خود جای داده، طبقه سوم ویژه بزرگان خارجی و طبقه چهارم هم سالن اجتماعات است. در این کاخ از یک طرح طلایی لوکس با 21 نوع مختلف سنگ مرمر برای کف استفاده شده است.

کاخ سفید، واشنگتن دی سی، آمریکا

از زمان جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور آمریکا، این مکان به اسم محل اقامت رسمی تمامی رؤسای جمهور این کشور شناخته می شود.

در کاخ سفید فضای داخلی وسیع برای اسکان رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و کارکنان ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است. کاخ سفید در مساحتی به وسعت 55000 فوت مربع با 132 اتاق و 35 حمام ساخته شده است. شاید معروف ترین اتاق این کاخ، اتاق بیضی باشد که دفتر رئیس جمهور و اتاق خواب لینکلن در آن واقع است.

کاخ کرملین، مسکو، روسیه

کرملین یکی دیگر از اقامتگاه های اعجاب انگیز ریاست جمهوری در تاریخ دنیا است. این بنا منحصربفرد پس از جان سالم بدر بردن از دو جنگ دنیای، اکنون محل اقامت رسمی رئیس جمهور روسیه است. کل زیربنا کرملین 25000 متر مربع و دارای پنج سالن پذیرایی است. این کاخ با بهره گیری از رنگ طلایی و دیوار های مزین با آثار هنری فوق العاده، یکی از خیره کننده ترین فضای داخلی کاخ های ریاست جمهوری در دنیا را دارد.

کاخ هوفبورگ، وین، اتریش

کاخ هوفبورگ در وین نمونه دیگری از کاخ های ریاست جمهوری با فرهنگ غنی است. قدمت این کاخ به قرن سیزدهم میلادی برمی شود و یک شاهکار کلاسیک دوره باروک محسوب می شود. این کاخ زمانی محل اقامت امپراتور اتریش بود و اکنون اقامتگاه رسمی رئیس جمهور اتریش است. مساحت آن 240 هزار متر مربع با 19 حیاط و 2، 600 اتاق است. هوفبورگ یکی از بزرگترین کاخ های ریاست جمهوری در دنیا است.

پالاسیو دا آلوورادا، برازیلیا، برزیل

کاخ ریاست جمهوری برزیل از حیث زیبایی و طراحی از خیره کننده ترین انواع خود است. این کاخ به سبک مدرن و معماری با رنگ های مینیمالیستی مانند سفید و خاکستری ساخته شده است. از بعد عمر بنا، آن را باید یکی از جوانترین کاخ های ریاست جمهوری در این لیست دانست. اسکار نیمییر، معمار مشهور به سبک های مدرن معماری این کاخ را طراحی کرد و در سال 1958 ساخت آن به اتمام رسید. بعلاوه این کاخ یکی از کاخ های کوچک از نظر مساحت است که فقط 7000 متر مربع مساحت و سه طبقه دارد.

کاخ الیزه، پاریس، فرانسه

قدمت این بنا به قرن هجدهم برمی شود و از اواسط دهه 1800 به اسم محل اقامت رسمی رئیس جمهور فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است. الیزه 365 اتاق و سه طبقه دارد که از طبقه همکف برای ملاقات با بزرگان خارجی استفاده می شود. طبقه اول شامل اتاق طلا است که رؤسای جمهور فرانسه همواره از آن برای مطالعه استفاده می کردند. فضای داخلی آن مشابه دیگر کاخ های تاریخی اروپایی است. الیزه مملو است از ترکیب رنگ های طلایی و قرمز رنگ، آثار هنری و فرش های رنگارنگ و لوستر ها زیباست.

مجتمع ریاست جمهوری، آنکارا، ترکیه

این کاخ جوانترین اقامتگاه ریاست جمهوری در دنیاست که درست چند سال پیش به اسم محل اقامت رسمی اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ساخته شد. گزارش شده هزینه ساخت آن بیش از 600 میلیون دلار بوده است. طبقه همکف آن به مساحت 300000 متر مربع و در مجموع 1150 اتاق دارد. در ساخت این کاخ از یک طراحی کاملا مدرن، با یک راه پله با طراحی منحصر به فرد استفاده شده و در آنجا حتی فرصت سرزدن به یک باغ گیاه شناسی مهیا شده است. مساحت کاخ ریاست جمهوری ترکیه 30 برابر کاخ سفید است!

کاخ بلویو، برلین، آلمان

این کاخ حدود دو دهه اقامتگاه رسمی ریاست جمهوری آلمان بوده است. این بنا دارای سه بال و دو طبقه است و از سبک معماری اولیه نئوکلاسیک پیروی می نماید. کاخ بلویو در اواخر قرن هجدهم از سوی مایکل فیلیپ دانیل بومان، معمار آلمانی به خاتمه رسید. فضای داخلی آن خیره کننده و ترکیبی متضاد از رنگ های کرم و قهوه ای تیره است.

کاخ پراگ، پراگ، جمهوری چک

کاخ پراگ، یکی از قدیمی ترین کاخ های ریاست جمهوری دنیاست (در قرن 9 ساخته شده است) و به اسم بزرگترین قلعه باستانی دنیا نامش در کتاب رکورد های دنیای گینس ثبت شده است. فضایی داخلی آن در حدود 70 هزار متر مربع است و در ساخت آن از رنگ های روشن و طلایی استفاده شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1654

به "زیباترین کاخ های ریاست جمهوری جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "زیباترین کاخ های ریاست جمهوری جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کاخ های ریاست جمهوری جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید