کرملین: سخنان ترامپ درباره روسیه با عملکرد دولت او مغایرت دارد

به گزارش ایستگاه بازی، سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه رسانه های آمریکایی منابع اطلاعاتی موثقی نیستند، گفت: سخنان دونالد ترامپ درباره ضرورت سر و سامان دادن به روابط با روسیه با اقدامات دولت آمریکا در برخورد با این کشور کاملاً مغایرت دارد .

کرملین: سخنان ترامپ درباره روسیه با عملکرد دولت او مغایرت دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو خاطرنشان کرد، اطلاعاتی که در رسانه های گروهی آمریکایی منتشر می شوند، چندان قابل اطمینان نیستند و آنها دیگر بعنوان منابع موثق اطلاعاتی به شمار نمی روند.

پسکوف در تفسیر اخبار منتشره درباره قصد واشنگتن برای خروج از توافقنامه مربوط به آسمان باز گفت: رسانه های گروهی آمریکایی هر چه می گذرد کمتر از گذشته بعنوان یک منبع موثق و قابل اعتماد به شمار می روند. به همین دلیل باید به اطلاعات منتشره از سوی آنها با دقت توجه کرد و کوشش کرد تا اخبار آنها به وسیله منابع رسمی تایید شوند.

وی اضافه کرد: همانطور که می دانید هنوز هیچ اعلام رسمی در این باره از سوی مقامات واشنگتن صورت نگرفته است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، معنای سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره ضرورت سر و سامان دادن به روابط با روسیه، هنوز معین نشده، چرا که اقدامات دولت آمریکا با این اظهارات مغایرت دارد .

پسکوف اضافه کرد: همه می دانیم که اظهارات سازنده ای از سوی رئیس جمهور ترامپ درباره ضرورت همکاری و ترمیم روابط دوجانبه بیان شده است. ما این عبارت معروف را از وی شنیده ایم که می توان روابط با روسیه را سر و سامان داد، ولی مفهوم سر و سامان دادن به روابط با روسیه هنوز برای ما معین نشده و این مسئله قابل درک نیست که معنای آن چیست. برای اینکه واقعیت روابط دوجانبه متاسفانه با اظهارات رئیس جمهور ترامپ کاملاً متفاوت است.

سخنگوی کرملین تاکید نمود که واقعیت روابط مسکو و واشنگتن بسیار غم انگیزتر است و ما هر روز شاهد اظهاراتی هستیم که بیشتر به اعتماد بین دو کشور را آسیب رسانده و اختلافات را تعمیق و تشدید می نماید.

وی در پاسخ به این سئوال که علت مغایرت اظهارات ترامپ با عملکرد دولت وی چیست، یادآور شد: این سئوالی است که سیاستمداران و تحلیلگران آمریکایی باید به آن پاسخ بدهند. کسانی که کوشش می نمایند سر در آورند که در ایالات متحده چه می گذرد. در آنجا جریانات متضادی و دشواری در جریان است. احتمالاً آمریکایی ها باید خود درک نمایند که چه می خواهند انجام دهند. ما به اندازه کافی درگیر امور داخلی خود هستیم.

روسیه با دقت اقدامات واشنگتن در رابطه با ایجاد سیستم های جدید تسلیحاتی را زیر نظر دارد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری خاطرنشان کرد که مقامات مسکو با دقت تمامی اقدامات تجربی و زیرساختاری در رابطه با ایجاد سیستمهای جدید تسلیحاتی در ایالات متحده را زیر نظر دارند.

به گفته وی، دقیقاً این کارهای علمی-تحقیقاتی در زمینه فراوری موشک های دارای برد متوسط در نقض پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر بود که دلیل آن شد تا این سند بسیار مهم در عرصه امنیت بین المللی از بین برود.

پسکوف گفت: کاخ کرملین نگران موج جدید مسابقه تسلیحاتی در رابطه با موشک های برد متوسط است، ولی روسیه در این مسابقه شرکت نخواهد کرد.

لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ روز گذشته خاطرنشان کرد که آمریکا تسلیحاتی در اختیار دارد که هیچکس نمی تواند تصور آن را کند. وی در عین حال تاکید نمود که ایالات متحده در حال توسعه و نوسازی تسلیحات هسته ای خود است.

کرملین با دقت روند اوضاع در شمال سوریه را زیر نظر دارد

سخنگوی کرملین همچنین در تفسیر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفت، در تماس های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مسئله آماده سازی عملیات نظامی آنکارا در مناطق شمال شرق سوریه مطرح نشده است.

دمیتری پسکوف در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: خیر، این مسئله صحت ندارد. رئیس جمهوری پوتین موضوع عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را با هیچیک از همتایان ترکیه ای یا آمریکایی خود آنالیز نکرده است.

وی همچنین یادآور شد که ایالات متحده روسیه را در جریان خارج سازی نیروهایش از خاک سوریه قرار نداده و از طرف ترکیه نیز چنین اطلاعاتی به دست ما نرسیده است.

سخنگوی کرملین گفت: ما نیز مانند شما نمی دانیم چه نیروهایی به کجا می روند، مسئله بر سر چه تعداد از نیروهاست. آنها ما را در جریان این مسئله قرار نداده اند. همانطور که می دانید اظهارات مختلفی درباره خروج نظامیان آمریکایی از مناطق مختلفی در دنیا شنیده می گردد که بعداً مورد تایید قرار نمی گیرند. وی تاکید نمود که کاخ کرملین روند توسعه اوضاع در سوریه را با دقت زیاد زیر نظر خواهد داشت.

پیش از این امروز اعلام شد که دقیقاً مذاکرات دونالد ترامپ با رجب طیب اردوغان، دلیل خروج نظامیان آمریکایی از خاک سوریه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 457

به "کرملین: سخنان ترامپ درباره روسیه با عملکرد دولت او مغایرت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: سخنان ترامپ درباره روسیه با عملکرد دولت او مغایرت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید