مانور جنگنده های آمریکا در سوریه برای متفرق کردن نظامیان تحت حمایت ترکیه

به گزارش ایستگاه بازی، منابع خبری شامگاه سه شنبه از پرواز هواپیماهای نظامی آمریکا در سوریه برای متفرق کردن نظامیان تحت حمایت ترکیه خبر داده اند.

مانور جنگنده های آمریکا در سوریه برای متفرق کردن نظامیان تحت حمایت ترکیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های بین المللی گزارش داده اند هواپیماهای نظامی آمریکا برای قدرت نمایی به نظامیان تحت حمایت ترکیه در سوریه و متفرق کردن آنها به پرواز درآمده اند.

طبق گزارش فاکس نیوز، ارتش آمریکا مجبور شده بعد از نزدیک شدن نیروهای تحت حمایت ترکیه به یک پایگاه آمریکایی در غرب عین عیسی برای پراکنده کردن آنها اقدام به قدرت نمایی کند.

طبق این گزارش، ارتش آمریکا از اف -15 و بالگردهای تهاجمی آپاچی برای متفرق کردن نظامیان تحت حمایت ترکیه استفاده نموده است.

یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفت که پیکارجویان ترکیه ای توافقنامه ای که خواهان عدم تهدید نیروهای آمریکایی است را نقض نموده اند.

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر نموده اند.

رجب طیب اردوغان 17 شهریورماه از شروع عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه اطلاع داد. وی اسم رمز این عملیات را چشمه صلح مطرح نمود و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی است.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه های گذشته اسیر شده اند و حالا در اختیار آمریکا و شبه نظامیان کُرد قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن ها خودداری نموده اند. ترامپ پیشتر تهدید نموده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام نموده بود که میخواهد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا نموده که میخواهد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 486

به "مانور جنگنده های آمریکا در سوریه برای متفرق کردن نظامیان تحت حمایت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور جنگنده های آمریکا در سوریه برای متفرق کردن نظامیان تحت حمایت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید