کدام شهر ها بارانی و کدام منطقه ها برفی هستند

به گزارش ایستگاه بازی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ابرناکی و بارش پراکنده در بعضی نقاط کشور، بارش برف در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر و تداوم آلودگی هوا در شش شهر صنعتی اطلاع داد.

کدام شهر ها بارانی و کدام منطقه ها برفی هستند

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (23 آذر) در بعضی منطقه ها شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می گردد. در منطقه ها سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف و درشمال خوزستان رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (24 آذر) در جنوب غرب کشور و منطقه های از اصفهان، شمال فارس و بوشهر بارش پراکنده ادامه خواهد داشت. بعد از ظهر آدینه (25 آذر) در استان های بوشهر، فارس، غرب کرمان و یزد، غرب اصفهان و شرق چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار های پراکنده و خفیف انتظار می رود بعلاوه در سواحل گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه (26 آذر) بارندگی در این منطقه ها ادامه خواهد داشت بعلاوه در استان هرمزگان و تنگه هرمز ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعدوبرق و در گیلان و مازندران بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و استان زنجان و قزوین باران و برف رخ می دهد.

وی اضافه کرد: یکشنبه (27 آذر) در شرق کرمان و هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی دو روز آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در شهر های صنعتی و پرجمعیت به یژه کرج، تهران، تبریز، اراک، اصفهان و مشهد آلودگی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (24 آذر) قسمتی ابری، غبارآلود و به تدریج افزایش ابر با حداقل دمای6 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و روز آدینه (25 آذر) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در انتها گفت: طی امروز و فردا (23 و 24 آذر) بندرعباس با دمای 27 و 28 درجه سانتیگراد گرمترین و طی امروز (23 آذر) زاهدان با دمای 2- درجه سانتیگراد و فردا (24 آذر) شهرکرد با دمای 3- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 آذر 1401 بروزرسانی: 23 آذر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2123

به "کدام شهر ها بارانی و کدام منطقه ها برفی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام شهر ها بارانی و کدام منطقه ها برفی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید