کتاب برای گیمرها؛ بازی هایی که عرضه نشدند
به گزارش ایستگاه بازی، به ازای هر بازی ای که در قفسه های فروشگاه ها قرار گرفته و یا به صورت دیجیتالی منتشر می شوند، بازی های بیشتری وجود دارد که در اواسط فراوری کنار گذاشته شده اند. کتاب بازی هایی که عرضه نشدند (The Games That Werent)، نوشته فرانک گاسکینگ (Frank Gasking)، یک آنالیز جامع از بیش از 80 بازی ویدیویی منتشر نشده است که دوره ای 40 ساله را از سال 1975 تا 2015 در بر می گیرد. این کتاب 644 صفحه ای به داستان های پشت این آثار گم شده در پلتفرم های مختلف از جمله آرکیدها، کامپیوترهای خانگی، کنسول ها، دستگاه های دستی و موبایل ها می پردازد.

گاسکینگ که در دهه 1990 وبسایت بازی هایی که عرضه نشدند را راه اندازی کرد، گزارش های دقیقی از بازی هایی که هرگز به دست عموم نرسیده اند، گردآوری نموده است. این کتاب شامل مصاحبه های عمیق با افسانه های صنعت بازی سازی مانند دیوید کرین (David Crane)، جف مینتر (Jeff Minter) و متیو اسمیت (Matthew Smith) است که بینش هایی درباره چالش های توسعه و تصمیماتی که منجر به رها کردن این بازی ها شدند، ارائه می دهد. علاوه بر این، محتواهای انحصاری مانند پنج طرح از سخت افزارهایی که ساخته نشدند نیز در این کتاب گنجانده شده که روایت کتاب را بیشتر غنی می نماید.
از نظر بصری نیز این کتاب مجذوب کننده است و از کاغذ باکیفیت برای نمایش کانسپت آرت ها، اسکرین شات ها و تصاویری که هنرمندان از بازی های منتشر نشده ساخته اند، استفاده می نماید. بسیاری از این تصاویر تا پیش از این دیده نشده بودند و به خوانندگان نگاهی اجمالی از آنچه می توانست باشد، می دهند. به طور کلی این کتاب، هم به عنوان ادای احترام به کار سخت توسعه دهندگان و هم یادآوری تلخ و شیرین از آنچه می توانست باشند عمل نموده و آن را برای هر کسی که علاقه مند به تاریخچه صنعت بازی یا فرآیند خلاقانه پشت توسعه بازی های ویدیویی است، خواندنی می نماید.
منبع: دیجیکالا مگ