آشنایی با ولاگ و چگونگی ولاگر شدن؛ ابزاری آسان برای کسب عایدی

به گزارش ایستگاه بازی، ولاگ (Vlog) این روزها به یک جریان اصلی در میان چهره ها و هر کسی تبدیل شده که می تواند محتوای خود را به وسیله دوربین فیلم برداری ارائه دهد. امروزه این یک روش عالی برای کسب عایدی است تا جایی که بعضی از ولاگرها با میلیون ها مشترک میلیون ها دلار از این راه عایدی دارند.

آشنایی با ولاگ و چگونگی ولاگر شدن؛ ابزاری آسان برای کسب عایدی

اما منظور از ولاگ چیست؟ چرا اینقدر معروف شده است؟ و این ولاگرهای معروف برای کسب چنین عایدی قابل توجهی چه کار متفاوتی انجام می دهند؟

اگر در این زمینه تازه کار هستید، باید پاسخ این پرسش ها را بدانید تا بتوانید پیش از شروع یک ولاگ، تمام نکات مربوط به آن را را درک کنید. پس اگر می خواهید با هنر ساخت وبلاگ ویدیویی (ولاگ) و آزموده شده ترین نکات آن آشنا شوید، با این نوشتار طبق توصیه های Potential همراه باشید.

لیست محتوا

ولاگ چیست و چگونه به وجود آمد؟

ولاگ چقدر محبوب شده است؟

چه چیزی باعث محبوبیت ولاگ می گردد؟

انواع ولاگرها

ولاگرهای روزانه

ولاگرهای هفتگی

ولاگرهای گاه به گاه

مزایای شخصی ولاگ

به شما یاری می نماید تا ارتباط برقرار کنید

این یک شغل آنلاین سودآور است

ساخت ولاگ تنهایی را از بین می برد

ولاگ چه سودی برای یک کسب وکار دارد؟

چگونه یک ولاگ راه اندازی کنیم؟

گام 1: برای الهام گرفتن تحقیق کنید

گام 2: علاقه خود را دنبال کنید

گام 3: تجهیزات لازم را تهیه کنید

گام 4: پلتفرم را بشناسید

گام 5: کانال ولاگ خود را بسازید

گام 6: ویدیوی خود را ضبط کنید

گام 7: تدوین، بارگذاری و بهینه سازی

بعضی از دوربین های مناسب برای ضبط ولاگ

ولاگ چیست و چگونه به وجود آمد؟

اول خوب است بدانیم که منظور از ولاگینگ چیست؟ واژه ولاگ (Vlog) ترکیبی از دو کلمه ویدیو (Video) و بلاگ (Blog) است. یک ولاگ را می توان وبلاگی نامید که محتوای آن در قالب ویدیو ارائه می گردد و ولاگر در آن می تواند دوربین را هنگام انجام فعالیت های روزانه همراه خود ببرد یا در مقابل یک دوربین ثابت صحبت کند.

بدین ترتیب روشن است که ولاگ نگاری عمل گذاشتن پست های ویدیویی به ویژه در شبکه اجتماعی است. ولاگرها پست هایی درباره چیزهایی که دوست دارند یا کارهایی که انجام می دهند می گذارند تا افراد را به صورت آنلاین برای درک پیامشان درگیر نمایند، خلاقیت خود را نشان دهند، دانش و تخصص خود را در خصوص یک موضوع خاص نشان دهند و بسیاری موارد دیگر.

به نوشته Trusted Reviews وبلاگ ها و ولاگ ها اغلب غیررسمی هستند و می توانند طیف وسیعی از افراد، موضوعات و فعالیت ها را دربر بگیرند. هیچ ساختار قاعده مندی برای ولاگ وجود ندارد، به این معنی که می توان یک ویدیوی پیوسته یا مجموعه ای از چند کلیپ کوتاه را فراوری کرد و به اشتراک گذاشت.

اکنون که ایده ای درباره ولاگ دارید، بیایید ببینیم اصلا از کجا شروع شد؟

وبلاگ نویسی در سال 1989 میلادی شروع شد، اما از سال 2000 به بعد بود که وبلاگ ویدیویی رشد چشمگیری پیدا کرد. زمانی که آدام کنتراس (Adam Kontras) نخستین ویدیو (یا همان ولاگ) 15 ثانیه ای خود را آپلود کرد. این ویدیوی 15 ثانیه ای در حقیقت همان چیزی است که روند محبوب ولاگینگ را شروع کرد.

امروزه، مردم هر چیزی را از زندگی روزانه تا تجربیات زندگی، مناسبت های خاص و موارد دیگر را به عنوان بخشی از ولاگ خود پست می نمایند.

ولاگ چقدر محبوب شده است؟

در سال های اخیر محبوبیت ولاگ رشد فزاینده ای داشته است. نه تنها ولاگرها هر روز مشغول ساختن ویدیو هستند، بلکه بینندگان هم همواره آماده اند تا با آن ها سرگرم شوند!

آمارهای سال های اخیر نشان می دهد که بیش از 44 درصد از کاربران اینترنت هر ماه غرق در دیدنی ولاگ هستند. مدت زمان محاسبه شده برای یک کاربر میانه اینترنت در زمینه دیدنی ویدیو به صورت آنلاین 100 دقیقه در روز است که مجموعا شامل روزانه 5 میلیون ویدیوی یوتیوب می گردد.

ویدیو بلاگینگ اما تنها به افراد محدود نمی گردد، بلکه به محبوب ترین ترفند کسب وکارها برای بهبود کوشش های تبلیغاتی و افزایش فروش هم تبدیل شده است. برای نمونه 85 درصد از صاحبان مشاغل، تبلیغات به وسیله ویدیو را انتخاب می نمایند.

برندها دوست دارند با ولاگرهای معروف شریک شوند تا به مشتریان بالقوه جدیدی دست یابند و رابطه مؤثر با مشتریان فعلی را حفظ نمایند.

چه چیزی باعث محبوبیت ولاگ می گردد؟

باید گفت واضح ترین علت، بازه توجه کوتاه تر است که احتیاجی به خواندن پست های طولانی یک وبلاگ معمولی را ندارد. مردم ترجیح می دهند راه های آسان تر تفریح و آموزش را دنبال نمایند. بنابراین، با دیدنی بعضی از ولاگ های سرگرم نماینده یا آموزنده این کار را انجام می دهند.

علت دیگر احتمالا به موضوع روانشناسی دیداری مربوط مب گردد که بیان می نماید مردم بیشتر جذب ارائه های تصویری می شوند زیرا 43 درصد قانع نماینده تر هستند. به عنوان مثال، 37 درصد از بازاریابان گزارش داده اند که بازاریابی بصری ابزاری مفید و مؤثر برای جذب افراد به محتوای مورد نظر آن هاست. بعلاوه آمارها نشان می دهد که 85 درصد از مردم پس از دیدنی ویدیویی در خصوص یک محصول، تمایل بیشتری به خرید آن دارند.

بنابراین، یک ولاگ سرگرم نماینده است، احتیاجی به خواندن پاراگراف های طولانی ندارد و زمان زیادی را برای دیدن به خودش اختصاص نمی دهد. به عبارت ساده تر، دستور العملی برای پیروزیت است.

انواع ولاگرها

دسته های گوناگونی از ولاگرها بر اساس محتوایی که می سازند و به مخاطبان خود ارائه می دهند، وجود دارد.

اما بر اساس زمان پست گذاشتن، می توان آن ها را به سه دسته تقسیم کرد:

ولاگرهای روزانه

همانطور که از نام آن پیداست، ولاگرهای روزانه افرادی هستند که روزانه پست ویدیویی می گذارند و درباره فعالیت های روزانه، جاهایی که در طول روز می روند و موارد دیگر به مخاطبان اطلاع رسانی می نمایند. ولاگ نگاری شغل آن هاست و هر روز این کار را انجام می دهند تا مخاطبان را جذب نمایند و مشترک و بازدید بیشتری داشته باشند.

ولاگرهای هفتگی

ولاگرهای هفتگی رویدادها را در طول هفته جمع آوری و آن ها را با هم در یک ویدیو مطرح می نمایند. آن ها یا زمان کافی روزانه ندارند و یا رویدادهای جالبی که بتوانند هر روز مطرح نمایند. اما به طور هوشمندانه رویدادهای هیجان انگیز هفته را ثبت می نمایند و یک ویدیوی مجذوب کننده و خوش فرم می سازند که ارزش اشتراک گذاری و لذت بردن را دارد.

ولاگرهای گاه به گاه

این ولاگرها تنها زمانی پست ویدیویی می گذارند که چیز خاصی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود داشته باشند. برای نمونه این محتوا ممکن است شامل چالشی خاص، انجام شوخی، دیدار با فردی مشهور، دریافت جایزه و مواردی از این قبیل باشد.

از نگاه محتوایی هم ولاگرها را می توان به دسته بندی های مطرح تر زیر تقسیم کرد:

ولاگرهای آموزشی که محتوای آموزشی در زمینه ای خاص فراوری می نمایند و به اشتراک می گذارند.

ولاگرهای زیبایی که درباره مراقبت از پوست، نکات آرایشی، مو و مد پست می گذارند.

ولاگرهای بازی که درباره بازی های ویدیویی و استراتژی ها پست می گذارند و اغلب ویدیویی از خود در حال بازی یا اظهار نظر درباره یک بازی خاص ضبط می نمایند.

ولاگرهای سبک زندگی که ویدیوهایی را در خصوص فعالیت ها و علایق روزانه خود ارسال می نمایند.

ولاگرهای غذا یا فودبلاگرها که درباره رستوران ها و کافه ها پست ویدیویی می گذارند.

ولاگرهای سرگرم نماینده که ویدیوهایی شامل شوخی، پرسش و پاسخ، محتوای خنده دار و از این قبیل پست می نمایند.

زمینه های دیگری هم هستند که می توان به آن ها اشاره نمود اما در مجموع کمتر از این موارد بیان شده، عمومیت دارند.

مزایای شخصی ولاگ

ولاگ نه تنها در سراسر دنیا محبوب است، بلکه مزایای باورنکردنی هم دارد. برای مثال:

به شما یاری می نماید تا ارتباط برقرار کنید

برای کسانی که مایل به ایجاد ارتباط بیشتری با دیگران هستند، ولاگ برترین راه برای انجام این کار است. بیشتر ولاگرها با ارائه محتوای مجذوب کننده، توجه قابل توجهی را به دست می آورند. افزایش ارتباطات می تواند به شخص یاری کند تا فرصت های بیشتری کسب کند و از بسیاری چیزهای مفید دیگر بهره ببرد.

این یک شغل آنلاین سودآور است

راه اندازی یک شغل آنلاین سودآور، کاری زمان بر است. اما اگر خلاق هستید، ساخت ولاگ می تواند شغلی باورنکردنی برای شما باشد. این راه مقرون به صرفه است زیرا احتیاجی به تجهیزات گران قیمت فیلم های سینمایی یا برنامه های تلویزیونی ندارد. بلکه تنها چیزی که احتیاج دارید یک دوربین با کیفیت است تا پس از آن بتوانید برای کسب عایدی از کانال یوتیوب خود یا جذب تبلیغات در دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام اقدام کنید.

از سوی دیگر از قلم نیاندازید، زمانی که مشهور می شوید و شروع به دریافت پیشنهاد از برندهای مختلف می کنید، حساب بانکی شما به طرز چشمگیری تغییر می نماید!

ساخت ولاگ تنهایی را از بین می برد

یک ولاگ شخصی می تواند به شما یاری کند تا در خصوص مسائل خود صحبت کنید و با آن ها به طور مثبت برخورد کنید. وقتی درمورد مسائل خود در جمع صحبت می کنید و بازخورد مثبت دریافت می کنید، در هنگام سختی، احساس حمایت می کنید. بعلاوه، هنگامی که متوجه می شوید بسیاری از افراد در شرایط مشابه یا بدتر از شما قرار دارند، متوجه می شوید که تنها نیستید. در حقیقت این کار حس تنهایی و پوچی را از بین می برد.

ولاگ چه سودی برای یک کسب وکار دارد؟

دلایل زیر اهمیت وبلاگ ویدیویی را در صنعت بازاریابی نشان می دهد:

  • بازدیدنمایندگان بیشتری را جذب می نماید.
  • رتبه جست وجو را افزایش می دهد.
  • خدمات و محصولات را به طور مؤثر نمایش می دهد.
  • کسب وکارها می توانند از ساختن ولاگ برای جذب مخاطب استفاده نمایند.
  • فرصت های تجاری تازه در اختیار شرکت ها قرار می دهد و به پیشرفت آن ها یاری می نماید.

در نهایت باید درنظر داشت اگرچه کسب وکارها می توانند از ولاگ های خلاقانه برای بهره مندی از تمام مزایای فوق استفاده نمایند، اما انجام صحیح آن کلید پیروزیت است.

چگونه یک ولاگ راه اندازی کنیم؟

ولاگ یکی از برترین راه ها برای ایجاد منبع عایدی چشمگیر بدون هزینه زیاد است. می توانید ویدیوهای خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مختلف مانند یوتیوب، فیس بوک یا اینستاگرام بازاریابی کنید، افراد بیشتری را جذب کنید، ارتباطات ایجاد کنید و هنگام کار برای یک برند، برای خدمات خود پول دریافت کنید. با این حال، همه این ها بعدا می آیند. اولین کار این است که یک ولاگ ایجاد کنید!

اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟ یک ولاگر پیروز بودن به معنای استفاده از راهکارهای مناسب و خلاقیت مؤثر، برای جذب افراد به سمت کسب وکارتان است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به ایجاد یک ولاگ یاری کند:

  • یک موضوع یا /ویدیوی خود در نظر بگیرید.
  • تجهیزات مناسب برای ساخت ولاگ را همراه داشته باشید: ابزارهایی برای ضبط ویدیو مانند وب کم، دوربین فیلم برداری یا حتی در نهایت تلفن هوشمند شما.
  • برای ضبط ویدیوی باکیفیت به توجه داشته باشید.
  • بعلاوه، یک میکروفون تهیه کنید و مطمئن شوید که صداهای مزاحم پس زمینه در حداقل ممکن هستند.

نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید تجهیزات با کیفیت خوبی برای ساخت ولاگ تهیه می کنید زیرا ویدیو و صدای ضعیف، باعث دلسرد شدن و دور شدن مردم از محتوای شما می گردد.

پس از تهیه تجهیزات و ضبط ویدیو، پیش از آپلود، ویدیو را تدوین کنید. می توانید از ابزارهای ویرایش ویدیو مانند ادوبی پریمیر پرو، Final Cut اپل، یا سایر نرم افزارها بهره ببرید تا به شما یاری کند موسیقی، تیتراژ، لوگو، عنوان بندی و موارد دیگر را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

ویدیوی خود را در پلتفرم رسانه اجتماعی مورد نظر آپلود کنید.

حتی با وجود اینکه این روزها همه یک ولاگر محسوب می شوند و ویدیوهای مختلفی را درباره موضوع مورد نظرشان آپلود می نمایند، اما پیروزیت آمیز بودن یک ویدیو، احتیاج به خلاقیت، گذشت و رویکردی حساب شده دارد.

در اینجا راهنمای گام به گام تبدیل شدن به یک ولاگر را مرور می کنیم.

گام 1: برای الهام گرفتن تحقیق کنید

قبل از اینکه به ساختن ویدیو بلاگ خود بپردازید، پیشنهاد می کنیم ابتدا کمی وقت بگذارید و در خصوص محتوای ولاگرهای معروف تحقیق کنید. تحقیق برترین راه برای شناسایی مواردی است که باعث محبوبیت این ولاگرها شده است.

به این ترتیب، شیوه انجام کار را بهتر خواهید آموخت و در خصوص تجهیزات ساخت ولاگ آگاهی بیشتری کسب می کنید و می توانید از آن ها در ویدیوهای خود بهره ببرید. بعلاوه، بیشتر ولاگرها هر از گاهی نکات ارزشمندی را برای پیروزیت آمیز کردن ویدیوها ارائه می دهند.

نکته مهم این است که توجه داشته باشید اگرچه پیش از شروع یک ولاگ، تحقیق برای درک موضوعات و ترفندهای معرفی شده به وسیله ولاگرهای معروف کاربردی است اما هرگز نباید از ولاگ آن ها کپی کنید. این کار تأثیر منفی قابل توجهی بر حرفه ولاگ نگاری آنلاین شما خواهد داشت.

گام 2: علاقه خود را دنبال کنید

تصمیم گیری در خصوص محتوای ولاگ شما، ضروری و چالش برانگیز است چون شما را از میلیون ها ولاگر دیگر متمایز می نماید.

برترین راه برای تصمیم گیری در خصوص این موضوع، پیروی از علاقه خود است. بفهمید که چه چیزی را بیشتر دوست دارید و شروع به برنامه ریزی برای صحبت در خصوص آن در ولاگ خود کنید.

بعلاوه می توانید چیزی را انتخاب کنید که در آن مهارت دارید. سپس به این فکر کنید که چه لباسی خواهید پوشید و چگونه در مقابل دوربین رفتار خواهید کرد.

گام 3: تجهیزات لازم را تهیه کنید

حتی اگر فکر می کنید که دوربین فعلی شما برای ساخت ولاگ کافی است، سرمایه گذاری روی سه پایه همواره پیشنهاد می گردد. این کار به شما یاری می نماید تا از ساختن ویدیوهای لرزان جلوگیری کنید، به ویژه اگر یک ویدیو در فضای داخلی اتاق ضبط می کنید.

آنچه بیش از همه مهم است کیفیت ویدیوی شماست. برای تأثیرگذاری بیشتر، به ویدیوهایی با وضوح بالا احتیاج دارید، اما احتیاجی به هزینه گزاف نیست. امروزه بیشتر دستگاه های تلفن همراه امکان فیلم برداری با کیفیت 4K را دارند که گزینه ای فوق العاده است زیرا بیشتر بینندگان ویدیوها را با وضوح 1080p یا پایین تر دیدن می نمایند.

اگر از دوربین تلفن همراه یا دیگر دوربین های غیرحرفه ای استفاده می کنید و احتیاج به حرکت دوربین دارید، مطمئن شوید که تصویری بدون لرزش ثبت می گردد زیرا لرزش کادر و سوژه ها در آن به شدت مخاطب را خسته می نماید و چشم او را آزار می دهد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید از گیمبال های لرزش گیر بهره ببرید.

تهیه یک دوربین فیلمبرداری اختصاصی، مثلا یک دوربین DSLR یا یک دوربین بدون آینه از ابتدا، امری اختیاری است اما توصیه می گردد که پس از مدتی که کانال شما کمی رشد کرد و شکوفا شد، روی چنین تجهیزاتی سرمایه گذاری کنید.

بعلاوه، یک میکروفون خارجی با کیفیت خوب تهیه کنید، زیرا هیچ کس هنگام صحبت های شما، علاقه ای به شنیدن صدای غرش باد در فضای باز ندارد یا نمی خواهد صدا را برای شنیدن واضح تر صحبت های شما افزایش دهد. نرم افزار تدوین ویدیو و نور کافی را از قلم نیاندازید تا جلوه ای حرفه ای به ویدیوی خود ببخشید.

گام 4: پلتفرم را بشناسید

عدم آشنایی با پلتفرمی که محتوای خود را در آن به اشتراک می گذارید، بزرگ ترین اشتباهی است که بیشتر مردم مرتکب می شوند. بنابراین، بدون آگاهی از پلتفرم شروع نکنید.

شما باید از بخش جست وجوی یوتیوب یا اکسپلور اینستاگرام بهره ببرید و به نوع عناوینی که نشان داده می شوند، توجه کنید. باید به صفحات مختلف کانال، کلمات کلیدی و تصاویر کاور ویدیوها نگاه کنید. از قلم نیاندازید، به این نکته هم توجه کنید که ولاگرهای معروف، چگونه ویدیوهای دیگر را تبلیغ می نمایند.

آشنایی با جنبه فنی کارها هم توصیه می گردد.

گام 5: کانال ولاگ خود را بسازید

انتظار به خاتمه رسید! با طی کردن مراحل قبلی، حالا وقت آن است که کانال اختصاصی خود را راه اندازی کنید. اگر از پلتفرم های عمومی مانند یوتیوب، اینستاگرام یا تیک تاک استفاده می کنید، این کار بسیار آسان است و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

حتی اگر تا کنون در یک کانال یا پیج مشترک شده اید، به این معنی است که از قبل یک حساب کاربری دارید و می توانید ویدیوهای خود را آپلود کنید. با این حال، توصیه می گردد که یک کانال حرفه ای را از ابتدا ایجاد کنید. خوب است که حساب های حرفه ای و شخصی خود را به چند علت اساسی جدا نگه دارید. شما باید حساب حرفه ای خود را خاص نگه دارید و برند خود را داشته باشید بنابراین آسان تر است که یک حساب اختصاصی برای آن ایجاد کنید.

اکنون، برای تکمیل کانال یا پیج خود، یک عکس نمایه داشته باشید که بتواند نمایانگر موضوع کانال شما باشد. بعلاوه در یوتیوب می توانید عکس بنر مجذوب کنندهی داشته باشید که حساب را به حساب های شما در شبکه های اجتماعی دیگر پیوند دهد. این موارد یاری زیادی به ظاهر رسمی و حرفه ای حساب شما می نمایند.

گام 6: ویدیوی خود را ضبط کنید

بله، زمان فیلم برداری فرا رسیده است. با داشتن یک طرح کلی شروع کنید و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی تنظیم شده است. منظور این نیست که یک متن نوشته شده در یک چارچوب کلی را از رو بخوانید، چون چنین کاری باعث می گردد که ویدیوی شما خسته نماینده به نظر برسد. فقط توصیه می کنیم که یک طرح کلی از موضوعاتی که قرار است پوشش دهید و نکات ضروری که می خواهید در ویدیو به آن ها بپردازید، داشته باشید.

این کار شروع یک ولاگ را برای شما آسان تر می نماید و ویدیو و گفت وگوها را در مسیر درست نگه می دارد.

گام 7: تدوین، بارگذاری و بهینه سازی

نمی توانید یک ولاگ را با ایجاد یک ویدیوی ساده و غیرمجذوب کننده، بدون ادیت صحیح آن راه اندازی کنید. احتیاجی نیست همه چیز را بی نقص درنظر بگیرید و یک کار حرفه ای انجام دهید. اما پیشنهاد می کنیم که برترین کوشش خود را بکنید تا ویدیو تا حد امکان خوب، حرفه ای و منسجم به نظر برسد. می توانید تصحیح رنگ انجام دهید، از جلوه های گرافیکی بهره ببرید و صدا را متعادل کنید تا ویدیوهای خود را بهتر کنید.

توجه داشته باشید که برای تدوین ویدیو و کار با نرم افزارهای گرافیکی به گوشی یا سیستمی با قدرت کافی احتیاج دارید. در غیر این صورت، ویرایش ویدیو می تواند بسیار زمان بر، خسته نماینده و گاهی غیرممکن باشد.

در نهایت، زمان آپلود و بهینه سازی ویدیو فرا رسیده است. آپلود بسیار ساده است و زمان زیادی نمی برد، اما معامله واقعی بهینه سازی آن برای دیده شدن است.

شما باید عناوین مختصر، واضح و چشم نوازی ایجاد کنید تا قابلیت نمایش در جست وجوهای بینندگان را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب افزایش دهید. از برچسب های مناسب بهره ببرید و تصاویر کاور مجذوب کنندهی را انتخاب کنید که نشان دهنده موضوع ویدیو باشند.

و البته مطمئن شوید که ویدیوی خود را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی دیگر هم تبلیغ می کنید.

بعضی از دوربین های مناسب برای ضبط ولاگ

پرسش های متداول درباره ولاگ

ولاگ (Vlog) چیست؟

واژه ولاگ (Vlog) همان طور که اشاره شد از ترکیب ویدیو و بلاگ تشکیل شده و به ارائه محتوای ویدیویی غیررسمی در بستر اینترنت و به ویژه شبکه های اجتماعی اشاره دارد.

آیا برای ضبط ولاگ به تجهیزات خاصی احتیاج است؟

در مجموع ساخت ولاگ هزینه زیادی ندارد و ضبط ویدیو حتی با دوربین گوشی هم که این روزها پیشرفت قابل توجهی نموده، ممکن است. اما با توجه به راهکارهایی که ارائه شد، تجهیزات استانداردتر و قدرتمندتر، کیفیت ویدیوی شما را افزایش می دهند و توانایی بسیار بهتری در جذب مخاطب دارند.

ساخت ولاگ عایدی دارد؟

ساخت ولاگ به خودی خود عایدی ندارد اما با توجه به گرایش مردم به محتوای ویدیویی، اگر ویدیوهای فراوریی شما وایرال شوند و شما به یک ولاگر معروف تبدیل شوید، امکان دریافت تبلیغات و یا همکاری با برندها را خواهید داشت و می توانید به آسانی کسب عایدی کنید. از سوی دیگر همان طور که در بالا ذکر شد، بعضی پلتفرم ها مانند یوتیوب هم به ازای تعداد بازدید ویدیوهای شما پول پرداخت می نمایند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2178

به "آشنایی با ولاگ و چگونگی ولاگر شدن؛ ابزاری آسان برای کسب عایدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ولاگ و چگونگی ولاگر شدن؛ ابزاری آسان برای کسب عایدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید