چین بورس های جهان را به هم ریخت

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران: با تشدید نگرانی ها نسبت به شرایط مالی چین و افت 9 درصدی شاخص بورس این کشور، شاخص بورس های آسیایی به کمترین رقم در 3 سال گذشته رسید و بورس های اروپایی و آمریکایی بیش از 5 درصد سقوط کردند.

چین بورس های جهان را به هم ریخت

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که کاهش نزدیک به 9 درصدی شاخص ها در بازارهای بورس چین و افت شدید ارزش دلار و قیمت کالاهای مهم، موجب آشفتگی و اضطراب بین سرمایه گذاران شده است، زنگ های خطر امروز دوشنبه در بازارهای سراسر دنیا به صدا درآمده است.

پس از آنکه شاخص های آسیایی به پایین ترین رقم ها در 3 سال گذشته رسید و افت سه ماه متوالی شاخص ها در بازار چین دارد از کنترل مقامات این کشور خارج می گردد، شاخص ها در بازارهای بورس اروپایی شاهد افت بیش از 5 درصدی بود و بازار وال استریت نیز افت مشابهی را تجربه کرد.

قیمت نفت 4 درصد دیگر کاهش یافت، در حالی که اوراق قرضه دولت آمریکا و اوراق قرضه آلمانی و ین ژاپن به همراه یورو شاهد رشد بودند. نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد دنیای به دلیل عملکرد ضعف اقتصاد چین و در دریافت جنگ ارزی گسترش یافته است.

شاخص بورس های آمریکا نیز در معاملات امروز سقوط کرد. شاخص استاندارد اند پورز 500 با افت 4.8 درصدی روبرو شد و شاخص داوجونز نیز 4.5 درصد افت کرد.

دیدیه دورت، از تحلیلگران موسسه ای بی ان آمرو در این باره گفت: این چین است که عامل این آشفتگی بزرگ است... آشفتگی تا زمان انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از سوی چین یا یک اقدام قوی از سوی دولت این کشور در جهت یک سیاست انبساطی پولی اجباری، ادامه خواهد داشت.

بسیاری از تجار امیدوار بودند که اقدامات حمایتی اینچنینی که می توانست شامل کاهش نرخ بهره باشد، در طول تعطیلات آخر هفته اتفاق بیافتد. بازارهای بورس اصلی چین در هفته گذشته نیز شاهد افت 11 درصدی بودند.

با توجه به تردیدهای جدی ای که اکنون در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در امسال میلادی مطرح می گردد، ارزش دلار در برابر دیگر ارزهای مهم دنیای افت نموده است.

ارزش دلار استرالیا، امروز به پایین ترین رقم در 6 سال گذشته رسید و ارزش پول بسیاری از بازارهای نوظهور نیز سقوط کرد.

تاکاکو ماسای، رئیس بخش تحقیقات شینسی بانک توکیو در این باره گفت: شرایط دارد شبیه بحران اقتصادی آسیا در اواخر دهه 1990 میلادی می گردد. محتکران در حال فروش دارایی هایی هستند که بیش از همه در معرض آسیب قرار دارند.

80

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 624

به "چین بورس های جهان را به هم ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بورس های جهان را به هم ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید