ونزوئلا تحرکات آمریکا برای محاصره دریایی را محکوم کرد

به گزارش ایستگاه بازی، وزیر خارجه ونزوئلا طرح آمریکا برای محاصره دریایی این کشور و اعمال فشار علیه مردم را محکوم کرد.

ونزوئلا تحرکات آمریکا برای محاصره دریایی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه ونزوئلا روز سه شنبه، قبل از برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، تهدیدات آمریکا در اعمال محاصره دریایی علیه این کشور را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک خورخه آروازا وزیر خارجه ونزوئلا در توییتی نوشت: ما قبل از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل، دولت آمریکا را به خاطر محاصره جنایتکارانه و تهدید به اعمال محاصره دریایی و استفاده از زور علیه مردم ونزوئلا محکوم کردیم.

پیشتر وبگاه آکسیوس با نقل از پنج منبع آگاه در دولت آمریکا نوشته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به معاونان خود پیشنهاد داده بود تا درباره احتمال محاصره دریایی ونزوئلا بحث و گفت وگو نمایند.

ترامپ پیشنهاد داده بود که کشتی های نیروی دریایی آمریکا در امتداد سواحل ونزوئلا قرار بگیرند تا از تحویل کالا به این کشور جلوگیری گردد.

آمریکا و بعضی متحدان این کشور از سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام نمودند. این در حالی است که روسیه، چین، کوبا، بولیوی، ترکیه، ایران و بعضی کشورهای دیگر مادورو را به عنوان تنها رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

چندی قبل نیز دولت نیکلاس مادورو اعلام نمود یک کودتا علیه دولت را خنثی نموده است. یورگ رودریگز، وزیر ارتباطات و فرهنگ ونزوئلا گفت که این طرح، علاوه بر کودتا، توطئه برای ترور نیکلاس مادورو را نیز شامل می شده است.

وزیر ارتباطات و فرهنگ ونزوئلا گفت که کودتاگران قرار بود ژنرال رائول ایسیاس که از سال 2009 بازداشت شده را آزاد نموده و او را به عنوان رئیس جمهور جدید معرفی نمایند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 417

به "ونزوئلا تحرکات آمریکا برای محاصره دریایی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا تحرکات آمریکا برای محاصره دریایی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید