هفته فضا با شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند برگزار می شود

به گزارش ایستگاه بازی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، هفته جهانی فضا، بزرگترین رویداد فضایی در جهان است که توسط سازمان ملل برای ترویج اهمیت فضا به صورت سالانه برگزار می شود.

هفته فضا با شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند برگزار می شود

سال گذشته بیش از 8 هزار گزارش راجع به برگزاری رویدادهای مرتبط با هفته جهانی فضا از 96 کشور ارائه شده است. این رویدادها توسط هزاران سازمان، شامل آژانس های فضایی، شرکت های هوافضا، باشگاه های نجوم و موزه ها ترتیب داده می شوند.

انجمن هفته جهانی فضا هر سال موضوعی را برای این مراسم انتخاب می کند. هفته جهانی فضا در سال 2020 به ماهواره ها و مزایای بسیار آن ها اختصاص داده شده و شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند برای این رویداد انتخاب شده است.

انتخاب این شعار، اهمیت ماهواره ها و تاثیر آن ها بر زندگی روزمره را بیشتر نشان خواهد داد. امروزه بیش از هر زمان دیگری زندگی بشر با کاربردهای ماهواره ها گره خورده است. کاربردهایی نظیر ارتباطات مخابراتی و تلویزیونی، پایش منابع طبیعی و مسیریابی و ناوبری به حدی با زندگی مردم آمیخته شده است که زندگی بدون بهره گیری از این کاربردها برای بسیاری غیر قابل تصور است.

راه های مشارکت در برنامه های هفته جهانی فضا می تواند به صورت برگزاری یک رویداد آموزشی عمومی، یا نوشتن مقالات برای رسانه های اجتماعی و بلاگ ها راجع به ماهواره ها باشد.

امکان افزودن تاریخ و عنوان این رویدادها به تقویم هفته جهانی فضا در وب سایت انجمن هفته جهانی فضا (www.worldspaceweek.org)، نیز وجود دارد.

پژوهشگاه فضایی ایران در صدد است به مناسبت این رویداد جهانی، با مجموعه برنامه هایی شامل برگزاری وبینارها، به بیان نقش و جایگاه کاربردهای ماهواره ها در زندگی روزمره مردم بپردازد و به این وسیله از عموم علاقه مندان به حوزه فضا دعوت می شود تا با دنبال کردن اخبار مرتبط با این رویداد، در این وبینارها حضوری فعال داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1163

به "هفته فضا با شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته فضا با شعار ماهواره ها زندگی را بهتر می کنند برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید