هشدار سازمان ملل: ذخایر غذایی یمن به سرعت در حال کاهش است

به گزارش ایستگاه بازی، سازمان ملل هشدار داد که ذخایر غذایی یمن به شدت در حال کاهش است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور از گرسنگی رنج می برند.

هشدار سازمان ملل: ذخایر غذایی یمن به سرعت در حال کاهش است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اخیراً هشدار داد که جنگ مستمر ائتلاف متجاوز سعودی و متحدانش با مردم یمن و علاوه بر آن تحریم غذایی و محاصره این کشور، فاجعه های عظیمی رابه بار آورده است.

به گزارش این سازمان، بیش از نیمی از جمعیت یمن (حدود 16.2 میلیون نفر) به شدت از گرسنگی رنج می برند و 50 درصد از بچه ها زیر 5 سال (2.39 میلیون نفر) نیز به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

این سازمان همچنین اظهار داشت که برای کمک به آسیب پذیرترین گروه های یمنی به 813 میلیون دلار بودجه فوری نیاز دارد، علاوه بر این 1.97 میلیارد دلار دیگر نیز برای ارائه کمک های اولیه غذایی به خانواده هایی که در آستانه قحطی هستند، مورد نیاز است.

بر اساس گزارش سازمان برنامه جهانی غذا، جنگ مداوم ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن و عمیق تر شدن بحران اقتصادی ناشی از محاصره این کشور باعث فقر بیشتر میلیون ها یمنی شده است و با توجه به وخامت اوضاع و شیوع بیماری همه گیر، در حال حاضر 20 میلیون نفر در یمن به شکل های مختلف کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

بر اساس گزارش این سازمان، در حال حاضر به دلیل درگیریهای شدید گروه های متجاوز حمایت شده از طرف عربستان سعودی و امارات متحده عربی با گروه های مقاومت و ارتش یمن در استان های مأرب، جوف، بیضا، شبوه، حدیده و تعدادی دیگر، انجام امور بشردوستانه دشوارتر شده است.

کشور یمن از سال 2014، درگیر بی ثباتی و جنگی بوده که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی و نیرو های تحت حمایتش در آن به راه انداخته و شرایط این کشور را وخیم تر کرده است. تهاجم عربستان سعودی به یمن باعث به وقوع پیوستن یکی از بدترین بحران های انسانی در جهان بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1943

به "هشدار سازمان ملل: ذخایر غذایی یمن به سرعت در حال کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان ملل: ذخایر غذایی یمن به سرعت در حال کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید