مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی فراهم شد

به گزارش ایستگاه بازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز 21 اردیبهشت 1400 در بازدید از خانه موذن زاده اردبیلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این بنا با کوشش های اجرا شده این بنای مهم فرهنگی سال گذشته ثبت ملی شد تا در راستای احیا و تبدیل آن به موزه خانوان موذن زاده اردبیلی اقدام گردد.

مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه سال جاری این خانه تملک شد، گفت: این بنا سریعا بازسازی و استحکام بنا خواهد شد تا خانه موزه خاندان موذن زاده ایجاد گردد.

او با بیان اینکه خاندان جلیله موذن زاده، حق بزرگی بر گردن این مرز و بوم دارند، بیان کرد: نوای ملکوتی این بزرگواران و ندای توحیدی که در بانگ اذانشان نهفته بود همیشه جاری و ساری خواهد بود.

فلاحی اضافه کرد: حفظ و نگهداری مواریث فرهنگی این چنینی که زمینه ساز تعالی صندلی اردبیل در طول تاریخ شده اند، از وظایف ذاتی ماست که باید به نحو احسن انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه حفظ این بنا که در طول ادوار، کانون فرهنگ سازی بود، باید به صورتی فاخر انجام می شد، اذعان کرد: خانه موزه خاندان موذن زاده زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به بهترین شکل طراحی و برای عموم بازگشایی خواهد شد.

او ادامه داد: تملک این بنا با مساعدت و کوشش نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نگاه فرهنگی او و پیگیری های مدیرکل راه و شهرسازی محقق شد که این کوشش ها شایسته قدردانی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1583

به "مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات ایجاد خانه موزه خاندان موذن زاده اردبیلی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید