بازسازی و استحکام بخشی تنها ساباط بافت تاریخی سبزوار

به گزارش ایستگاه بازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان رضوی، محسن برآبادی روز پنج شنبه 2 بهمن ماه 99 ضمن اعلام این خبر، گفت: تنها ساباط به جامانده از بافت تاریخی شهر سبزوار مربوط به خانه تاریخی کیان از جمله آثار ارزشمند دوره قاجاریه است.

بازسازی و استحکام بخشی تنها ساباط بافت تاریخی سبزوار

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با بیان اینکه در راستای حفاظت از تنها ساباط به جامانده در بافت تاریخی شهر سبزوار، بازسازی، استحکام بخشی و نماسازی این مجموعه در دستور کار پایگاه میراث فرهنگی سبزوار نهاده شده است، اعلام کرد: پس از رانش زمین در ضلع شمالی و جداشدن ساباط از اسکلت اصلی بنا، مهار واجرای کش فلزی ضلع شمالی به سازه اصلی بنا و دوخت و دوز آن در دستور کار نهاده شد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی سبزوار با اشاره به اینکه این اثر در چندین فصل بازسازی و بازسازی شده و دیواره ها و پوشش ساباط نیز در سال 1396 بطور کامل بازسازی و استحکام بخشی شده، ادامه داد: به دلیل تخریب بخشی از فضاهای خانه مجاور ساباط در سال های قبل که به عنوان پشت بند و نگهدارنده ساباط عمل می نموده اقدامات حفاظتی و بازسازیی در این مجموعه اجرا شده است.

او اعلام کرد: در این عملیات بازسازی، ادامه آجرفرش حیاط، نماسازی و قاب چینی های پیرامون حیاط این مجموعه اجرا شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1346

به "بازسازی و استحکام بخشی تنها ساباط بافت تاریخی سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و استحکام بخشی تنها ساباط بافت تاریخی سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید