مدیر پلی استیشن: PS5 بیشترین بازی های انحصاری را خواهد داشت

به گزارش ایستگاه بازی، به تازگی جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی های تعاملی شرکت سونی، ادعا نموده است که پلی استیشن 5 بیش از کنسول های قبلی این شرکت بازی های انحصاری خواهد داشت. با توجه به سابقه قوی پلی استیشن در ارائه محتوای انحصاری، این گفته جیم رایان می تواند برای هواداران پلی استیشن قابل توجه باشد.

مدیر پلی استیشن: PS5 بیشترین بازی های انحصاری را خواهد داشت

در گفت وگوی اخیر جیم رایان با نشریه ژاپنی Nikkei، یکی از عظیمترین نشریه های مالی دنیا، او صحبت های جالبی را درباره بعضی از برنامه های پلی استیشن به زبان آورده است. در این مصاحبه که توسط سایت VGC به انگلیسی ترجمه شده، مدیر پلی استیشن درباره موضوعات مختلفی صحبت نموده است.

اگرچه در گذشته هم اشاره شده بود که سونی برنامه هایی برای گسترش محتوای استودیوهای داخلی خود دارد، اما وقتی در این مصاحبه به خریدهای اخیر مایکروسافت اشاره شد، جیم رایان خاطرنشان کرد که سونی بی سروصدا به دنبال سرمایه گذاری در برنامه های استودیوهای داخلی خود است و آن ها گزینه تصاحب استودیوهای دیگر را در صورت احتیاج برای افزایش ظرفیت های استودیوهای داخلی خود در نظر می گیرند.

او درباره این موضوع می گوید: ما به شکلی بی سروصدا اما پیوسته در حال سرمایه گذاری روی بازی های باکیفیت و ارزشمند برای پلی استیشن هستیم و ما مطمئن خواهیم شد که نسل پلی استیشن 5 بیشتر از نسل های پیشین محتوای انحصاری دریافت می نماید. ما به صورت مکرر به دنبال تصاحب یا ادغام استودیوهای دیگر بوده ایم و در سال های اخیر هم استودیو اینسامنیاک گیمز را در آمریکا خریداری نموده ایم. این گزینه را در برنامه های آینده خود منتفی نمی دانیم.

از دیدگاهی گفته جیم رایان جالب و قابل توجه است. اگرچه در این نسل های اخیر کنسول های پلی استیشن همواره دارای بازی های انحصاری مهمی بوده اند و به این خاطر تحسین شده اند، اما از آن سو محتوای انحصاری پلی استیشن در دوران پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2 به اقتضای آن موقع و پیشتازی یک طرفه سونی بسیار عظیم بود و پیشی دریافت از آن کار بسیار سختی است. با این حال، اگر منظور جیم رایان ادامه فرایند فعلی و بهتر کردن آن باشد، می توانیم آن را راحت تر بپذیریم زیرا اگر بازی های پلی استیشن 5 از زمان عرضه کنسول تا به اکنون و همچنین در ماه های آینده در نظر بگیریم، می توانیم ببینیم که سونی یکی از بهترین آغاز های خود را تجربه نموده است و از این نظر از چند نسل اخیر خود پیشی گرفته است.

این در حالی است که قرار است چند روز دیگر بازی Returnal ساخته استودیو Housemarque عرضه گردد و به صورت تقریبی در 2 ماه دیگر هم بازی Ratchet & Clank: Rift Apart که توسط استودیو اینسامنیاک ساخته شده است، عرضه خواهد شد. سونی در حالی عرضه این دو بازی انحصاری را برای سال 2021 در نظر گرفته است که در گذشته اعلام شده بود که بازی هایی عظیم دیگری مثل Horizon Forbidden West و قسمت بعدی گاد آو وار هم در سال 2021 عرضه خواهند شد. هرچند برای عرضه گاد آو وار بعدی در امسال می توانیم تردید بیشتری داشته باشیم. در این میان، چیزی که سونی در برنامه های اخیر خود نشان داده، تعیین می نماید که آن ها علاوه بر عرضه بازی های انحصاری از سوی استودیوهای داخلی خود، همکاری با ناشرهای کوچک و عظیم دیگر را هم در نظر داشته اند تا بازی های انحصاری زمان دار مختلفی عرضه نمایند.

اگرچه سونی با تغییراتی که به تازگی در قدیمی ترین استودیو خود داده، بخش اعظمی از آن و چیزی که در گذشته آن را به نام استودیو ژاپن می شناختیم تعطیل نموده و جای آن را به استودیو دیگری داده است، اما جیم رایان در گفتگوی خود با Nikkei اشاره نموده است که سونی همچنان به بازار ژاپن متعهد است. او می گوید: این موضوع برای ما اهمیت دارد که محتوایی را فراهم کنیم که مناسب طرفدارانمان در ژاپن است و پلی استیشن 5 از روزهای اول خود محتوای زیادی از سوی توسعه دهندگان ژاپنی داشته است. ما همچنان به تقویت روابط خود با توسعه دهندگان ژاپنی و انتشار محتوایی متناسب با بازار ژاپن ادامه خواهیم داد.

علاوه بر این، جیم رایان در بخشی از صحبت های اخیر خود به کمبود موجودی پلی استیشن 5 و فراوری کنسول های بیشتر هم اشاره نموده است. او دراین باره می گوید: دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده تهیه کنسول پلی استیشن 5 سخت گردد. فراوری و عرضه کنسول در شرایط جدیدی که به خاطر ویروس کرونا حاصل شده، بسیار سخت بوده است و ما مجبور بوده ایم که عرضه آن را به صورت آنلاین محدود کنیم. عرضه و تقاضا برای نیم رسانا در دنیا بسیار محدود است. با این حال، ما از تأمین نمایندگان قطعات کنسول های خود درخواست نموده ایم که به ما اجازه دهند که فراوری کنسول ها را افزایش دهیم و این قضیه باعث می گردد که در امسال کنسول های بیشتری در بازار عرضه شوند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1559

به "مدیر پلی استیشن: PS5 بیشترین بازی های انحصاری را خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر پلی استیشن: PS5 بیشترین بازی های انحصاری را خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید