مایکروسافت: پلی استیشن 4 بیش از دو برابر ایکس باکس وان فروخته است

به گزارش ایستگاه بازی، اگرچه حدس آن هم سخت نبود و همه ما انتظارش را هم داشتیم، اما اکنون به صورت رسمی معین شده است که فروش کنسول نسل هشتمی پلی استیشن 4 بیش از دوبرابر از کنسول ایکس باکس وان بوده است. این واقعیت طبق اسناد رسمی که در جریان ثبت نهایی قرارداد اکتیویژن بلیزارد به رگولاتورهای برزیلی رسیده است، معین شده است.

مایکروسافت: پلی استیشن 4 بیش از دو برابر ایکس باکس وان فروخته است

آن طور که سایت GameLuster گزارش داده و به وسیله گوگل ترجمه شده است، این جزئیات بخشی از دفاع مایکروسافت در پرونده خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد به شورای اجرایی دفاع مالی برزیل (CADE)بوده است. از آنجایی که این گزارش به صورت ترجمه گوگل به دست ما رسیده، ممکن است تمام کلمات آن کاملاً دقیق نباشد اما کلیت آن و حرفی که مایکروسافت بیان نموده است، واضح است.

در بخشی از این دفاعیه، مایکروسافت نوشته شده است: سونی از نظر فروش کنسول و تعداد جامعه کاربران، در نسل گذشته بیش از دوبرابر نسبت به ایکس باکس وان فروش داشته است

در ماه ژانویه، سونی تأیید کرد که در حال حاضر بیش از 116 میلیون کنسول پلی استیشن 4 در سراسر دنیا به فروخته شده است و اخیراً اعلام نموده که فروش نهایی این کنسول در مجموع 117.2 میلیون بوده است و از این به بعد آمار فروش این کنسول نسل هشتمی را به روزرسانی نخواهد کرد. این آمار پلی استیشن 4 را به یکی از پیروز ترین کنسول های تاریخ تبدیل می نماید. با توجه به آمار پلی استیشن و چیزی که مایکروسافت در این دفاعیه خود بیان نموده است، انتظار می رود که فروش دستگاه ایکس باکس وان چیزی میان 50 تا 60 میلیون کنسول باشد.

این اظهارنظر بخشی از دلایل شرکت مایکروسافت در رد نگرانی های سونی درباره انحصاری شدن سری بازی کال آو دیوتی بوده است. البته، مایکروسافت در گذشته هم اعلام نموده بود که انحصاری کردن بازی کال آو دیوتی برای آن ها سودآور نخواهد بود. البته اخیراً در مقاله ای به این پرداخته ایم که آیا سونی حق دارد نسبت به کال آو دیوتی نگران باشد یا خیر.

در بخشی از صحبت های مایکروسافت نوشته شده است: سونی اشاره می نماید که گیم پس می تواند به رهبری دست نیافتنی در سرویس های اشتراکی دست پیدا کند اما چیزی که آ ن ها در صحبت هایشان به آن اشاره ننموده اند، این است که خود سونی هم به یک موقعیت رجحان و رهبری در میان فروش بازی های دیجیتالی کنسولی دست پیدا نموده است.

این سند بعلاوه نشان داد که طی سال های 2020 و 2021، انتشار دنیای بازی های دیجیتالی کنسولی به وسیله سونی با 50 تا 60 درصد از سهم بازار رهبری می شد. مایکروسافت بعلاوه آمار مشابهی را از نظر سرویس های اشتراک دنیای برای عناوین مختلف کنسولی بیان نموده است.

مایکروسافت اضافه می نماید: بنابراین، نگرانی سونی - رهبر بازار هم در محدودترین و هم در جامع ترین بازارها - در رقابت بالقوه با گیم پس صرفاً نشان دهنده مقاومت معمول متصدیان متصدی سنتی در برابر رقابت بر اساس شایستگی است که به وسیله عوامل مخرب ارائه می گردد.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2069

به "مایکروسافت: پلی استیشن 4 بیش از دو برابر ایکس باکس وان فروخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت: پلی استیشن 4 بیش از دو برابر ایکس باکس وان فروخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید