وان پلاس 9RT به زودی وارد بازار جهانی می گردد

به گزارش ایستگاه بازی، اینطور که به نظر می رسد استقبال کم نظیر کاربران از گوشی وان پلاس 9RT باعث شده وان پلاس تصمیم بگیرد این محصول را به بازار جهانی نیز عرضه کند.

وان پلاس 9RT به زودی وارد بازار جهانی می گردد

وان پلاس در سال 2021 از گوشی های مختلفی از سری 9 رونمایی کرد که شامل دو مدل پرچم دار (استاندارد و پرو) و دو مدل R و RT می شدند. در واقع باید دو مدل R را به نوعی پرچم دار مالی دانست که قیمت کمتری به نسبت مدل های بالارده دارند اما از لحاظ امکانات سخت افزاری از شرایط بسیار خوبی برخوردارند.

اما وان پلاس بنا به دلایلی تصمیم گرفت مدل 9RT را فقط در کشور چین برای فروش در دسترس قرار دهد. شرکت چینی ظاهرا از این پس هم چنین قصدی دارد. یعنی در ابتدا گوشی هایش را وارد بازار چین و سپس به بازار جهانی عرضه می نماید. البته در رابطه با وان پلاس 9RT خبری منتشر نشده بود مبنی براینکه شرکت می خواهد آن را به بازار خارج از چین ارسال کند اما خوشبختانه امروز متوجه شدیم حداقل در یکی از بازارهای بزرگ جهان یعنی هندوستان باید شاهد رونمایی از این محصول باشیم.

وان پلاس می خواهد در تاریخ 14 ژانویه (24 دی) رسما وان پلاس 9RT را در بازار هندوستان برای فروش در دسترس قرار دهد و از این بابت هم مطمئن هستیم چرا که حساب رسمی این شرکت در توییتر (شعبه هندوستان) پستی را مبنی بر این موضوع منتشر کرد. بنابراین تا عرضه یکی از ارزشمندترین پرچم داران مالی جهان در بازار جهانی فقط 10 روز زمان به جای مانده است و این خبر خوبی برای کاربرانی که در پی چنین محصولاتی هستند به شمار میرود.

وان پلاس 9RT اولین بار در کشور چین و در ماه اکتبر سال 2021 رونمایی شد. قیمتی که شرکت چینی برای آن در نظر گرفت آنقدر خوب بود که در همان ابتدای عرضه به بازار مورد توجه بسیاری از کاربران نهاده شد. البته انتظار نداریم این گوشی به همان مقدار که در بازار چین ارزان بود، در بازار جهانی هم با همان قیمت برای فروش در دسترس قرار بگیرد. اما بعید به نظر می رسد قیمت آن بیشتر از قیمت پرچم دارهای مالی معروف بازار نظیر گلکسی S20 فن ادیشن باشد.

از لحاظ سخت افزاری همانطور که گفته شد این گوشی واقعا قدرتمند است. تراشه اسنپدراگون 888 به عنوان قلب تپنده آن ایفای نقش می نماید و در کنار آن هم از 8/12 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. این ترکیب سخت افزاری در قدرتمندترین گوشی های سال 2021 دیده می شد اما می بینیم که وان پلاس آن را در یک گوشی ارزان قیمت تر از پرچم دارها مورد استفاده قرار داده است. البته درگاهی برای وارد کردن کارت حافظه جانبی در این گوشی وجود ندارد و کاربر باید به همان دو مقدار یادشده که کافی هم به نظر می رسد بسنده کند.

یکی دیگر از عواملی که باعث می گردد وان پلاس 9RT به یکی از ارزشمندترین گزینه های خرید برای سال 2022 تبدیل گردد، دوربین سه گانه و بسیار قدرتمندی است که روی پنل پشتی آن تعبیه شده است. البته در رابطه با دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی و صحبت نمی کنیم، بلکه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی که توانایی بسیار بالایی در زمینه عکاسی و فیلم برداری دارد. سنسور آن هم از نوع IMX766 بوده که سازنده آن سونی است. دوربین سلفی هم سنسوری به بزرگی 16 مگاپیکسل دارد که آن هم ساخت سونی است (IMX471).

وان پلاس 9RT به عنوان یک پرچم دار ارزان در بخش نمایشگر هم عالی ظاهر شده و به یک پنل 6.62 اینچی از نوع AMOLED با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتز مجهز شده است. بعلاوه از فناوری +HDR10 هم در این نمایش پشتیبانی می گردد تا کیفیت بالایی در نمایش جزئیات و رنگ ها داشته باشد. علاوه بر تمامی این موارد، نرخ الگوبرداری لمس در این گوشی به 600 هرتز می رسد که در حد و مقدار های گوشی های گیمینگ بالارده است و باعث می گردد این گوشی یکی از برترین ها در نوع خود باشد.

در زمان عرضه وان پلاس 9RT در بازار چین با قیمت تقریبا 510 دلار (450 یورو) در دسترس نهاده شد. اما کاربران هندی به احتمال خیلی زیاد باید مبلغ بیشتری را برای آن بپردازند، اما نه خیلی بیشتر. البته اگر وان پلاس تصمیم بگیرد این گوشی را به بازار اروپا نیز عرضه کند، به احتمال خیلی زیاد قیمت آن بسیار بالاتر از آن چیزی خواهد بود که کاربران چینی برای خرید پرداخت کردند. حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه خبرهای بیشتری در رابطه با این گوشی منتشر می گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1942

به "وان پلاس 9RT به زودی وارد بازار جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پلاس 9RT به زودی وارد بازار جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید