مخالفان در ارمنستان باز هم خواهان لغو شرایط نظامی شدند

به گزارش ایستگاه بازی، فراکسیون های احزاب مخالف در مجلس ارمنستان خواهان لغو قانون برقراری شرایط نظامی در کشور شدند، ولی کمیسیون مسائل دفاعی و امنیتی مجلس با پیش نویس مربوطه مخالفت کرد.

مخالفان در ارمنستان باز هم خواهان لغو شرایط نظامی شدند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، فراکسیون مجلسی احزاب مخالف ارمنستان روشن و ارمنستان سعادتمند بار دیگر بر ضرورت لغو قانون مربوط به شرایط نظامی در جمهوری ارمنستان تأکید کردند. پیش نویس این تصمیم امروز، دوشنبه، در نشست مجلس ارمنستان از سوی این دو حزب برای آنالیز به کمیسیون امور دفاعی و امنیتی تقدیم شد.

نمایندگان مخالف دولت همچنین یادآور شدند که شرایط نظامی که همچنان در سراسر ارمنستان در حال اجراست، با توجه به گذشت ماه ها از سرانجام مناقشه نظامی با جمهوری آذربایجان، دیگر مطابق با واقعیات کنونی نبوده و مانع جدی برای فرایند عادی جریانات سیاسی در داخل کشور است.

البته با وجود این، کمیسیون مسائل امنیتی و دفاعی مجلس ارمنستان با این پیش نویس مخالفت کرد. آندارنیک کوچاریان رئیس این کمیته، بعد از رای گیری یادآور شد که لغو شرایط نظامی در صورت تصمیم گیری درباره برگزاری انتخابات پیش از موعد مجلسی در ارمنستان، مطرح خواهد شد و باید تا آن موقع صبر کرد.

آرمن سارکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان و نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور عصر روز شنبه امکان برگزاری انتخابات پیش از موعد مجلسی را بعنوان راهی برای حل و فصل بحران سیاسی داخلی در این کشور مورد آنالیز قرار دادند. هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

لازم به یادآوری است که قانون برقراری شرایط نظامی در ارمنستان از تاریخ 27 سپتامبر سال 2020 (6 مهر ماه گذشته)، با توجه به شروع درگیری های نظامی این کشور با جمهوری آذربایجان به اجرا گذاشته شد. ولی حتی پس از بیانیه سه جانبه مسکو-باکو-ایروان درباره برقراری آتش بس در منطقه قره باغ، مجلس ارمنستان از لغو این قانون خودداری کرد. عدم وجود این شرایط به مخالفان اجازه خواهد داد تا فرایند برکناری پاشینیان از سمت نخست وزیری را شروع نموده و بدون ممانعت قانونی، اعتراضات گسترده خیابانی براه بیاندازند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1471

به "مخالفان در ارمنستان باز هم خواهان لغو شرایط نظامی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفان در ارمنستان باز هم خواهان لغو شرایط نظامی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید