محققان هزاران حفره عجیب در اعماق اقیانوس کشف کردند

به گزارش ایستگاه بازی، دانشمندان موسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری (MBARI) در ایالت کالیفرنیا چندین هزار حفره مرموز در بستر دریا پیدا نموده اند.

محققان هزاران حفره عجیب در اعماق اقیانوس کشف کردند

از وبلاگ کسب و کار دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دانشمندان موسسه تحقیقاتی آکواریوم خلیج مونتری (MBARI) در ایالت کالیفرنیا چندین هزار دهانه حفره مرموز در بستر دریا پیدا نموده اند. منشاء دقیق این حفره های کشف شده ناشناخته است.

بزرگترین حفره ها دارای عرض متوسط 175 متر و عمق 5 متر و لبه های گرد هستند. در کل 5 هزار و 200 از چنین حفره هایی در مساحتی هزار سیصد کیلومتر مربعی کشف شده است. حفره های کوچک به قطر حدود 11 متر و عمق 1 متر می رسند. آن ها دارای دیواره های شیب دار هستند و اغلب دراز هستند.

حفره ها و چاله های مشابه در سراسر اقیانوس ها یافت می شوند که اغلب با انتشار متان و سایر مواد حاصل از بستر دریا در ارتباط هستند. این می تواند به بی ثباتی بستر دریا منجر گردد، که سازه هایی مانند سکو های نفتی یا توربین های بادی را تهدید می نماید. با این حال، کارشناسان اثری از متان پیدا نکردند. داده های بدست آمده حاکی از آن است که این سوراخ ها از 50 هزار سال قبل غیرفعال هستند.

در همه حفره های کوچک سنگ، جلبک دریایی، استخوان ها، زباله ها و تجهیزات ماهیگیری یافت می شوند. محققان بر این باورند که این حفره ها اخیراً و تحت تاثیر جریانات دریایی پدید آمده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 625

به "محققان هزاران حفره عجیب در اعماق اقیانوس کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان هزاران حفره عجیب در اعماق اقیانوس کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید