قراردادی عجیب در فرودگاه امام ، واگذاری 23 ساله همه خدمات فرودگاه امام با قیمت عجیب به یک شخص ، یکساله پول کل قرارداد درآمد!

به گزارش ایستگاه بازی، نمایندگان در نشست علنی امروز دوشنبه 20 آبان ماه مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از علمکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با 114 موافق موافق، 36 مخالف و 8 ممتنع با کلیات این طرح 209 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

قراردادی عجیب در فرودگاه امام ، واگذاری 23 ساله همه خدمات فرودگاه امام با قیمت عجیب به یک شخص ، یکساله پول کل قرارداد درآمد!

خبرنگاران - محمدعلی پورمختار به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) شرحاتی در خصوص دلایل تحقیق و تفحص از این شرکت ارائه کرد و افزود: به تازگی تحولاتی در مدیریت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اتفاق افتاده است و اگرچه مدیریت جدید اصلاحاتی انجام داده اما موضوع عملکرد مدیران قبل باید مورد بررسی قرار گیرد.

واگذاری خدمات، تبلیغات،

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ ادامه داد: قراردادی به مدت 23 سال در رابطه با واگذاری خدمات، تبلیغات، خدمات فروشگاهی و... بخش CIP فرودگاه امام خمینی (ره) منعقد شده که طرف این قرارداد یکی از کارکنان بازنشسته همانجا است. مبلغ این قرارداد برای 23 سال 11 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است در حالی که فقط 90 میلیارد از چند بخش در یک سال کسب درآمد کرده و 10 میلیارد تومان طی مدت یکساله صرفاً از پارکینگ به دست آورده است.

وی با تاکید بر اینکه نحوه واگذاری CIP فرودگاه امام خمینی (ره) به این شرکت به شدت زیرسوال است، گفت: شرایط سایر بخش ها همچون واحدهای خدماتی، نظافتی، تعمیر، فنی، تبلیغاتی و... نیز مبهم است هر چند ممکن است امروز با مدیریت جدید اصلاحاتی صورت گرفته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه عملکرد هزینه ای درآمدهای فرودگاه امام خمینی (ره) معین نیست و اطلاعاتی در این خصوص نداریم، گفت: شرایط ساختمان ها و سالن های فرودگاه نیز بسیار حقیر و نامناسب است، این در حالی است که بیش از 2 دهه از فعالیت این شرکت می گذرد اما عملکرد آنها بسیار ضعیف بوده است.

وی این قرارداد را یکطرفه و به ضرر دولت و ملت دانست و گفت: امیدوارم طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در صحن تصویب و جهت بررسی بیشتر و شفاف شدن موضوع رأی مثبت بیاورد.

براساس گزارش کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی محورهای تحقیق و تفحص از شرکت مذکور بر اساس گزارش خانه ملت به شرح ذیل است:

- بررسی نحوه رعایت صرفه و صلاح عمومی در قراردادهایی چون CIP، پارکینگ ها، هتل، غرف، صرافی، تابلوهای تبلیغاتی، محوطه سازی ترمینال سلام، برف روبی و واگذاری اراضی

- نحوه وصول و هزینه کرد درآمدها و منابع شرکت

منبع: چمدان
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 561

به "قراردادی عجیب در فرودگاه امام ، واگذاری 23 ساله همه خدمات فرودگاه امام با قیمت عجیب به یک شخص ، یکساله پول کل قرارداد درآمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قراردادی عجیب در فرودگاه امام ، واگذاری 23 ساله همه خدمات فرودگاه امام با قیمت عجیب به یک شخص ، یکساله پول کل قرارداد درآمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید