فشن شوی بچه ها؛ موافقان و منتقدان آن

به گزارش ایستگاه بازی، وب سایت چی بپوشم - شایسته عسگریان: عرصه مد و فشن، سال های سال است که در جهان درحال درخشش است، اما در سالیان اخیر، زمینه های متعددی نیز به آن اضافه شده و با فراگیرتر شدن فضای مجازی، هواداران و دنبال کنندگان آن نیز زیادتر شده است.

فشن شوی بچه ها؛ موافقان و منتقدان آن

یکی از این زمبنه های مذکور، فشن شو های مختلفی است که در جهان برگزار می گردد که شامل کت واک ها، روانوی ها یا به عبارتی همان راه رفتن مدل ها برروی صحنه و به نمایش درآوردن لباس است. همین عمل به ظاهر ساده، سختی ها، مسائل، حرف وحدیث ها و داستان های متعددی دارد؛ از استاندارد هایی که برای لاغری و زیبایی در این عرصه تعریف شده و مدل هایی که در این زمینه اشتغال دارند، بعضا برای رعایت آن دچار مسائل روحی و جسمی فراوانی شده و حتی سوء تغذیه می گیرند؛ تا مردم عادی که از این استاندارد ها الگو گرفته و برای رساندن خودشان به آن معیار ها دست به کار هایی می زنند که بعضا غیرقابل جبران است و اگر هم به آن معیار دست پیدا ننمایند، دچار مسائلی مثل افسردگی و اعتمادبنفس ضعیف می شوند تا مسائل پشت پرده این صنعت که گاهی بعضی مدل های بازنشسته یا مدل های جوانی که از کارشان استعفا می دهند، دست به افشای آن می زنند و از مافیای پشت پرده، سختی و فشار بیش از حد کاری و رفتار نامناسب کارفرمایان و حتی گاهی تعرض جنسی و سوء استفاده از مدل ها سخن می گویند.

به همین دلیل همانقدر که این صنعت در سالیان اخیر معروف، پرطرفدار و پولساز شده، به همان اندازه، مخالفان سرسختی دارد که معتقدند حداقل باید نظارت بیشتری برروی این صنف شده و قوانین سختگیرانه تری برای جلوگیری از سوء استفاده کارفرمایان تنظیم گردد.

مخالفت با برگزاری فشن شوها

به همین دلیل در ماه های اخیر، کشور های مختلفی، مثل ایتالیا و آمریکا، مجبور شدند که بعضی فشن شو ها را به دلیل استاندارد های اغراق آمیز مدل هایشان که برای بیشتر آن ها مسائلی مانند سوء تغذیه و کشکلات روحی به بار آورده، تعطیل نمایند تا بازنویسی مجددی از قوانین مربوط به فشن شو ها و رانوی ها داشته باشند و کشور هایی مثل انگلیس، نیز که از انجام این کار سرباز زدند، به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

فشن شوی بچه ها و منتقدان آن

حال با تمامی این تفاسیر، عرصه ای نیز در جهانی فشن شو وجود دارد، به نام فشن شوی بچه ها؛ که این عرصه نیز منتقدان جدی خودش را دارد.

منتقدان فشن شوی بچه ها عقیده دارند که اگر این عرصه برای جوانان، عرصه ای سخت و سخت است، قوانین و چهارچوب های مناسب و بازدارنده ای ندارد و به دلیل استاندارد های موجود و رفتار بعضی کارفرما ها باعث بروز مسائل جسمی و روحی برای مدل ها می گردد، پس برای بچه ها باید تا چه اندازه ناامن و تخریب نماینده باشد؟

آن ها معتقدند که بچه ها باید کودکی خود را داشته باشند و می گویند که بچه ها در این سن، قادر به تصمیم گیری درست درمورد آینده خود نیستند و حتی اگر خودشان به دلیل زرق وبرق های موجود در جهانی مد از اشتغالشان در این عرصه اظهار رضایت نمایند، باز هم از آنجا که به مسائل و سختی های کار واقف نیستند، صلاحیت تصمیم گیری ندارند و این والدین هستند که نباید بخاطر پول، شهرت و… بچه هاشان را از سنین پایین وارد این عرصه نمایند تا از بروز مسائل جدی روانی در آینده ای نزدیک در فرزندانشان پیشگیری نمایند. این گروه از افراد از چنین بچه های به عنوان بچه ها کار مدرن نام می برند.

موافقان فشن شوی بچه ها

هرچند که عده ای نیز معتقدند، چرا که نه؟ این دسته از افراد می گویند که اگر این کار با نظارت و همراهی والدین انجام گردد و برروی بچه ها فشار وارد نشده و لزوما استاندارد های زیبایی که برای بچه ها قابل پیاده سازی هم نیست، درموردشان اعمال نگردد، مفید نیز هست و به خودسازی و استقلال کودک از سنین پایین یاری نموده و باعث می گردد تا هرچه زودتر به پول و شهرت و آسایش در زندگی دست پیدا نمایند.

در ایران نیز در سال های اخیر در بعضی مزون ها، چنین برنامه ای برای بچه ها برگزار می گردد که منتقدان و موافقان خود را دارد.

منبع: برترین ها
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1037

به "فشن شوی بچه ها؛ موافقان و منتقدان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشن شوی بچه ها؛ موافقان و منتقدان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید