فرصت استخدام برای 5000 مهندس ناظر در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش ایستگاه بازی، جلسه روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1401 با یک خبر خوب برای علاقه مندان به جذب در وزارت جهاد کشاورزی همراه بود. در این جلسه، احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ملایر در مجلس، از فرصت استخدام پنج هزار مهندس ناظر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها خبر داد. آن چنان که آقای آزادیخواه گفته در استخدام این نیروها سابقه و نمره آزمون استخدامی در اولویت واقع شده است.

فرصت استخدام برای 5000 مهندس ناظر در وزارت جهاد کشاورزی

مهندسان ناظر ضامن کیفیت محصول کشاورزی

ماجرای فرصت استخدام مهندس ناظر کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی به سال 1386 بازمی گردد. در آن سال، طرحی در وزارت جهاد کشاورزی اجرا شد که مهندسان کشاورزی به صورت خرید خدمت جذب این وزارتخانه می شدند و به مزارع و باغات اعزام می شدند تا حلقه رابطی بین کشاورزان و باغداران و دنیای علمی کشاورزی باشند. آنها وظیفه داشتند تا به کشاورزان و باغداران آگاهی دهند و زمینه کنترل و از بین بردن آفات را فراهم کنند. همچنین اندازه مصرف کود شیمیایی در کشاورزی و باغداری را کاهش دهند و محصولات سالم تری را راهی بازار کنند. در واقع آنها قرار بود هم ضامن امنیت غذایی باشند و هم شاخص های سلامت جامعه را بهبود بخشند. از آن سال تا به امروز، این طرح را با نام مهندسین ناظر کشاورزی می خوانند. نکته مهم اما اینجاست که علیرغم نتایج مثبت حضور مهندسان ناظر کشاورزی در مزارع و باغات، طی بیش از یک دهه هیچ اقدامی برای بهبود شرایط کاری آنها صورت نگرفت و این مسئله کم کم به یک نارضایتی در میان آنها تبدیل شد. افزایش نارضایتی ها موجب شد تا نهایتاً چهارده سال پس از اجرای این طرح، کنندگان مجلس طرح تعیین استخدام مهندسین ناظر جهاد کشاورزی را در مجلس به جریان بیندازند. طرحی که حالا طبق گفته کننده مردم ملایر زمینه استخدام پنج هزار مهندس ناظر را فراهم می کند.

آنچه در یک سال و چند ماه اخیر& تصویب این طرح را به تأخیر انداخته بود مسائل مالی آن بود. ذبیح الله اعظمی ساردوئی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی در سال گذشته گفته بود که مهم ترین مانع در جهت تصویب این طرح بند مالی آن و نحوه پرداخت حقوق و دستمزد مهندسان است. او در آن زمان گفته بود به ازای هر 3 نفر که در وزارت جهاد کشاورزی بازنشست می شوند، یک نفر از این مهندسان استخدام شوند. حالا گویا مسائل مالی برطرف شده و راه استخدام نیروها هموار شده است. چرا که سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز گذشته گفت طرح تعیین تکلیف ناظران کشاورزی یا یک ماده واحده و 9 تبصره در کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست به تصویب رسیده است.

بر اساس این طرح، دولت موظف است پنج هزار مهندس و کارشناس ناظر همکار با وزارت جهاد کشاورزی را که از سال 1382 به بعد با این وزارتخانه همکاری کرده اند، به استخدام درآورد. آزادیخواه همچنین شرایط استخدام را منوط به داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته های کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و بالاتر در پست های کارشناسی عملیاتی و نظارتی ترویج کشاورزی و منابع طبیعی دانست و گفت دولت با در نظر گرفتن دو معیار سابقه و نمره آزمون طی پنج سال باید این نیروها را استخدام کند. اولویت بخشیدن به سابقه هم طی آنچه در تبصره 3 این طرح آمده چنین است که کلیه کسانی که تا سال 90 بیش از 30 ماه سابقه داشته اند و به استخدام درنیامده اند در اولویت قرار دارند. همچنین طبق تبصره چهار این طرح، همه مهندسان و ناظرانی که در گذشته در آزمون ها شرکت کرده اند و قبول شده اند نیاز به تکرار آزمون ندارند. در این طرح، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تا 50 درصد نیروها را از میان مردان و 50 درصد را از میان زنان استخدام کند.

منبع: دیوار
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2018

به "فرصت استخدام برای 5000 مهندس ناظر در وزارت جهاد کشاورزی" امتیاز دهید

2 کاربر به "فرصت استخدام برای 5000 مهندس ناظر در وزارت جهاد کشاورزی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت استخدام برای 5000 مهندس ناظر در وزارت جهاد کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید