عسکری: سهمیه ها در مسکو قطعی خواهد شد، حق میرهاشم باخت نبود

به گزارش ایستگاه بازی، فریبرز عسکری با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه چند تورنمنت پرفشار را پشت سر گذاشته بودیم و همچنین اهمیت فوق العاده مرحله پایانی رقابتهای گرندپری در مسکو که 80 امتیازی است، برای حضور در صوفیه فشار تمرینات را بالا نبرده و با آمادگی نسبی حدود 70 درصدی به میدان رفتیم که نتیجه کوشش اعضای تیم کسب دو مدال برنز بود. البته اگر مبارزه میرهاشم با رقیب کره ای شرایط عادی خود را داشت و آن اتفاقات رخ نمی داد، می توانست شرایط مدالی بهتر باشد.

عسکری: سهمیه ها در مسکو قطعی خواهد شد، حق میرهاشم باخت نبود

وی در آنالیز عملکرد اعضای تیم ملی در این رقابتها به آرمین هادی پور اشاره نمود و گفت: آرمین به نشان برنز دست یافت و تای هون کیم فوق العاده آماده بود، خوب مبارزه کرد و شرایط خوبی داشت، ولی واقعا یکسری امتیازات عجیب و غریب رد و بدل می شد، نمی خواهم در خصوص آن زیاد صحبت کنم که فرافکنی محسوب شده یا ایرادی گرفته باشم. در همین مبارزه آرمین در همان ابتدای مبارزه روی ضربه چپ جلو حریف کره ای بعد از 2 ثانیه، دو امتیاز روی تابلو ثبت می گردد. از این دست امتیازات که ضربات برخوردی نداشت چند مورد برای حریف کره ای رخ داد. ولی برعکس برای ضربات سنگین آرمین امتیازی وارد نمی شد. این مسئله مقداری عجیب بود. به هر حال تای هون کیم در روزی که آماده تر بود برنده شد و آرمین برنز گرفت.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: سروش احمدی خیلی خوب جنگید و توان خود را گذاشت. دو حریف خیلی خوب را شکست داد، رقیب مصری که دور اول دنیسنکو روسی را از پیش رو برداشت و دیگری جواد آچاب بلژیکی از پیش رو برداشت که خیلی برای ما در رنکینگ اهمیت داشت. در برابر دای هون لی هم نتوانست، بیش از آن کاری کند و به نشان برنز دست یافت.

عسکری با اشاره به قضاوت داور در مبارزه میرهاشم حسینی برابر رقیب کره ای اضافه نمود: حق میرهاشم واقعا باخت نبود، چند امتیاز جلو بود و داور وقتی آغاز کرد به اخطار دادن های عجیب و غریب، تمرکز او را برهم زد. در کلاس فنی که قبل از آغاز مسابقات برگزار گردید، گفتند که دریافت های کوتاه مدت اصلا اخطار ندارد، خیلی از داوران هم این قانون را اجرا کردند. ولی مبارزه میرهاشم داور خیلی زود اخطار می داد، همین موضوع باعث شد تا تکواندوکار خوب کشورمان برای حفظ مبارزه و دفاع از امتیازات کوشش کند که آن طور که می بایست کار پیش نرفت و با فاصله نزدیک شکست خورد. اگر این مبارزه روال عادی خود را داشت ما الان سه مدال داشتیم. قطعا میرهاشم کوشش خود را انجام داد و بدون شک شرایط در مسابقات آینده متفاوت خواهد بود.

وی در خصوص دو تکواندوکار سنگین وزن هم گفت: سجاد مردانی از مسابقات ژاپن با آن آسیب شدید روی پا، هشت روز بعد به ما ملحق شد و در تمرینات با پای راست کار نکرد و فقط با پای چپ تمرین کرد. دو سه روز انتهای تمرینات نیز ار ناحیه کمر آسیب دید که اینجا هم او را آزار داد و باعث شد نتواند کیفیت خوب خود را ارائه دهد. این نتیجه را جزو باخت برای سجاد در نظر نمی گیرم، چون شرایط خوبی نداشت و امیدوارم هرچه زودتر آسیب هایش رفع گردد تا در مسابقات مهم مسکو بتواند امتیاز خود را گرفته و سهمیه را قطعی کند. سعید رجبی هم کوشش خوبی داشت و بعد از فزونی مقابل رقیب کانادایی، برابر تکواندوکار کره ای که رقیب دست و پا بسته ای نبود، مغلوب تجربه بالاتر رقیب شد.

سرمربی تیم ملی در انتها گفت: این درست که ما در صوفیه باختیم و تنها دو برنز کسب کردیم، ولی اغلب رقبای نزدیک به تکواندوکاران ما در رنکینگ هم باختند، کسانی که فاصله زیادی داشتند و یا رتبه بالاتری پیروز به کسب مدال شدند. این برای ما خطری محسوب نمی گردد. البته کشورهایی اروپایی یک تورنمنت در پیش دارند و امتیاز آن برای تکواندوکاران این قاره می تواند مفید باشد. به همین دلیل رقابتهای روسیه با 80 امتیاز برای ما اهمیت بسیار مضاعفی پیدا می نماید. تکلیف سهمیه ها آنجا تعیین می گردد و ما خیلی امیدواریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 497

به "عسکری: سهمیه ها در مسکو قطعی خواهد شد، حق میرهاشم باخت نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عسکری: سهمیه ها در مسکو قطعی خواهد شد، حق میرهاشم باخت نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید