طرز تهیه پای براونی گردو نرم و گرم در 9 مرحله ساده

به گزارش ایستگاه بازی، پای براونی گردو یکی از دسرهای خوشمزه و فرق دارد که هم ظاهر زیبا و مجلسی و هم طعم فوق العاده ای دارد. همان طور که از نام این کیک، تعیین است، در اصل پای براونی، ترکیبی از کیک و پای یا تارت است. بنابراین ممکن است نتوانید در شیرینی فروشی ها به راحتی این مدل براونی را پیدا کنید، اما خودتان می توانید در خانه، آن را درست کنید. در این مقاله از در ، ما طرز تهیه پای براونی گردو و نکات پخت و خوشمزه شدن پای براونی گردو را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه پای براونی گردو نرم و گرم در 9 مرحله ساده

مواد لازم برای تهیه خمیر پای براونی گردو

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
آرد سفید قنادی2 لیوان فرانسوی دسته دار (250 گرم)
کره1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار (110 گرم)
آب سرد4 قاشق غذاخوری
نمک (دانه ریز)1 قاشق مرباخوری

مواد لازم برای تهیه براونی گردو

مواد اولیهاندازه مورد احتیاج
آرد سفید قنادینصف لیوان فرانسوی دسته دار
شکر1 و نیم لیوان فرانسوی دسته دار
شکلات قهوه ای90 گرم
تخم مرغ3 عدد
کره گیاهی یا حیوانینصف لیوان فرانسوی دسته دار
مغز گردو1 لیوان فرانسوی دسته دار
وانیلنوک قاشق چای خوری
خامه، سس شکلات یا بستنیبرای تزیین پای براونی گردو

مدت زمان آماده سازی مواد: 1 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت پای براونی گردو: 40 تا 45 دقیقه

مراحل طرز تهیه پای براونی گردو

پای براونی گردو را می توانید با خمیر آماده پای یا خمیر تارت آماده درست کنید. اگر خمیر آماده در دسترس ندارید، می توانید این خمیر را خودتان آماده کنید. برای آموزش صفر تا صد طرز تهیه پای براونی گردو، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد خمیر پای را آماده کنید

ابتدا آرد سفید و نمک را با هم، مخلوط و 2 تا 3 بار الک کنید تا کاملا نرم و لطیف گردد. کره ها را همان طور که سرد هستند و از فریزر بیرون آورده اید، با چاقوی تیز، به صورت مکعبی خرد کنید. در یک کاسه، مخلوط آرد و نمک الک شده و کره حیوانی خرد شده را بریزید.

مرحله دوم: آرد، کره و نمک را با هم مخلوط کنید

با نوک انگشت هایتان، آرد را با کره مخلوط کنید. نباید از کف دست هایتان بهره ببرید، چون مواد به روغن می افتند و خمیر پای، بعد از آماده شدن و پختن، سفت می گردد. باید در این مرحله، ترکیب تان شبیه خرده نان و دانه دانه های جدا از هم باشد.

در صورت تمایل می توانید آرد سفید، انواع کره حیوانی و گیاهی و نمک را به روش های خرید و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله سوم: خمیر پای را درست کنید

وقتی کره به خورد آرد رفت، به مقدار 1/4 لیوان یا 4 قاشق غذاخوری آب سرد به مواد خمیر اضافه کنید. دقت کنید که همه مواد برای تهیه خمیر تارت، باید سرد باشند. سپس مواد را ورز دهید تا حالت خمیری منسجم و نرم بگیرد. خمیر آماده شده را در یک پاکت فریزری بگذارید و در یخچال به مدت 1 ساعت استراحت دهید.

مرحله چهارم: مایه براونی را آماده کنید

در زمانی که خمیر پای در حال استراحت است، یک قابلمه کوچک را روی حرارت بگذارید و کره را در آن بریزید. می توانید به جای حرارت مستقیم، کره را به روی بخار آب یا حرارت آب جوش بگذارید تا کره ذوب گردد.

سپس شکلات را خرد کنید و در کره بریزید تا شکلات ها هم ذوب شوند. وقتی کره و شکلات ها، کاملا نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در همان دمای محیط بگذارید تا کمی سرد شوند.

برای خرید شکلات می توانید از فروشگاه های به روش های اینترنتی و حضوری اقدام کنید.

مرحله چهارم: مایه تخم مرغ را آماده کنید

در یک کاسه جدا، تخم مرغ ها را بشکنید و از سالم بودن آنها مطمئن شوید. سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید و آنها را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. اگر همزن دارید، از همزن برقی بهره ببرید، مواد را هم بزنید تا وقتی که تخم مرغ ها حجیم و مایه به دست آمده کرمی رنگ گردد. هر چه تخم مرغ ها را بیشتر بزنید، بوی زهم تخم مرغ، کمتر می گردد.

شکر، تخم مرغ و وانیل را به روش های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله پنجم: بقیه مواد را اضافه کنید

در ادامه، مخلوط شکلات و کره را به مایه تخم مرغی اضافه کنید. دقت کنید که مخلوط شکلات و کره شما باید حالت مایع داشته باشد ولی داغ نباشد که بافت تخم مرغ ها را خراب نکند و تخم مرغ نپزد. آرد و مغز گردوهای خرد شده را هم اضافه کنید. با لیسک، مواد را به صورت دورانی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست گردد.

مغز گردو را می توانید از فروشگاه های به روش خرید حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

مرحله ششم: قالب براونی را آماده کنید

قبل از آماده کردن خمیر و قالب، فر را روشن و روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. خمیر پای را از یخچال بیرون بیاورید. بهتر است خمیر را ابتدا چند دقیقه در دمای محیط بگذارید و بعد آن را وردنه کشی کنید. روی یک سطح را کمی آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید تا نازک گردد و قطر آن به حدود 3 میلی متر برسد. کف قالبی که می خواهید پای براونی گردو را درست کنید، با کمی روغن چرب کنید.

مرحله هفتم: خمیر براونی گردو را در قالب بگذارید و بپزید

خمیر پای را با احتیاط بلند کنید، طوری که پاره نگردد. خمیر را در قالب بگذارید و کف و دیواره های قالب را با خمیر بپوشانید. خمیر باید به کل سطح داخلی قالب بچسبد. سپس با یک چنگال، روی خمیر پای، سوراخ هایی ایجاد کنید که گرما در زمان پخت به کل خمیر منتقل گردد.

قالب را به مدت 10 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا خمیر کمی بپزد. اگر از خمیر آماده استفاده می کنید، همین کار را با خمیر آماده پای انجام دهید.

مرحله هشتم: مایه براونی گردو را در قالب بریزید

بعد از اینکه خمیر کمی پخت و سفت شد، قالب را از فر بیرون بیاورید و چند دقیقه صبر کنید تا از داغی بیفتد. سپس مایه براونی گردو را در قالب و روی خمیر پای بریزید. کف قالب را چند بار روی سطح بکوبید تا حباب های آن خارج گردد.

سپس قالب را در فر بگذارید و به مدت 45 دقیقه صبر کنید تا براونی بپزد. تا قبل از 30 دقیقه از زمان پخت، به هیچ وجه درب فر را باز نکنید چون پای براونی، خمیری می گردد و پف نمی نماید.

مرحله آخر: پای براونی گردو را سرو کنید

بعد از 40 دقیقه، با فرو کردن یک چنگال یا خلال دندان، اندازه پخت براونی را تست کنید. اگر مواد براونی به خلال یا چنگال نچسبید، فر را خاموش کنید، درب آن را باز بگذارید و 5 دقیقه قالب را در فر خاموش با درب باز، نگه دارید. بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای آشپزخانه بگذارید تا سرد گردد. سپس به آرامی پای براونی گردو را از قالب جدا کنید و در ظرف سرو بگذارید.

پای براونی گردو را با چاقوی تیز، به مقدار دلخواه برش بزنید. روی براونی را می توانید با ، چند اسکوپ یا سس شکلات تزیین و میل کنید.

سس شکلات، انواع بستنی با طعم های مختلف و خامه را به روش های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید بخرید.

نکات مهم در طرز تهیه پای براونی گردو

  • اگر می خواهید روی پای براونی گردو را هم با مغز گردو تزیین کنید، برای این که گردوها در مایه کیک براونی فرو نروند، اندازهی گردوی خرد شده را در کمی آرد بغلتانید و بعد روی مایه براونی بریزید. سپس قالب را در فر بگذارید.
  • اگر بلافاصله براونی را بعد از پخت، از فر بیرون بیاورید، ممکن است پف کیک بخوابد. پس برای جلوگیری از این اتفاق، بعد از پخت پای براونی، فر را خاموش کنید و درب آن را باز بگذارید. 5 دقیقه بعد، قالب را از فر خارج کنید و در دمای محیط بگذارید که شوک به آن وارد نگردد.
  • به جای درست کردن خمیر پای یا استفاده از خمیر پای آماده، می توانید پودر نیمه آماده تارت یا پای را خریداری نموده و بر اساس دستورالعمل روی جعبه، خمیر پای یا تارت را درست کنید.
  • در بعضی دستورالعمل ها، خمیر پای به صورت جداگانه، در قالب پخته نمی گردد. یعنی بعد از اینکه خمیر پای را در قالب گذاشتید و فرم دادید، روی آن را مایه براونی می ریزید و در فر می گذارید. در این روش هم خمیر پای پخته می گردد ولی اگر آن را ابتدا کمی بپزید و بعد مایه براونی را در آن بریزید، کیفیت کار بالاتر می رود. ضمناً اگر خمیر پای را جدا نپزید، زمان پخت کیک را بیشتر باید در نظر بگیرید.
  • اگر خمیر پای اضافه آمد، می توانید آن را به مدت 2 هفته در یخچال و به مدت 6 ماه در فریزر، در دو لایه پاکت فریزری محکم و بدون نفوذ هوا، نگهداری کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن پای براونی گردو

چه کار کنیم که براونی براق گردد؟

برای براق شدن سطح روی براونی، از کره در دستور تهیه براونی بهره ببرید. بعضی آشپزها هم توصیه می نمایند شکر را با روغن ذوب کنید و بعد به مایه براونی اضافه کنید. ولی در این دستور العمل، بهتر است شکر با تخم مرغ، کاملا زده شده و بعد کره به آن افزودن گردد.

چرا براونی خشک می گردد؟

در کل، سطح روی براونی ها خشک و شنماینده و قسمت زیر آنها خیس و مرطوب است. ضمناً وقتی براونی را از فر بیرون بیاورید، کمی خشک تر به نظر می رسد. اگر براونی را در زمان مناسب بپزید، به مرور، بعد از نگهداری از براونی در یخچال، سطح روی براونی، کمی رطوبت جذب می نماید و به مقدار قبل، شنماینده و خشک نیست.

پای براونی گردو چقدر باید بپزد؟

زمان مناسب برای پخت پای براونی گردو به مواردی مثل دمای استاندارد فر، جنس قالب و حجم مواد بستگی دارد. بر اساس این موارد، ممکن است زمان براونی تان کمی بیشتر از 45 دقیقه یا کمتر از 40 دقیقه باشد.

محصولات مرتبط

تخمه آفتابگردان نمکی 105 گرمی چی توز

33,700 تومان 34,000 تومان 1% تخفیف

بادام هندی بزرگ 65 گرم مزمز

69,900 تومان 78,000 تومان 10% تخفیف

پودر پنکیک ساده مینی 250 گرمی رشد

29,900 تومان 35,000 تومان 15% تخفیف

بیکینگ پودر پت صادراتی 140 گرم گلها

55,500 تومان 56,000 تومان 1% تخفیف

وانیل خرس نشان اصل 3 گرمی گلها

23,700 تومان 24,000 تومان 1% تخفیف

دراژه کاکائویی مروارید 20 گرمی مینو

5,900 تومان 6,000 تومان 2% تخفیف

شکلات بار با مغزی کارامل 28 گرم باراکا

10,200 تومان 12,000 تومان 15% تخفیف

سس شکلات 500 گرمی فرمند

73,900 تومان 87,000 تومان 15% تخفیف

آویشن 50 گرمی سانتین

66,900 تومان 67,900 تومان 1% تخفیف

پودر فلفل سیاه 150 گرمی فامیلا

115,900 تومان 117,900 تومان 2% تخفیف

آرد نخودچی جعبه 200 گرمی گلها

56,900 تومان 57,400 تومان 1% تخفیف

آرد سفید گندم 900 گرمی زر

29,500 تومان 29,800 تومان 1% تخفیف

آرد سفید قنادی بسته سلفونی 500 گرمی تک نان

21,300 تومان 21,500 تومان 1% تخفیف

قند شکسته بسته سلفونی 700 گرمی صمیم

51,900 تومان 58,308 تومان 11% تخفیف

شکر 1 کیلویی سامزستار

ناموجود

بستی کارنینو کاکائو دومینو

14,900 تومان 15,000 تومان 1% تخفیف

خامه تتراپک200 گرمی رامک

35,500 تومان 36,000 تومان 1% تخفیف

کره پاستوریزه حیوانی 100 گرمی پاکبان

29,100 تومان 32,500 تومان 10% تخفیف

تخم مرغ 30 عددی نوبار

115,000 تومان

منبع: افق کوروش
انتشار: 2 تیر 1403 بروزرسانی: 2 تیر 1403 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2260

به "طرز تهیه پای براونی گردو نرم و گرم در 9 مرحله ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پای براونی گردو نرم و گرم در 9 مرحله ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید