شغل پولسازی که نیازی به سرمایه اولیه ندارد ، ساخت روبات از ضایعات و زباله های شهری

به گزارش ایستگاه بازی، این روزها روبات ها در کانون توجه قرار دارند اما وقتی صحبت از روبات ها می گردد همه ما تصور می کنیم که روبات ها در کارخانه هایی مدرن و بسیار شیک ساخته می شوند. اگرچه این تصور چندان دور از حقیقت نیست اما به نظر می رسد ماجرا در آفریقای جنوبی به شکلی دیگر پیش می رود.

شغل پولسازی که نیازی به سرمایه اولیه ندارد ، ساخت روبات از ضایعات و زباله های شهری

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، حسین دیکسون یکی از اهالی خلاق و باهوش کیپ تاون در آفریقای جنوبی است. مردی که با ساخت روبات های جذابش به شدت مشهور و محبوب شده است.

اما اگر فکر می کنید دیکسون در یک کارخانه پیشرفته و مشهور کار می نماید سخت در اشتباهید، چرا که دیکسون، به شکل شخص و با مواد اولیه ای باور نکردنی روبات می سازد. شاید تعجب کنید اگر بدانید روبات های دیکسون حاصل ترکیب ضایعات و زباله هایی مثل بند کفش بچه ها، یک قطعه لاستیک، ظرف خالی رژ لب، بخشی از در یک خودرو، تکه ای از یک چراغ شکسته و مواردی مشابه است.

دیکسون 49 ساله با صبر و حوصله این موارد را جمع آوری می نماید و پس از سر هم کردنشان یک روبات شگفت انگیز خلق می نماید. او در این خصوص می گوید: از زمانی که من یک پسر کوچک و هشت ساله بودم، مهارتهای بالایی در استفاده از دست هایم داشتم. من اسباب بازی های قدیمی را تعمیر می کردم و حتی دوستانم نیز عروسک های شکسته خود را پیش من می آوردند. رمز موفقیت امروز من هم همین است، من ضایعات قابل کاربری مجدد را شناسایی و به تدریج انبار می کنم سپس در روبات های خود استفاده می کنم. برای روبات تازه خود یعنی R5 نیز دقیقا از همین روش استفاده کردم.

ماجرا از کجا آغاز شد؟

دیکسون که پدر سه دختر است سالها در صنعت هتلداری کار کرد اما پس از 25 سال بازنشسته شد و به قول خودش برای ایجاد یاری خرج خانگی به فکر ساخت روبات ها افتاد. مردم محلی برای دیکسون و کار او ارزش زیادی قائلند و حتی گردشگران خارجی نیز بارها برای تماشا دسترنجهایش به حیاط خانه او وارد شده اند.

وی در این خصوص می گوید: البته داستان من همواره شیرین نیست. یک بار وقتی آخر شب، یکی از روبات های خود را در چرخ دستی حمل می کردم به وسیله پلیس محلی دستگیر شدم چرا که تصور می نمایند در حال حمل جنازه هستم. افزون بر این یافتن ضایعات محلی مناسب برای کارم نیز چندان ساده نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 2124

به "شغل پولسازی که نیازی به سرمایه اولیه ندارد ، ساخت روبات از ضایعات و زباله های شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغل پولسازی که نیازی به سرمایه اولیه ندارد ، ساخت روبات از ضایعات و زباله های شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید