سراج برای حفتر شرط گذاشت

به گزارش ایستگاه بازی، ایسنا نوشت: دولت وفاق ملی لیبی مذاکره با نیروهای خلیفه حفتر را به شرط حفظ حاکمیت لیبی و تشکیل دولت متحد غیرنظامی پذیرفت.

سراج برای حفتر شرط گذاشت

به گزارش روزنامه رأی الیوم، فتحی علی باشاغا، وزیر کشور در دولت وفاق ملی لیبی در توییتر اظهار داشت: ما از هرگونه طرحی برای خاتمه بحران سیاسی و یکپارچه شدن نهادهای دولتی استقبال می کنیم. این طرح ها باید شامل حفظ حاکمیت لیبی و حکومتی غیرنظامی و متحد و تسلیم شدن ارتش در برابر دولت غیرنظامی باشد. همچنین هیچ جایی برای مجرمان جنگی که به دنبال سلطه بر قدرت هستند، نیست.

وی گفت: نادیده دریافت نیروهایی که جان خود را برای حفظ امنیت پایتخت و دفاع از دموکراسی و دولت گذاشته اند به ادامه آشوب و از بین رفتن توانایی های دولت برای انجام وظایف خود منجر می گردد.

مصر اخیرا طرحی را برای حل بحران لیبی ارائه کرد که مورد استقبال بعضی کشورها نهاده شد.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی اخیرا توانستند نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر را از اطراف طرابلس بیرون نمایند. این نیروها عملیاتی را برای سیطره بر شرق و مرکز لیبی که در کنترل نیروهای حفتر است، شروع نموده اند. شهر سرت در مرکز لیبی که اخیرا صحنه درگیری ها میان دو طرف بود از دو روز پیش شاهد آرامش شنماینده است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1040

به "سراج برای حفتر شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراج برای حفتر شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید