ادامه تنش در روابط ابوظبی-رباط: امارات پلیس های بنگلادشی را جایگزین مغربی می نماید

به گزارش ایستگاه بازی، پایگاه میدل ایست مانیتور گزارش داد، در اقدامی که نشانه به هم خوردن مناسبات میان رباط و ابوظبی است، امارات تصمیم گرفته است تعداد مغربی هایی را که در نیروهای پلیس این کشور خدمت می نمایند، کاهش دهد.

ادامه تنش در روابط ابوظبی-رباط: امارات پلیس های بنگلادشی را جایگزین مغربی می نماید

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت میدل ایست مانیتور اعلام نموده است در اقدامی که نشانه به هم خوردن مناسبات میان رباط و ابوظبی است، امارات تصمیم گرفته است تعداد مغربی هایی را که در نیروهای پلیس این کشور خدمت می نمایند، کاهش دهد.

این سایت به نقل از منابع نزدیک به مجریان قانون در ابوظبی که خواستند نامشان فاش نشود آورده است: منصور بن زاید معاون نخست وزیر امارات دستور داده است تعداد مغربی هایی را که در نیروهای پلیس امارات خدمت می نمایند از 916 نفر به حدود 600 نفر کاهش داده و آنها را با بنگلادشی ها جایگزین کند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این تصمیم در حالی صورت می گیرد که روابط بین رباط و ابوظبی در آستانه قطعی است، به ویژه که دو کشور در خصوص درگیری در لیبی توافق ندارند. در حالی که امارات عربی متحده ، عربستان سعودی و مصر از خلیفه حفتر(رئیس تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی که به دنبال فتح طرابلس است) حمایت می نمایند، دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت سازمان ملل است و مقر آن طرابلس است، مورد حمایت مغرب واقع شده است.

مغرب همچنین نقش اساسی در میزبانی و تدوین توافق میان طرف های لیبیایی در سل 2015 موسوم به توافق صخیرات داشته است. مغرب در قبال بحران منطقه خلیج فارس و تحریم قطر هم موضع بی طرفی اتخاذ نموده است.

دولت مغرب 16 آذرماه 97 در جریان سفر دوره ای بن سلمان به کشورهای شمال آفریقا، به وی اجازه آمدن به رباط را نداد.

امارات همچنین به دلیل اقدام مغرب در تعلیق عضویت خود در ائتلاف عربی متجاوزان علیه یمن در پیروی از دولت ریاض، سرمایه گذاری خود را در این کشور شمال آفریقا کاهش داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 699

به "ادامه تنش در روابط ابوظبی-رباط: امارات پلیس های بنگلادشی را جایگزین مغربی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش در روابط ابوظبی-رباط: امارات پلیس های بنگلادشی را جایگزین مغربی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید