سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون اجباری باید آخرین گزینه باشد

به گزارش ایستگاه بازی، سازمان جهانی بهداشت در اروپا روز سه شنبه ضمن هشدار درمورد واکسیناسیون اجباری کووید، گفت که حکم واکسیناسیون اجباری باید به عنوان آخرین راه حل به اجرا گذاشته گردد.

سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون اجباری باید آخرین گزینه باشد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سازمان در عین حال خواهان محافظت بهتر از بچه هایی شد که موارد ابتلا به کرونا در آن ها بالاست.

اروپا با افزایش شدید همه گیری کرونا دست به گریبان است، به طوری که سازمان جهانی بهداشت 120 هزار مورد مرگ مرتبط با ابتلا به کرونا را در این قاره از 23 نوامبر (2 آذر) به ثبت رسانده و در خصوص افزایش موارد مرگ و میر تا مارس 2022 (اسفند) هشدار داده است.

هانس کلاگ مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت واکسیناسیون اجباری باید آخرین راهکار مطلق باشد و فقط زمانی به اجرا درآید که تمام گزینه های ممکن دیگر برای بهبود شرایط واکسیناسیون به انتها رسیده باشد.

وی تاکید نمود که باید تاثیری که حکم واکسیناسیون بر اطمینان و اعتماد مردمی دارد، مورد توجه قرار گیرد.

سازمان جهانی بهداشت در اروپا یادآور شد که موارد ابتلا به کرونا در همه گروه های سنی افزایش یافته و بالاترین آمار در حال حاضر در گروه سنی 5 تا 14 سال مشاهده شده است.

کلاگ گفت: مشاهده ابتلای دو تا سه برابری بچه ها نسبت به میانه جامعه در حال حاضر مساله غیرمعمولی نیست.

وی با اشاره به اینکه خطر انتقال بیماری از بچه ها به والدین و افراد سالمند در منازل وجود دارد، اضافه کرد: خطرات سلامتی فراتر از خود بچه ها است.

این مدیر منطقه ای توضیح داد که تهویه مطبوع و استفاده از ماسک باید در همه مدارس ابتدایی به عنوان بخیش از یک محیط آموزشی امن به عنوان یک استاندارد در نظر گرفته گردد و در عین حال از تعطیلی مدارس و آموزش از راه دور خودداری گردد.

کلاگ اضافه کرد: واکسیناسیون بچه ها باید در سطح ملی مورد بحث و آنالیز قرار گیرد.

منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت متشکل از 53 کشور و قلمرو است و چند کشور در آسیای میانه را نیز در بر می گیرد.

این سازمان ضمن ابراز نگرانی درمورد افزایش موارد ابتلا به سویه تازه کرونا موسوم به اومیکرون، بر لزوم معطوف کردن تمرکز مقابله با گونه غالب دلتا تاکید ورزید.

در این میان، در نروژ که 29 مورد ابتلا به سویه اومیکرون مورد تائید قرار گرفته، مقام های بهداشتی هشدار داده اند که گونه تازه احتمالا بر فشار بر خدمات بهداشت تا درجه قابل توجهی خواهد اضافه کرد.

لاین ولد مدیر بخش موسسه بهداشت عمومی نروژ در بیانیه ای گفت که این گونه تازه احتمالا خود را در نروژ تثبیت خواهد نمود و طی چند هفته غالب خواهد شد.

انتظار می رود که دولت نروژ امشب تصمیمات تازهی را برای مقابله با کرونا اعلام کند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1934

به "سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون اجباری باید آخرین گزینه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون اجباری باید آخرین گزینه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید