ساخت وساز مسکن در خوزستان به مجریان ذی صلاح واگذار گردد

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/خوزستان رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان گفت: ساخت وساز مسکن در خوزستان باید به مجریان ذی صلاح واگذار گردد.

ساخت وساز مسکن در خوزستان به مجریان ذی صلاح واگذار گردد

سیامک صادقی هفشجانی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس قانون و مقررات ملی مسکن، هرگونه ساخت وساز شهری باید به وسیله افراد دارای صلاحیت انجام گردد و هرگونه ساخت و سازی که به وسیله افراد بدون صلاحیت انجام گردد، تخلف است و باید مانع چنین کاری شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه به علت مسائل متعدد این قانون اجرایی نمی گردد و به بحث استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت وساز مسکن در خوزستان توجه نمی گردد و هر شخصی در هر صندلی شغلی، اقدام به ساخت و ساز مسکن می نماید که این مساله بسیار مشکل ساز است.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان توضیح داد: عدم توجه به بحث استفاده از مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز مسکن باعث شده تا عمر ساختمان ها کوتاه گردد و در مدت کوتاهی احتیاج به بازسازی واحدهای ساخته شده باشد. این مساله در بحث ایمنی ساختمان ها در شرایطی مثل وقوع زلزله هم بسیار مشهود است.

صادقی هفشجانی اسم کرد: اگر طراحی، نظارت و اجرای ساختمان ها، مهندسی و به وسیله مجریان ذی صلاح انجام گردد، بسیاری از مسائل در حوزه ساخت وساز مسکن و بعلاوه ایمنی و عمر ساختمان ها حل خواهد شد.

وی ادامه داد: وجود و فعالیت مجریان ذی صلاح علاوه بر اینکه براساس نص صریح قانون است، به حفاظت از یارانه های پنهان دولت در ساخت مسکن، بالا بردن عمر ساختمان ها، حمایت از سرمایه های مردم و پایین آوردن ریسک خطرات جانی در حوادث، یاری شایانی می نماید.

رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان با بیان اینکه استفاده از پتانسیل مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز مسکن در خوزستان مغفول مانده است، گفت: وقتی یک ساختمان به وسیله مجریان ذی صلاح و به صورت مهندسی ساخته می گردد، در ادامه این زمینه ایجاد خواهد شد که در ساخت یک مسکن از تکنولوژی های نو استفاده گردد.

صادقی هفشجانی اسم کرد: ساخت و ساز مسکن در خوزستان باید به مجریان ذی صلاح واگذار گردد تا بتوانیم شاهد ساخت ساختمان هایی مهندسی ساز باشیم که از نظر ایمنی و فنی قابل پذیرش باشند و بتوان در درازمدت از آن ها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1732

به "ساخت وساز مسکن در خوزستان به مجریان ذی صلاح واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت وساز مسکن در خوزستان به مجریان ذی صلاح واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید