زیان پالایشگاه های سینوپک از توقف خرید نفت ایران

به گزارش ایستگاه بازی، یک مدیر ارشد در سینوپک که بزرگترین پالایشگر چین است بیان کرد برخی از پالایشگاه هایش از توقف واردات نفت ایران آسیب خواهند دید.

زیان پالایشگاه های سینوپک از توقف خرید نفت ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هوانگ ونشنگ، نایب رئیس سینوپک گفت: برخی از پالایشگاه های پایین دستی ما برای پالایش نفت ایران طراحی گردیده اند. اگر ما واردات نفت ایران را متوقف کنیم، از این مسئله زیان خواهیم دید.

این اظهارات که نخستین اظهارنظر عمومی یک مدیرنفتی ارشد چینی درباره تصمیم واشنگتن برای تحریم ایران است، پس از این مطرح شد که رویترز هفته گذشته گزارش کرد شرکت بازرگانی نفت دولتی ژوهای ژنرانگ و سینوپک تدابیری را برای حفظ تامین در پیش گرفته اند و بندی را به قرارداد تامین بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران اضافه نموده اند که به آنها اجازه می دهد از کشتی های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده نمایند.

هوانگ در یک کنفرانس مطبوعاتی که یک روز پس از انتشار درآمدهای مالی مطلوب سینوپک در شش ماهه نخست سال 2018 برگزار گردید، گفت: تداوم تنش های تجاری میان آمریکا و چین، روی سود این شرکت تاثیر محدودی خواهد گذاشت.

در این بین سینوپک انتظار دارد فراوری نفت این شرکت که 1.6 درصد در نیمه اول سال 2018 کاهش یافت، در سه سال آینده ثابت بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 25

به "زیان پالایشگاه های سینوپک از توقف خرید نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان پالایشگاه های سینوپک از توقف خرید نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید