درددل اولین المپیکی کشتی خوزستان؛ خانه نشینم کردند!

به گزارش ایستگاه بازی، خبرنگاران/خوزستان پیشکسوت کشتی و اولین خوزستانی شرکت کننده در المپیک، 15 ماهی است که بعد از ترک اجباری سالنی که به وسیله آن سال ها خدمات ارزنده ای به نوجوانان و جوانان استان داشت، خانه نشین شده است.

درددل اولین المپیکی کشتی خوزستان؛ خانه نشینم کردند!

غلامرضا قصاب، اولین کشتی گیر خوزستانی است که در سال 1976 طعم شیرین حضور در المپیک را چشید. او به مدت هشت سال نیز کاپیتانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران را برعهده داشت و در عرصه مربیگری به کشتی ایران و خوزستان خدمات ارزنده ای داشته است اما یک نامهربانی کافی بود تا او با سال ها تجربه، درایت و خدمتی که در امر سازندگی در کشتی داشت، 15 ماه طعمِ تلخ خانه نشینی را بچشد.

قصاب که سال ها است به کشتی دزفول و خوزستان رونق بخشیده تا حالِ عده ای از جوانان شهر با حضور در سالن کشتی، خوب باشد، مردادماه سال 1399 مجبور به ترک سالنی شد که سال ها در آن مشغول به سازندگی بود. مالک سالن دزفول، آموزش و پرورش بود که با گرفتن حکم تخلیه، از قصاب خواسته شد که برای همواره سالن را ترک کند. روزی تلخ برای پیشکسوت کشتی خوزستان.

البته چند روز بعد عده ای برای دلجویی از این پیشکسوت به خانه او رفتند و وعده هایی دادند از نام گذاری یکی از میادین یا معابر شهری دزفول به نام غلامرضا قصاب تا بازگشت این پیشکسوت به سالن کشتی؛ اما انگار برای تحقق همین دو وعده، 15 ماه کم بوده است.

در ادامه گفت و گوی خبرنگاران را با غلامرضا قصاب در مورد آخرین شرایط او می خوانید:

سالن را تخلیه کن و برو...

من یک سالن از آموزش و پرورش اجاره نموده بودم که پرداختی بهای کرایه ها نیز موجود است اما چند ماه پیش در حالی که در داروخانه بودم، با من تماس گرفتند که به سالن بیا و با تو کار داریم؛ وقتی به آن جا رسیدم به من گفتند هر چه وسیله داری از سالن جمع کن و ببر و سالن را تخلیه کن زیرا قصد بازسازی آن را داریم. من هم سالن را تخلیه کردم و رفتم اما با وجود گذشت چند ماه، همان سالنی که می گفتند اگر بازسازی نشود سقف آن می ریزد، نه تنها سقفش نریخته است، بلکه همچنان درِ آن قفل بوده و بازسازی هم نشده است و آب از آب تکون نخورده است.گویا فقط می خواستند من را از آن سالن بیرون نمایند. آن هم من را که تمام دوران بچگی تا به امروز را در کشتی سپری نموده ام.

مسئولان فقط وعده دادند

بعد از این که سالن را تخلیه کردم به من قول دادند که در مکان دیگری به من سالن بدهند که متاسفانه تمام حرفهای شان وعده بود و تنها می خواستند من از سالن قبلی بیرون نمایند. حتی دیگر از شاگردهایم خبری ندارم. اکنون دست خالی و تنها مانده ام و فقط روزانه برای سلامتی خودم ورزش می کنم. شورای شهر دزفول نیز به خانه ما آمد و حتی گفتند که قصد داریم میدانی را در دزفول به نام تو کنیم که این کار را هم نکردند. البته این موضوع برای من اهمیتی ندارد و نظر خودشان است که انجام بدهند یا ندهند. منظور من این است که به وعده های شان عمل نکردند و تنها کسی که خیلی پیگیر شرایط من است و هر وقت با او صحبت می کنم، دلگرمی برای من است، آقای فرهمند فرماندار دزفول است که باید از حمایت ها و دلگرمی هایش قدردانی کنم.

قدر پیشکسوت را نمی دانند

مسؤلان با این بی مهری هایشان من را خانه نشین نموده اند. من کمبودی در زندگی ندارم اما من یک مربی سازنده بودم. اکنون هم برای این که به نوه ام کشتی را آموزش دهم، پتویی در خانه پهن می کنم و بعد به او آموزش می دهم. می خواهم بگویم آموزش کشتی جزو علاقه مندی های من است. آن وقت مربیانی که سازندگی نداشته اند، اکنون سالن دارند و من که المپیک رفته ام و صاحب چندین مدال بین المللی هستم باید در خانه و گوشه نشین باشم. متاسفانه قدر پیشکسوت را نمی دانند و حرمت پیشکسوت را نگه نمی دارند. خیلی ها در کوشش هستند تا با رزومه ای همانند من، مربی تیم ملی شوند آن وقت من در کوششم تا در شهر خودم یک سالن تمرینی داشته باشم.

خانه نشینم نموده اند

من 12 سال عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران بودم و پوشیدن دوبنده تیم ملی کار آسانی نیست. من ستاره مسابقات کشتی این مملکت بودم و آیا این حق من است که من را خانه نشین نموده اند. آن ها با این کارشان یک پیشکسوت را در حالی که همچنان علاقه مند به انتقال تجربیات خود به نسل جوان است، خانه نشین نموده اند. من الان روی پای خودم هستم و می خواهم کار کنم و تمام علاقه مندی ام به این رشته را به جوانان آموزش دهم ولی معطل مانده ام و کسی حمایت نمی کند. وقتی یک پیشکسوت تمام عمر و زندگی خود را روی یک رشته گذاشته است باید به او بها بدهند تا او نیز بتواند تمام آن چه طی این سال ها اندوخته است به نسل جوان انتقال دهند و مانع خدمت و انتقال تجربیات او نشوند. اگر مجموعه ورزشی های تهران را ببینید در همه آن ها از مربیان باتجربه استفاده شده است اما آیا به صلاح است که در دزفول یک سالن فقط دست بک نفر باشد و آیا نباید نظارتی بر این موضوع باشد تا پیشکسوتی مثل من خانه نشین نشود.

این رفتار با من سزاوار است؟

تمام سلامتی ام را در دورانی که کشتی می گرفتم با وزن کم کردن و تمرینات پرفشار از دست داده ام. آیا این نوع رفتار حق من است ؟ آیا پاداش آن همه سال و خدمت این است که در خانه بنشینم، آیا این رفتار سزاوار است. نمی دانم باید نام این نوع رفتار با من را چه بگذارم. در این مدت نیز تنها کسی که از کشتی خوزستان سراغم را می گیرد، آقای کجباف دبیر سابق هیات کشتی است. آقای عبدالخانی هم به تازگی رئیس هیات کشتی خوزستان شده است که مدتی پیش با او تماس گرفتم و قرار بود که پیش من بیاید که متاسفانه هنوز خبری از او نیست ولی شنیده ام قصد یاری به کشتی خوزستان را دارد. او هفت ماه است که عهده دار مسئولیت هیات کشتی استان شده است که در این مدت با کرونا نیز درگیر بوده ایم و باید ببینیم برنامه او در ادامه چیست و چه زمانی قرار است، جلسه همفکری بگذارد و پیشکسوتان ارزشمند کشتی استان را دور هم جمع کند و از تجربیات آنها استفاده کند. فعلا صبوری می کنیم تا ببینیم آقای عبدالخانی چه زمانی این اقدامات را برای بهتر شدن فرایند کشتی استان انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 1866

به "درددل اولین المپیکی کشتی خوزستان؛ خانه نشینم کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درددل اولین المپیکی کشتی خوزستان؛ خانه نشینم کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید