خشکسالی گریبان فرانسه را گرفت

به گزارش ایستگاه بازی، بخش های وسیعی از فرانسه به دنبال دو موج گرما در تابستان امسال روزهای سختی را پشت سر می گذارد بگونه ای که 88 ناحیه این کشور با بحران خشکسالی دست و پنجه نرم می نمایند.

خشکسالی گریبان فرانسه را گرفت

به گزارش ایرنا، گزارش های هواشناسی در حالی از وقوع باران در فرانسه خبر می دهند که پاریس یک ماه است روی باران به خود ندیده است.

مشکل اصلی در 88 ناحیه فرانسه است که با خشکسالی روبرو شده و به ناچار محدودیت های سخت در مصرف منابع آبی در این نواحی اعمال می گردد.

بخش اعظم فرانسه از امروز با باران لبریز می گردد اما این میزان بارش برای شکستن طلسم کم آبی کافی نخواهد بود تا کشور را از بحران خشکسالی که تابستان امسال آن را تجربه کرد، نجات دهد.

رادیو بین المللی فرانسه گزارش داد: طبق نتایج منتشر شده توسط آژانس دولتی پروپلوویا که با وزارتخانه های کشاورزی و محیط زیست همکاری نزدیکی دارد، 50 ناحیه در فرانسه با بحران آب روبرو هستند.

خشکسالی برای این دوره از سال رکورد شکسته و 80 درصد از سفره های آب زیرزمینی فرانسه با کمبود منابع آبی روبرو هستند.

این اتفاق ها ناشی از تجربه تابستانی است که شاهد دو موج شدید گرما بود و رکورد شکست.

دو هفته پیش وزیر بهداشت فرانسه گفت: گرمای بی سابقه در منطقه اروپا منجر به مرگ یک هزار و 500 نفر در این کشور شد.

فرانسه امسال 18 روز بسیار گرم را تجربه کرد که در این میان، همه شهروندان نتوانستند این گرمای بیش از اندازه را تحمل نمایند. نیمی از کشته شدگان افراد مسن با بیش از 75 سال بوده اند.

به گفته بوزن در مجموع باید گفت که گرمای بی سابقه تابستان امسال بر سلامت 20 میلیون شهروند فرانسوی تأثیرگذار بوده است.

گرما در ماه های ژوئن (تیر) و ژوئیه (مرداد) امسال در فرانسه از 40 درجه سانتی گراد (104 درجه فارنهایت) فراتر رفته و رکوردهای دما در بیش از 50 شهر در سراسر فرانسه شکسته شد.

ساکنان کشورهای اروپا، گرمایی کم سابقه را در آخرین هفته ماه ژوئن (مرداد - شهریور) 2019 تجربه کردند.

این موج گرما که نتیجه ورود یک توده هوای گرم از آفریقا به سمت شمال اروپاست، باعث شده که دما در بعضی مناطق اروپا حتی به 40 درجه سانتی گراد برسد و به عنوان مثال لهستان امسال گرم ترین ژوئن را طی 200 سال اخیر تجربه کرد.

موج گرما باعث خشکسالی های وسیع در بعضی کشورهای اروپایی همچنین کاهش سطح رطوبت هوا و آتش سوزی های گسترده در مناطق جنگلی شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: managore.ir شناسه مطلب: 404

به "خشکسالی گریبان فرانسه را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکسالی گریبان فرانسه را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید